Új vezetést segítő platformot jelentett be az Nvidia

A Drive AutoPilot egy olyan megoldásnak ígérkezik, ami igazán széles körben válhat népszerűvé a vállalat reményei szerint.

Új vezetést segítő platformot jelentett be az Nvidia

Az Nvidia már évek óta dédelgeti az autóipari fejlesztéseit, és egyre nagyobb bevétele származik ebből a szegmensből (legutóbb 172 millió dollár folyt be innen), éppen ezért most a CES-en újabb termékkel rukkolt elő ezen a téren. Ha az AutoPilot kifejezés szóba kerül, akkor mindenki azonnal az önvezetésre asszociál, de ezúttal nem ez a helyzet, az Nvidia Drive AutoPilot rendszere egyszerűbb feladatokra koncentrál, és ennek megfelelően szélesebb körben lesz bevethető.

Az Nvidia mostanra felismerte, hogy a teljesen önvezető autók térnyerése még nagyon távol van, ugyanis a manapság üzemelő vezetést segítő technológiák is egészen kezdetlegesen tudnak viselkedni, sokszor küzdenek gyermekbetegségekkel. És éppen ezért alkotta meg a vállalat a Drive AutoPilotot, ami lényegében a második szintű biztonsági megoldásokat vonultatja fel továbbfejlesztve. Ennek a használatához nem lesz szükség tucatnyi szenzorra és kamerára az autó körül, és éppen ezért beépíthető majd olcsóbb járművekbe is. Az új platform lényegében azt tűzte ki céljául, hogy a mai járművekben megtalálható vezetést segítő technológiákat a mostaninál jóval magasabb szinten valósítsa meg.

A zöldek a Drive AutoPilot esetében Level 2+ besorolásról beszélnek, de pontosan milyen technológiákat foglal majd ez magában? Nos, a vállalat hivatalos közleménye szerint a Drive AutoPilot már igazán jól tudja majd abszolválni például a sávtartást, a sávváltást, az automatikus vészfékezést, az önálló parkolást, a tárgyfelismerést, valamint a közlekedési tábla- és lámpaazonosítást. Sőt mi több, megfelelő érzékelők mellett a sofőrt is figyelemmel tudja tartani, és képes észlelni, ha csökken a volánnál ülő személy ébersége valamilyen oknál fogva. Ilyen esetekben a rendszer jelezni fog, amivel megkíséreli az útra terelni az ember figyelmét. És bár itt nem az automatikus vezetés a cél, azt azért elmondta az Nvidia, hogy az AutoPilot képes arra is, hogy megtanulja a felhasználó által sűrűn járt utakat, és akár végig is tudná vezetni ezeken az autót, ami az ingázók számára minden bizonnyal nagyon sokat segítene.

Galéria megnyitása
Az Nvidia Drive Software 8.0 felülete

A Drive AutoPilot platformnak az Nvidia Drive AGX Xavier biztosítja majd a hardveres alapot. Ezt már jóval korábban bejelentette a vállalat, és azt is tudjuk róla, hogy egy egészen jó hatékonysággal üzemelő megoldás, hiszen 30 wattos fogyasztás mellett képes 30 milliárd műveletet végrehajtani másodpercenként. (A Xavier rendszerchipről először a 2017-es CES-en hallhatott a nagyközönség.) Ez elegendő kapacitással szolgál majd a Level 2+ biztonsági szintet követő konfiguráció számára; a szoftver egyébként nem meglepő módon gépi tanulást alkalmazva fog üzemelni, és a megbízható működésre törekedni. Fontos még a Drive AutoPilot neve mellett elmondani azt is, hogy itt már nem lesz akadálya az OTA frissítések terjesztésének, ami például a Teslánál már teljesen megszokott. Ezt a funkciót kihasználva a gyártó bármikor új lehetőséggel láthatja el a járművet vagy változtathat például egy meglévő algoritmus működésén, hogy az esetleg még megbízhatóbb legyen.

Galéria megnyitása
Így fest a Continental ADCU egysége, ami támogatni fogja a Diver AutoPilotot

Az Nvidia támogatókat is szerzett már a Drive AutoPilot platform számára, persze ez valószínűleg nem volt nehéz feladat a számára, mivel mostanra kiterjedt kapcsolati rendszere van az automotív szegmensben. Eddig a Continental és ZF állt be az Nvidia újdonsága mögé, de valószínűleg idővel még több szereplő fogja ezt támogatni.

Az Nvidia Drive AutoPilot rendszer a Level 2+ képességekkel előre láthatólag 2020-ban fog felbukkanni a járművekben a Drive AGX Xavierrel karöltve. Az Nvidia természetesen a teljesen önvezető fejlesztéseit sem vágta a sutba, a Drive AGX Pegasus rendszer már arra koncentrál, hogy az ötödik szintű önvezetést megvalósítsa, ami lényegében a teljesen autonóm közlekedést jelenti. Ezt az Nvidia robottaxikban képzeli el fejlett, mesterséges intelligenciára támaszkodó biztonsági eljárásokkal megtoldva, viszont ennek még nem mostanában fog eljönni az ideje.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward