Shop menü

A GOOGLE HIRDETÉSEKKEL KAPCSOLATOS FELÜLETEI IS VÁLTOZNAK AZ EU NYOMÁSÁRA

Az Ads Transparency Center több módosításon is átesik a DSA bevezetésének hatására, a cég ugyanis minden előírásnak igyekszik megfelelni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Google hirdetésekkel kapcsolatos felületei is változnak az EU nyomására

A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály több mint egy tucat nagy online platforma vonatkozóan hoz új szabályokat, és az elmúlt hetekben már azt lehetett látni, hogy jönnek azok a változások, amiket a DSA megjelenéséhez lehet kötni. Jelen esetben is ilyen módosításokról beszélhetünk a Google kapcsán.

A keresőóriásnál a Digital Services Act elsődlegesen a hirdetési rendszer miatt lesz érdekes, hiszen ez az online adatvédelem erősítését szolgálja részben, a reklámok közvetítése során pedig a Google elképesztő mennyiségű személyes adatot használ fel. A vállalat az új Ads Transparency Centert idén indította el, és ez folyamatosan alakul a DSA hatására. A célja az új központi felületnek az, hogy minden eddiginél nagyobb átláthatóságot teremtsen a hirdetések kezelését illetően, és ezzel együtt pedig megfeleljen az EU elvárásainak.

Galéria megnyitása

Folyamatosan dolgozik a Google azon, hogy „kiterjessze” az Ads Transparency Centert. Olyan fejlesztéseket hajtanak végre, melyek az új digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályoknak megfelelő irányba terelik a felületet. Még több adatot tesz majd elérhetővé a keresőóriás egyebek mellett például arról, hogy milyen módon alakítja a célzott hirdetések útját, hogyan tálalja ezeket az európai lakosok számára. A lehető legjobb átláthatóságra rendszeresen jönnek majd az új funkciók. Az áttekinthetőségre fókuszáló adatközpont már most is jól kereshető és sok infót ad a hirdetőkről, a jövőben pedig még hatékonyabb lesz.

A felhasználók kideríthetik majd, hogy egy adott hirdető milyen reklámokat osztott meg, kik vannak a célközönségében, és így tovább. Lehet látni a hirdetőknél, hogy igazolta-e magát, vagy adott esetben ködös a háttere. Felfedi a felület, hogy mennyit költöttek egy-egy reklámkampányra. A politikai hirdetéseket teljesen külön lapon kezeli az Ads Transparency Center, ami ugyancsak a DSA miatt alakult is. A politikai hirdetések „üldöztetése” nem új dolog, így nem meglepő, hogy itt is jelen van.

A továbbiakban a reklámok átláthatóságára fókuszáló felület jobb partnere lesz az elemzőknek. Kijelentette a Google, hogy ezentúl egyre több adathoz lesz hozzáférése a kutatóknak, hogy gördülékenyebben tudják ellátni a feladatukat. Elmondása szerint mindent megtesz majd annak érdekében a cég, hogy az illetékesek megérthessék, hogy miként üzemel a Google Kereső, a YouTube vagy éppen a Google Térkép, milyen módszereket használ a reklámozás során a Google Play rendszer és a cég kereskedelmi szolgáltatása, a Shopping.

Galéria megnyitása

Az Ads Transparency Center segít a szakembereknek abban, hogy megérthessék, hogy milyen kockázatot jelentenek a különböző rendszerszintű adatok az EU-ban. Ezen felül pedig növeli az átláthatóságot a Google a korábbi Transparency Center felületén belül is. Itt a vállalat belső transzparenciájával kapcsolatosan lehet tájékozódni, és a jövőben több adatot szolgálat majd egyebek mellett a tartalommoderálásról, a különböző jelentésekről. Hozzáférhetők lesznek a kockázatelemzések eredményei. Mindenben arra fogja a hangsúlyt helyezni a cég, hogy a Keresője és az online platformjai is harmóniában legyenek a Digital Services Act jogszabállyal.

Előre láthatólag a YouTube-on külön is lesznek majd változások a DSA miatt, és igazából a Google az, akinek a legtöbb szolgáltatására kiterjed az EU-ban az új szabályozás. Érintett az imént említett YouTube mellett külön-külön a Google Play, a Google Térkép, és a Google Shopping.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére