Az Nvidia már évek óta dédelgeti az autóipari fejlesztéseit, és egyre nagyobb bevétele származik ebből a szegmensből (legutóbb 172 millió dollár folyt be innen), éppen ezért most a CES-en újabb termékkel rukkolt elő ezen a téren. Ha az AutoPilot kifejezés szóba kerül, akkor mindenki azonnal az önvezetésre asszociál, de ezúttal nem ez a helyzet, az Nvidia Drive AutoPilot rendszere egyszerűbb feladatokra koncentrál, és ennek megfelelően szélesebb körben lesz bevethető.
Az Nvidia mostanra felismerte, hogy a teljesen önvezető autók térnyerése még nagyon távol van, ugyanis a manapság üzemelő vezetést segítő technológiák is egészen kezdetlegesen tudnak viselkedni, sokszor küzdenek gyermekbetegségekkel. És éppen ezért alkotta meg a vállalat a Drive AutoPilotot, ami lényegében a második szintű biztonsági megoldásokat vonultatja fel továbbfejlesztve. Ennek a használatához nem lesz szükség tucatnyi szenzorra és kamerára az autó körül, és éppen ezért beépíthető majd olcsóbb járművekbe is. Az új platform lényegében azt tűzte ki céljául, hogy a mai járművekben megtalálható vezetést segítő technológiákat a mostaninál jóval magasabb szinten valósítsa meg.
A zöldek a Drive AutoPilot esetében Level 2+ besorolásról beszélnek, de pontosan milyen technológiákat foglal majd ez magában? Nos, a vállalat hivatalos közleménye szerint a Drive AutoPilot már igazán jól tudja majd abszolválni például a sávtartást, a sávváltást, az automatikus vészfékezést, az önálló parkolást, a tárgyfelismerést, valamint a közlekedési tábla- és lámpaazonosítást. Sőt mi több, megfelelő érzékelők mellett a sofőrt is figyelemmel tudja tartani, és képes észlelni, ha csökken a volánnál ülő személy ébersége valamilyen oknál fogva. Ilyen esetekben a rendszer jelezni fog, amivel megkíséreli az útra terelni az ember figyelmét. És bár itt nem az automatikus vezetés a cél, azt azért elmondta az Nvidia, hogy az AutoPilot képes arra is, hogy megtanulja a felhasználó által sűrűn járt utakat, és akár végig is tudná vezetni ezeken az autót, ami az ingázók számára minden bizonnyal nagyon sokat segítene.
A Drive AutoPilot platformnak az Nvidia Drive AGX Xavier biztosítja majd a hardveres alapot. Ezt már jóval korábban bejelentette a vállalat, és azt is tudjuk róla, hogy egy egészen jó hatékonysággal üzemelő megoldás, hiszen 30 wattos fogyasztás mellett képes 30 milliárd műveletet végrehajtani másodpercenként. (A Xavier rendszerchipről először a 2017-es CES-en hallhatott a nagyközönség.) Ez elegendő kapacitással szolgál majd a Level 2+ biztonsági szintet követő konfiguráció számára; a szoftver egyébként nem meglepő módon gépi tanulást alkalmazva fog üzemelni, és a megbízható működésre törekedni. Fontos még a Drive AutoPilot neve mellett elmondani azt is, hogy itt már nem lesz akadálya az OTA frissítések terjesztésének, ami például a Teslánál már teljesen megszokott. Ezt a funkciót kihasználva a gyártó bármikor új lehetőséggel láthatja el a járművet vagy változtathat például egy meglévő algoritmus működésén, hogy az esetleg még megbízhatóbb legyen.
Az Nvidia támogatókat is szerzett már a Drive AutoPilot platform számára, persze ez valószínűleg nem volt nehéz feladat a számára, mivel mostanra kiterjedt kapcsolati rendszere van az automotív szegmensben. Eddig a Continental és ZF állt be az Nvidia újdonsága mögé, de valószínűleg idővel még több szereplő fogja ezt támogatni.
Az Nvidia Drive AutoPilot rendszer a Level 2+ képességekkel előre láthatólag 2020-ban fog felbukkanni a járművekben a Drive AGX Xavierrel karöltve. Az Nvidia természetesen a teljesen önvezető fejlesztéseit sem vágta a sutba, a Drive AGX Pegasus rendszer már arra koncentrál, hogy az ötödik szintű önvezetést megvalósítsa, ami lényegében a teljesen autonóm közlekedést jelenti. Ezt az Nvidia robottaxikban képzeli el fejlett, mesterséges intelligenciára támaszkodó biztonsági eljárásokkal megtoldva, viszont ennek még nem mostanában fog eljönni az ideje.