Wii U: a Nintendo szintet lép

Összegyűjtöttük mi mindent lehet tudni eddig az új konzolról, és azt kell mondjuk a Nintendo eléggé titkolózik.

Wii U: a Nintendo szintet lép

I. oldal

A Nintendo konferencián (részletes összefoglalónk coming soon) a cég bemutatta a Wii utódját, a korábban Project Café néven futó Wii U-t (U mint you, azaz Te/Ti). Érdekes módon pont a fordítottja történt annak, mint néhány évvel ezelőtt, amikor bemutatták a Wii-t: anno láthattuk magát a gépet, de a kontrollerről egy ideig nem hallottunk, most pedig magáról a gépről titkolóznak, miközben a kontrollerről már lassan mindent tudunk. Pont ezért foglalkozzunk először az elsőre elég különös kinézetű vezérlővel, hiszen főleg ez különbözteti majd meg a többi konzoltól a Wii U-t.

A képen nem egy tábla PC és nem is egy marokkonzol látható, hanem az új kontroller, ami a megszokott gombok/analóg karok mellett egy óriási, 15,7 centis érintőképernyőt és egy kamerát is tartalmaz, miközben rendelkezik rezgő funkcióval és természetesen mozgásérzékelőkkel is. A különös kiegészítő lesz a lelke az új gépnek, de megmaradnak a MotionPlus-os Wiimote-ok is, amikből egyszerre négy csatlakozhat majd a konzolhoz, így öt kontrollert használhatunk maximálisan. Na de visszatérve az új kontrollerhez: a képernyő rengeteg lehetőséget nyit meg a játékfejlesztők előtt, csak pár példa a használatra: átrakhatjuk a TV-ről a kontrollerre a képet, rajzolgathatunk a kontrolleren, és ami a legfontosabb plusz információt jeleníthetünk meg rajta (mint a DS második képernyőjén). Érdemes megnézni a videót pár példáért, hogy ez mit is jelenthet a gyakorlatban.

Persze egyelőre a Nintendo-nál is csak ötletelnek, kevés olyan játék lett bejelentve, ami már aktívan használni fogja a kontrollert. Ráérnek, hiszen a Wii U csak valamikor 2012-ben jelenik meg. A kontrollerben elég gyenge hardver található, alapvetően nem az önálló munkavégzésre találták ki, ugyanis vezeték nélkül kapcsolódik majd a Wii U-hoz, és az küldi majd neki a megjelenítendő képet. Ezek az információk persze alapból felvetnek pár kérdést, amikre még nem tudjuk a választ: Milyen hatótávja lesz a Wii U-nak? Meddig bírja majd akkumulátorról az új kontroller?

Az E3-as beszámolók alapján az eszköz meglepően könnyű, úgyhogy túl nagy kapacitású akkumulátort nem préselhettek bele, pedig azt a kijelzőt táplálnia kell valaminek. Valószínűleg nem lőhetünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, hogy pár óra lehet a használati idő, aztán jöhet a kábel vagy a töltő. Bár az óriási kontroller elsőre kényelmetlennek tűnhet, a külföldi kollégák tapasztalatai alapján nagyon jó az ergonómiája és az anyaghasználata, hosszabb távon sem fárasztó használni.

II. oldal

Most pedig szedjük össze azt a keveset, amit magáról a gépről tudunk: a konkurenciához képest még mindig elég kicsi (4,57cm x 17,27 cm x 26,67 cm), belső flash memóriája lesz, ami bővíthető SD kártyával vagy USB-s eszközökkel (4 USB portja lesz), visszafelé kompatibilis az összes Wii játékkal, 12 centis lemezeket használ és a processzorát az IBM szállítja. Dióhéjban ennyi a hivatalos infó, de nézzünk egy kicsit a tények mögé.

Mivel flash alapú tárhelye lesz a gépnek, ezért nem valószínű, hogy túl sok üres hellyel gazdálkodhatunk majd, ismervén a Nintendót pár GB-ra számítunk (8/16). A 12 centis lemezekről (kb. minden fontosabb optikai lemez ekkora manapság) annyit tudunk, hogy akár 20GB felett is lehet majd tárolni rajtuk, de az elejtett megjegyzések alapján nem Blu-ray lesz. Legalábbis nyíltan nem, ami annyit tesz, hogy még ha az alapjai arra is építkeznek majd, filmeket nem nézhetünk rajta (ahogy a Wii-n sem DVD-ket).

A kérdés, ami valószínűleg sok embert foglalkoztat: mennyire lesz erős a gép? Nos, az eddigiek alapján a PlayStation 3 és az Xbox 360 szintje körül lehet majd, határozottan erősebb gépre senki ne számítson. Azt már tudjuk, hogy az IBM készíti a processzort hozzá és az AMD gondoskodik a grafikus magról. Előbbit még maga a Nintendo árulta el, utóbbi az AMD honlapjára került fel az E3 alatt. Az egyik interjú alapján a processzor 45nm-es gyártástechnológiával készül (ez változhat 2012-re), amit jelenleg is alkalmaznak például az Xbox 360-ban, ami ugyancsak IBM processzorra épít. A keresztplatform fejlesztések miatt a két processzor architektúrája (de legalább az utasításkészlete) eléggé hasonlíthat egymásra. A THQ azt mondta, hogy a Darksiders 2-t öt hét alatt sikerült portolni az új gépre, ami nagyon kevés idő. A Nintendónak persze fontos is, hogy könnyű legyen a gépükre fejleszteni a multiplatform játékokat, hiszen a Wii U-val a cég szeretné ledobni magáról azt a tézist, miszerint ők csak a casual játékosokkal foglalkoznak. A Wii-nél elég hamar bekerültek ebbe a skatulyába.

A grafikus magról még nem tudunk semmit, ez a jövő zenéje, de abból kiindulva, hogy a processzor 45nm-es, és milyen kicsi a gép, ez sem lehet egy szupermodern erőmű, és többek között ezért is gondoljuk, hogy teljesítményben a gép a két rivális mellett (esetleg egy kicsivel előttük) lehet. Egyrészt a chipeket viszonylag halkan le kéne hűteni abban a kis dobozban, másrészt a Nintendóra nem jellemző, hogy drága technológiát alkalmazna, az egyetlenek jelenleg a konzol iparban, akiknél már a vas is nyereséges az első naptól kezdve. Elég ha csak a Wii-re gondolunk, aminek a belseje már akkor rémesen elavult volt, amikor megjelent.

Persze ha már a nyereségnél tartunk, akkor érdemes egy kicsit az árral is foglalkozni, a baj csak annyi, hogy az még titok. Reggie Fils-Aime, az amerikai Nintendo feje azt mondta, hogy a gép jó értéket fog képviselni, de nem azt, hogy jó áron. Néhány megjegyzéséből arra következtetünk, hogy a konzol legjobb esetben is csak ugyanannyiba fog kerülni, mint a konkurencia, de inkább drágább lesz 50-100 dollárral. Tehát 250-300 dolláros induló árat saccolunk, de remélhetőleg a pontos szám majd kiderül a Tokyo Game Show-n vagy a GDC-n.

III. oldal

Mielőtt közzétennénk a játékok listáját még érdemes egy kicsit foglalkozni az alapkoncepcióval, amit sokan támadtak, mondván hogy ezért ezt már láttuk máshol is. A PlayStation 3-nál a PSP használható néhány játéknál vezérlésre vagy plusz információ megjelenítésére (pl. GT-ben tükörnek), a THQ uDrawja vezérlésre már hasonló volt, a kontroller úgy néz ki, mint egy nagy marokkonzol vagy tábla PC, stb., stb. Az elképzelés tehát nem annyira egyedi és hiperinnovatív, mint amilyennek azt jó lenne beállítani, de ettől függetlenül nem szabad elfelejteni, hogy mégiscsak ők lépték meg először. Egy Miyamotós interjúból kiderült, hogy mikor először elkezdtek ötletelni, csak azért szerettek volna egy plusz képernyőt a Wii-hez, hogy különböző állapotinformációkat meg tudjanak jeleníteni rajta. Aztán sok inspirációt adott még a karaoke, ami nagyon népszerű Japánban. Ott például amíg valaki énekel, addig egy másik ember egy kisebb képernyőn már beállíthatja, hogy mi legyen a következő szám, anélkül, hogy ezzel zavarná az épp éneklő társát (a nagy képernyőn nem látszik semmi csak a klip). Bár nem említették, de valószínű, hogy azért a DS is közrejátszott a dologban, hiszen már elég sok tapasztalatuk van abban, hogy mi mindenre használhatnának egy második képernyőt.

Ötlet pedig már most rengeteg van, nem csak második képernyős használatra, hanem egy-képernyős üzemmódra is. Például a Wii fit alapfukncióihoz nem kéne a TV, a Wii U a kamerával azonosíthatná a játékost, a kontrollerrel nem csak előrefelé látnánk a játékban, hanem attól függően hogyan mozgatjuk mindenfelé nézelődhetnénk, stb. Kreativitásban tehát nincs hiány, de hogy a gyakorlatban, azon a pár demón felül, hogy fog viselkedni a gép és mennyire fog tetszeni a játékosoknak, az csak 2012-ben derül ki.

Íme egy lista azokról a játékokról, amiket említettek az előadáson/interjúkban, vagy ki lehetett próbálni őket.

Megerősített:

-    Pikmin 3

-    Smash Bros. (még el se kezdték fejleszteni mint kiderült, csak biztos, hogy lesz)

-    Lego City Stories

-    Darksiders II

-    Ninja Gaiden: Razor's Edge

-    Batman: Arkham City

-    Új Ubisoft FPS (be nem jelentett, neve ismeretlen)

-    Új Ubisoft sportjáték a családnak

-    Ghost Recon Online

-    Assassin's Creed

-    Rabbids

Valószínűleg ezek is jönnek (videókban láthatóak voltak):

-    Aliens: Colonial Marines

-    Dirt

-    Metro Last Light

-    Tekken

-    FIFA

-    Battlefield

-    Madden NFL

Valószínűsíthető még:

-    BioShock (Ken Levine felbukkanása a Nintendo konferencián)

-    Zelda HD (egyike a demóknak)

-    New Super Mario Bros. Mii (egyike a demóknak)

Demók az E3-on (nagyrészt Wii-s játéknak tűnnek HD felbontáson, a Darksiders 2 pl. fényévekkel fejlettebbnek néz ki, úgyhogy ne ezekből ítéljünk):

-    Chase Mii

-    Shield Pose

-    Zelda HD

-    New Super Mario Bros. Mii

-    Battle Mii

További információk: e3.nintendo.com

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward