Sok újdonság derült ki a Sucker Punch által fejlesztett Ghost of Tsushimáról, ami alapján most már kicsit jobban el lehet képzelni, hogyan is fog festeni a játék, és hogy miért is érdemes ennyire várni. Az alapokat tekintve egy nyitott világú anyagra számíthatunk, ahol bejárhatjuk majd Tsushima teljes szigetét, ebben pedig van bővel tapasztalata a fejlesztőknek, hiszen a Sly Cooper-játékok és az InFamous is nagy felderíthető játéktérrel rendelkezett.
A történet alapján tekintve a mongolok inváziójától kell majd megvédenünk Tsushima szigetét, de a készítők hangsúlyozzák, hogy senkitől nem várnak el komoly történelmi ismereteket, inkább úgy kell elképzelni a játékot, mint egy eposzi szamurájos filmet - itt kifejezetten a legendás rendező Akira Kurosawa filmjeit hozták fel inspirációként a fejlesztők. De ha már a filmes vonalnál tartunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy a zeneszerző az a Shigeru Umebayashi, akir olyan filmekről ismerhetünk, mint a House of Flying Daggers, a Yumeji és a Fearless. Szóval mestere az ázsaiai filmes témáknak.
A főszereplőnk neve Jin Sakai, akit a nagybátyja Tsushima Ura, egy bizonyos Shimura nevű úriember tanított meg arra, hogyan harcoljon becsülettel.
Azonban Jin neveltetése akkor áll igazi próba elé, amikor a Mongol Birodalom bekopogtat az ajtón, és már a partraszállást követően alaposan rendet raknak Tsushima védelmi erői között, így főhősünk marad az egyetlen élő szamuráj a szigeten (illetve még annyit tudni, hogy Shimura is túléli a kezdeti támadást). Jin élete sem sokon múlik, így hamar rájön, hogy csak akkor mentheti meg a szigetet, ha nem csak a tiszteleten alapuló szamuráj tudását veti be, hanem sunyibb, nindzsa-szerű képességeket is elsajátít, így jóval hatékonyabban tud fellépni a nagyszámú ellenséggel szemben, mintha szemtől szembe kiállna velük.
Ebben segítségére van a Szellem köpenye (innen a Ghost of Tsushima megnevezés), amitől főhősünk egyfajta önjelölt igazságosztóvá válik, és hamar a mongol erők célkeresztjébe kerül.
Fontos lesz a felfedezés
A Sucker Punch azt szerette volna elérni, hogy Tsushima szigetének felfedezése némileg realisztikus legyen, így a szabadon bejárható területen nem kapunk majd segítséget waypointoktól, és hasonló GUI-elemektől. A pályatervezők úgy alakították ki a szigetet, hogy fontosabb, jellemző tereptárgyak és természeti objektumok mentén mindig be tudjuk azonosítani, hogy merre vagyunk és merre kéne mennünk. Menet közben az idő is telik majd, és folyamatosan nyomon követhetjük majd, hogy hányadik napnál járunk az invázió kezdete óta.
Felderítés és kalandozás közben persze rendszeresen ütközünk majd bele ellenséges osztagokba, akikkel le kell számolnunk. Maguk a közelharci összetűzések gyorsak és pörgősek lesznek, de használhatunk mindenféle eszközt, hogy meglepjük az ellenséget akár a magaslatról, akár hátulról, akár más módokon. De Jin olyan dolgokkal is rendelkezik, mint a ragadós bomba, vagy a tüzes nyíl, amikkel hamar összezavarható egy ellenséges tábor.
Ezzel együtt azt is meg kell jegyezni, hogy habár egy magányos farkast alakítunk, a történet során mégis szerezhetünk szövetségeseket, akik attól függően kötődnek majd hozzánk és segítenek nekünk, hogy milyen döntéseket hoztunk menet közben és hogyan jártunk el az ellenféllel szemben.
A mesterünk, Shimura, például nem igazán kedveli, ha sunyi módon gyilkolunk, míg Makato, aki egyaránt járatos a kardos és íjas harcban is, akár ellenünk is fordulhat, ha nem ért egyet velünk, ha viszont egyetért, akkor elterjeszti rólunk a szigeten, hogy kőkemény bosszúálló szellemként végzünk mindenkivel, így az ellenség rettegni fog.
A történetben nagyon fontos lesz, hogy Jin némileg küszködik majd a becsületbeli szamuráj neveltetése és a gerrilaharchoz szükséges nindzsa technikák közötti ellentmondással. Nehezen tudja majd feldolgozni a helyzetet, hogy egyedül ő mentheti meg a népét, és ennek érdekében néha súlyos döntéseket kell majd hoznia.
Habár egy rakás olyan játék készült már, ahol a főszereplő egy szamuráj, a Sucker Punch azt ígéri, hogy ennyire még sosem volt átélhető egy ilyen karakter, mint a Ghost of Tsushimában. Nagyon sok lehetőséget adnak majd a játékos kezében, hogy szabadon dönthesse el, milyen módon oldja meg a különböző helyzeteket, nagyon sok szabad terünk lesz tervezni és kivitelezni. De a felfedezés és az alkalmazkodás legalább olyan fontos lesz majd, mint a harc.
A Sucker Punch elmondása alapján a játék jelmondata az elejétől kezdve az volt, hogy "sár, vér és acél", úgyhogy ezek kivitelezésére grafikailag is hatalmas hangsúlyt fektettek a fejlesztés során.
A Ghost of Tsushima június 26-án jelenik meg PS4-re.