VirtuSphere: Az FPS-ek vezérlésének jövője?

Az orosz fejlesztésről már évek óta vannak infók, most kivitték a GDC-re is. Mit nekünk Natal!

VirtuSphere: Az FPS-ek vezérlésének jövője?

Amikor még a Wii is gyerekcipőben járt pattant ki az oroszok fejéből, hogy ez a mozgásérzékelés dolog mind szép és jó, csakhogy egyhelyben kell állnunk hozzá. Mindenképpen szükség van egy analóg karra, hogy irányítsuk karakterünket, mert mi nem sétálhatunk helyette. Egyrészt elveszítene minket szem elől a gép, másrészt előbb utóbb lecsókolnánk a falat, vagy átesnénk valamin. Pedig micsoda érzés lenne, ha mi magunk sétálgathatnánk a virtuális térben, nem igaz? Nos, a VirtuSphere erre nyújt megoldást. A ~3 méter átmérőjű gömb ahogy mozgunk benne, fordul velünk, így 360 fokban akármilyen irányban mehetünk. Persze játékok szempontjából csak egy kétdimenziós síkban mozoghatunk, tehát ugrálni és tigrisbukfenccel próbálkozni a gömbben nem érdemes, mert fájni fog. A technológia úgy működik, hogy a játékos kap egy VR szemüveget, amin át a játékot látja, és egy puskát a kezébe vezérlő gyanánt. Utána már lehet is futni és durrogtatni. A kinti kollégák beszámolója szerint szokni kell a dolgot, eleinte mindenki csak óvatosan lépked, mert attól fél, hogy el fog esni, de ettől még szórakoztató a dolog. És hogy mit hoz a jövő? Talán egy teljes ruhát, hogy ne csak sétálni tudjunk. Addig is nézzétek meg a videókat, hogy mit nyújt a gép, ha pedig a pontos specifikáció érdekel valakit, akkor irány a hivatalos honlap.

A Kotaku élménybeszámolójához katt ide.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward