Napjainkban az LCD és az OLED televíziók uralják a piacot, és bár az LCD fejlesztésére dollármilliárdok mennek még el most is, egyre több vállalat kezdi alkalmazni az OLED-et is az LCD mellett. A legfrissebb értesülések szerint már a Vizio is OLED paneleket fog használatba venni egyes felsőkategóriás eszközeiben.
A Vizio jelenleg csak LCD televíziókkal szolgál, és ezen a fronton igazán remek megoldásai vannak. Az amerikai nagyvállalat sok fejlesztéssel rukkolt elő az elmúlt években annak érdekében, hogy csúcsminőségű készülékeket tudjon letenni az asztalra. Rendelkezik a cég kvantumpontos megoldással és kiemelkedően jó local dimming technológiával egyaránt, ezek képesek gondoskodni az elfogadható feketékről és a lenyűgöző színekről, de úgy fest, hogy a csúcson már ezek nem elegendőek. Úgy látszik, hogy a Vizio is beláthatja, több gyártóhoz hasonlóan, hogy a lehető legjobb képminőség eléréséhez az OLED-re van szükség pillanatnyilag.
Az OLED előmenetele megállíthatatlannak tűnik, a Vizio konkrétan már a tizenhatodik jelentős televízió készülék gyártó, aki a technológia bevetése mellett dönthet. Olyan cégeknek a kínálatába gyűrűzött már be mostanra az OLED, mint például a Panasonic, a Sony, a Philips, a Hisense, és a Toshiba. És az LG nyer ezzel igazán nagyot, mert szinte a teljes ágazatnak egyedül szállítja jelenleg az OLED paneleket. Éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy a Vizio is az LG Display által előállított egységeket használhatja majd a jelentés szerint a következő generációs felsőkategóriás készülékeinek az előállításakor.
Az LG az utóbbi időben már nehezen győzte a partnereinek az ellátását, éppen ezért egy újabb gyárat állított hadrendbe az OLED panelek kihozatalának a biztosítása érdekében. Az új gyár Kínában jött létre, és brutális mennyiség előállítására képes az előzetes információk alapján. Ráadásul eleve úgy lett ez a gyár létrehozva, hogy könnyedén lehessen bővíteni is a kapacitását. A Kantonban található új üzem beindítása kapcsán elmondta az LG, hogy nagyjából 10 millió OLED panel leszállítását szeretné elérni 2022-re. És ha azt vesszük, hogy már idén közel 4 millió OLED TV találhat gazdára, az IHS szerint pedig jövőre már 5,5 milliós céllal lehet számolni, akkor abszolút reális esély van arra, hogy ilyen mértékben növekedik majd a felhasználók igénye. A technológia a gyártás fejlődésével egyre olcsóbb lehet, és szélesebb közönség számára válhat elérhetővé.
A Samsung és a TCL egyelőre még távol marad az OLED-től, de ez sem fog örökké így maradni. Nemrégiben számolhattunk be arról, hogy a Samsungnál már több jel is arra utal, hogy a hibrid OLED paneleknek a gyártását készíti elő, és a TCL-től is érkeztek pletykák arra vonatkozóan, hogy ott is egy hibrid megoldáson dolgzonak a fejlesztők. Szóval a trendek megkerülhetetlenül az OLED felé vezetnek, és bár ott a Micro-LED is, de annak valószínűleg még sok idő kell, mire normál méretű televíziókat lehet majd építeni belőle legalább 4K felbontás mellett.