Az Attack on Titan univerzuma hatalmas, színes és kegyetlen, ám úgy tűnik, hogy kifejezetten nagy rajongótábora lehet a Total War-sorozatnak, hiszen a háttérben feltűnik a videojáték egyik képernyőképe.
Az Attack on Titan és a Total War kapcsolatát a Redditen vették észre, eredetileg a játék egyik Steamen is látható képernyőképét tették ki egy jelenet hátterébe, mint festmény. Nem valószínű, hogy a Total War készítői egy screenshot miatt dührohamot kapnának, de Japánban nagyon keményen veszik a szerzői jogi kérdéseket, így akár hivatalból is indíthatnak vizsgálatot a kérdésben, még a szerző akarata ellenére is. Magyarul a MAPPA stúdió bajba kerülhet a kép miatt, még akkor is, ha a Creative Assembly azt mondja, hogy őket nem zavarja.
A MAPPA stúdió mindenesetre nem emiatt szokott manapság a hírekbe kerülni. Ez a kis poénos kitekintés valójában jól mutatja, hogyan próbálnak a stúdió munkatársai időt nyerni a munkájuk során.
A stúdió az elmúlt időszakban rengeteg támadást kapott belföldről és külföldről egyaránt, mivel híresen túldolgoztatják az animátoraikat, mindezt úgy, hogy ésszerűtlen mértékben vállalnak el új és új projekteket. Az Attack on Titan, Jujutsu Kaisen, Chainsaw Man, Vinland Saga és még sok más sorozatot készítik egyszerre, mindezt pedig olyan animációs minőséggel, amit régen csak a moziflmeknél engedhettek meg maguknak a stúdiók, nem hétről-hétre érkező sorozatoknál.
A sok munka mellett az alacsony fizetés is problémás. Az iparban az animátorokat nem szokás megfizetni jól a munkájukért, mivel ha valaki panaszkodik és felmond, akkor egy ember helyett van 10 másik, aki akár fele annyiért is elvállalja a melót, csak azért, hogy a neve bekerüljön a stáblistába. Az alacsony fizetés mellett a mérgező munkakörnyezet is jellemző, sokszor arra kényszerítik az animátorokat, hogy a rajzokat éjszaka, napfelkeltéig javítsák ki. Ilyen követelmények mellett volt olyan animátor, aki az Attack on Titan 4. szezonja miatt 3 napig nem tudott hazamenni aludni, mert dolgoznia kellett.
Annyira rossz a MAPPA-n belül a helyzet, hogy pár napja a Nakayama Ryu, a cég egyik rendezője is inkább otthagyta a stúdiót, és alapított egy újat, hogy jobb munkakörülményt tudjon biztosítani a munkatársainak.
A helyzet tehát az, hogy bár a MAPPA munkái magas minőséget képviselnek, ezt konkrétan az emberek egészségének feláldozásával tudják elérni. A menedzsment nem áll le az új munkák elvállalásával akkor sem, amikor mindenki tudja, így a rendezők is, hogy a megadott ütemterv normális munkakörülmények mellett tarthatatlan.
A nézők több közösségi felületen is követelik a Mappától, hogy álljanak le ezzel a dologgal, ha kell, akkor vállalják azt, hogy többet kell várniuk kedvenc animéik folytatására.
Ez már csak azért is lenne kívánatos, mert bár igaz, hogy így lassabban jönnének az új részek, de hosszú távon megmaradhatna a stúdiótól már elvárt minőség is. A helyzet ugyanis az, hogy a stúdió kulcsfigurái és animátorai sorra mondanak fel, és bár tényleg van helyettük 10 másik jelentkező, azok tempója és minősége tapasztalat hiányában nem lesz jó hatással a végeredményre, hosszú távon ez akár tönkre is teheti a sorozatok élvezhetőségét.
Egyelőre tehát a MAPPA vezetősége nem mutat kegyelmet, nem foglalkozik a fluktuációval és a rajongók vészjelzéseivel, sorra jelentik be az új sorozatokat és a folytatásokat.