Kiderült néhány érdekes dolog a Take-Two közeli és távoli jövőjével kapcsolatban a vállalat által közzétett legfrissebb pénzügyi beszámolóból, valamint Karl Satoff elnök nyilatkozatából. Úgy tűnik, hogy a kiadó pozíciója nagyon erős, és várhatóan csak tovább fog erősödni a következő években, a tervek legalábbis megvannak erre.
"A Take-Two jelenleg a történetének legerősebb fejlesztési pipleline-jával rendelkezik, és rengeteg játék készül, beleértve a legnagyobb sorozataink folytatásait is, valamint teljesen új szellemi termékeket" - mondta Satoff.
Az elnök hozzátette, hogy a 2021-es üzleti év (ami jövő tavaszig tart) nem lesz túl erős az új megjelenéseket tekintve, azonban a katalógus termékekből és az online szolgáltatásokból így is jelentős bevételt várnak. Satoff szerint erős üzleti évet fognak zárni.
Mindez tehát azt jelenti, hogy a Grand Theft Auto 6 ugyan biztosan készül, de egy jó ideig még nem jelenik meg. Na, nem mintha hiány lenne játékokból a kiadó háza táján: mint Satoff elmondta, a belsős stúdióik és külsős partnereik összesen 93 játékon dolgoznak, melyek a tervek szerint a 2025-ös üzleti évig jelennek majd meg.
A 93 játékból 63 a core játékosoknak szól, melyekből 15 a meglévő játékok portolása más platformokra. További 17 játék egyfajta átmenetet képez majd a hardcore és a casual játékok között, míg 13 játék deklaráltan a casual piacra készül. Satoff elárulta, hogy a 93 címből 47 a már meglévő franchise-okban érkezik majd, míg 46 teljesen új szellemi termék lesz.
Mivel Satoff szerint a 2021-es üzleti év csendes lesz az új megjelenéseket tekintve, feltételezhetjük, hogy a kiadó már ezerrel az Xbox Series X-re és a PlayStation 5-re koncentrál. Erre szükség is lesz, hiszen ha tényleg érdemi előrelépést szeretnének felmutatni a Grand Theft Auto 6-tal, akkor szükség lesz az új generációs hardverek erejére, hiszen az erős processzor és a gyors háttértár-rendszer pont a nyitott világú anyagoknak kedvezhet leginkább.
Az elnök elárulta azt is, hogy jelenleg egy játékuk sem csúszik a koronavírus-járvány miatt. "A távmunkára való átállás sok kihívással és extra komplexitással jár a játékfejlesztés bizonyos területein, azonban az eddigi tapasztalatok és az elvégzett munka mennyisége alapján jelenleg nem számítunk arra, hogy bármelyik játékunk késni fog az eredetileg tervezetthez képest."