A Battle Royale elnevezést egy japán regényírónak, Takami Koushunnak köszönhetjük, aki a könyvében írta le számunkra egy disztópikus világ beteg „játékát”, miszerint diákokat küldenek egy szigetre, hogy ott öljék meg egymást.
2000-ben könyvadaptációként érkezett később azonos néven egy film is, majd a műfaj az Éhezők viadalával vált világszerte ismerté. Végül pedig a Minecraft és az Arma 2 modokban született meg, mint videojáték stílus, ami a PUBG-ben teljesedett ki és vált korunk egyik legmeghatározóbb játékmódjává. Ezekben az időkben többen próbáltak szerencsét, volt, akiknek bejött, míg mások elhullottak, mint például a Darwin Project.
A játék a Scavenger Studio ötleteként látta meg a napvilágot Early Access címként Xbox-ra és PC-re 2018-ban és idén januárban jelent meg a végleges változata.
A Darwin Project egy posztapokaliptikus világban játszódik, ahol a közönséget lenyűgözve kell likvidálni a többi játékost a fagyos környezetben. A tényleges harcokhoz csapdákat és felszereléseket kell készíteni a játékosoknak és persze a testhőmérsékletüket sem hagyhatják figyelmen kívül.
Ráadásul a twitch-en és a Mixeren keresztül a nézők befolyásolni tudták a játékmenetet, tehát a fejlesztők igyekeztek egy érdekes csavart vinni a dologba, amivel a nézők is izgulhatnak. Ez viszont nem volt elég. A készítők eleinte még fizetős koncepcióban gondolkodtak, de végül átálltak Free to Play modellre, ami szintén nem húzta be a játékosokat.
A stúdió alapítói, Simon Darveau és Amélie Lamarche egy levélben köszönik meg a rajongók támogatását és nehéz szívvel, de meg kellett hozniuk a döntést, hogy nem frissítik tovább a játékukat. A szerverek még ennek ellenére az év végéig aktívak maradnak.
A fejlesztők átállnak egy új, eddig be nem jelentett projektre, így reméljük, hogy a következő próbálkozásuk sikeresebb lesz.