The Division 2 - Üdv újra, ügynök!

A várva várt folytatás nem okozott csalódást, megint rendesen odaragadtunk a gép elé.

The Division 2 - Üdv újra, ügynök!

88 %
{{ average }} %
Szerzői értékelés
Szerző
88
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

Hét hónap telt el, mióta a kreatív gonoszsággal megalkotott, zöldhasú bankók által terjesztett járvány felütötte a fejét a karácsonyi ünneplésbe feledkezett New Yorkban, és a bevásárlási lázat felváltotta egy másik, sokkal halálosabb, melyet polgárháború és káosz követett.

Ügynökünket ezúttal egy másik polgárháború sújtotta területre, Washingtonba küldik, ahol szintén akad bőven tennivaló. A világ megváltozott, a természet elkezdte visszahódítani a városokat, Washingtonban mindenütt burjánzanak a növények. Már nem csak patkányhordák és elvadult háziállatok, kutyák, macskák kószálnak mindenfelé, hanem a vadon élők is kezdik életterüknek tekinteni a helyet: szarvasok rohangásznak az utcákon, rókák és mosómedvék kutatnak élelem után a szeméthegyek között, fenséges sasok szállnak fel, ha túl közel megyünk hozzájuk (szarvasokkal tényleg olyan gyakran találkozhatunk, hogy vannak, akik tréfásan Deervision 2-nek hívják a játékot).

A folytatás részletekben még gazdagabb és élethűbb, mint az előző rész, olyannyira, hogy amikor a parkban a harc közben a tűzvonalba került egy kutya, és véletlenül lelőttem, komoly lelkiismeret furdalásom támadt.

A küldetések helyszíneit is igyekeztek még változatosabbá tenni, már nemcsak lepusztított bevásárlóközpontokban, karanténállomásokon, metróalagutakban élhetjük ki pusztító ösztöneinket, a már jól ismertek mellé rengeteg izgalmas újat is kapunk. Különös érzés egy múzeum vietnami háborút bemutató tárlatán lövöldözni, szédítő a planetárium nagytermében keresgélni a vetített csillagködök között bujkáló ellenfeleket, vagy az értéktelenné vált pénzzel teli, telegraffitizett páncélteremben kutakodni. Új főhadiszállásunk is különleges, nem más, mint a Fehér Ház. Régi dicsősége persze megkopott, de lesz alkalmunk helyrepofozni. Az első részben New York felhőkarcolói közül alig tudtunk kilátni, és Washingtonban is akadnak szűk utcák és magas épületek, de végre kapunk nagyobb nyílt területeket is, amelyek hatalmasak az első rész kisebb, zártabb parkjaihoz képest.

Galéria megnyitása

A nagy, részletgazdag pályák megjelenítése nem okoz gondot a Snowdrop motornak, ahogyan a számtalan kis tárgy, rombolható elem és a sok ellenfél sem. Közepes tesztgépen medium beállításokkal, erősebb gépen ultrávalstabilan ment a 60 fps (a 21:9-es screenshotok ezzel az utóbbi géppel készültek, a többi a másikkal). Ráadásul még visszavett beállításokkal is gyönyörű ez a világ, amelyben mindent kidolgoztak az utolsó kis részletig, még a rovarokat is; a vizek, pocsolyák környékén szitakötők szálldosnak, és láttunk már méheket is. Nem marad ki két fontos dolog sem: a gumikacsák és a plüssállatok, és mindenki kedvence, a lelőhető lakatok.

A napszakok már az első részben is változtak, ehhez most bejött az időjárás is, és a kettő kombinált hatását a bőrünkön érezhetjük. A sűrű esőben, viharban például annyira le tud csökkenni a látótávolság, hogy szó szerint csak az orrunkig látunk, ha éjszaka van, akkor addig sem. Szerencsére ugyanez az ellenfelekre is ugyanolyan hatással van, ettől aztán igazán mókás helyzetek tudnak születni, amikor váratlanul egymásba ütközünk. Éjszaka olyan sötét van "mint a macska belsejében", hogy kedvenc írómat idézzem. Főhősünknek mindenféle hasznos kütyüje van, a zseblámpa valamiért nem tartozik közéjük, de hát így izgalmas az élet.

Galéria megnyitása

Dinamikusan változó világ

Él a világ és nemcsak a hihetetlen részletességgel kidolgozott környezetnek vagy az állatoknak köszönhetően. Az NPC-k is szorgosan tevékenykednek, velük és a térképen található fontos helyszínekkel kapcsolatban sok új mechanika került a játékba. Már nemcsak civileket fosztogató banditákba és őrködő, vagy őrjáratozó, egymással harcoló bandákba futhatunk. Az ellenfelek és szövetségeseink is szorgosan gyűjtik az erőforrásokat, felderítenek, foglalják a területeket, harcolnak az ejtőernyőn ledobott ellátmányokért, megtámadják egymás konvojait.

Természetesen mi is befolyásolhatjuk az eseményeket, stratégiai pontokat rohanhatunk le, megállíthatjuk a gonosz bandák által tartott nyilvános kivégzéseket, megmenthetjük a civileket, vagy csak egyszerűen segíthetünk nekik élelmet vagy alapanyagokat gyűjteni. Nemcsak mi lehetünk segítségükre, ők is gyakran beszállnak a harcba, ha épp arra járnak, ráadásul a bázisok elfoglalásához jelzőrakétával még segítségül is hívhatjuk őket. Nagyon jól együtt lehet működni az NPC-kkel, egyáltalán nem gyámoltalanok, nem is törékenyek, és sokszor bizonyulnak hasznos segítőnek. Kicsit féltékeny is voltam arra a pólós, farmeres lányra, aki simán állta a pörölykalapácsos bandatag támadásait, akinek én egy ütésétől megfeküdtem. Ebben picit csal a játék, hogy nekünk is legyen időnk beszállni a harcba.

Galéria megnyitása

A baráti és az ellenséges MI is sokkal okosabb lett, mint az előző részben, bizonyos helyzetek, küldetések ezért kellemesen nehéz kihívást tudnak jelenteni. Az ellenfelek az oldalunkba kerülnek, bekerítenek, hátba támadnak, de vissza is tudnak vonulni, ha megijednek. Ügyesen használják a gránátokat és egyéb technikai kütyüket; rendesen kivert a víz, amikor későn vettem észre, hogy a távirányítós, robbanóanyagot szállító kisautó már csak pár lépésre van tőlem és vidáman közeledik tovább (az érzés biztosan mindenkinek ismerős). Viselkedésük ugyanakkor sokkal emberibb, időnként hibáznak is, képesek megbotlani és pofára esni is. Az alkotók nagyon jól eltalálták azt az egyensúlyt, ami hihetővé, érdekessé, izgalmassá teszi a harcot.

A feladatok teljesítéséért nemcsak xp-t és tárgyi jutalmakat kapunk, de befolyásolhatjuk vele az adott városrész, és az összes körülötte lévő dinamikáját is. Az elfoglalt stratégiai pontoknál megnyílik a gyors közlekedés lehetősége, amelynek segítségével egyébként csak a nagyobb bázisokra és a már felfedezett safehouse-akba juthatnánk el. Az elfoglalt területek környékén gyakoribbak lesznek a barátságos őrjáratok, és kevesebb ellenfélbe fogunk belefutni, vagy ha beléjük futunk, lesz segítségünk. Gyengíthetjük az ellenfél bázisait ha elpusztítjuk a felé tartó, ellátmányt szállító konvojokat, melyek útvonalait a térkép is mutatja, ha elég területet felfedeztünk már a környéken. Ha ellátmányt viszünk bázisainkra, azzal különböző buffokhoz juttathatjuk, jobbak lesznek az esélyeik a védelemre.

Galéria megnyitása

Az erőviszonyok folyamatosan változnak, az elfoglalt bázisokat természetesen el is lehet veszíteni. Hosszú órákat tölthetünk el céltudatos tereprendező tevékenységekkel, vagy kószálhatunk véletlenszerűen a városban. Biztos, hogy nem fogunk unatkozni, mindig lesz mit csinálni, garantáltan bele fogunk futni valami érdekes eseménybe - és akkor még nem is kezdtünk bele a küldetésekbe és egyéb feladatokba. A játék nem hagy unatkozni (és sokszor felállni sem a gép elől).

A városban alapban három ellenséges frakció munkálkodik, melyek nemcsak velünk, de egymással is háborúban állnak: a paramilitáris jellegű True Sons, a fosztogatókból álló Hyenas, és a Outcasts, melynek tagjai a kényszerkarantén dühös túlélői, az ő harcaik is színesítik a város folyamatosan változó stratégiai térképét.

Galéria megnyitása

Szakértelmek, felszerelés

A képességek rendszere az első részben lévőre épít, de alaposan átdolgozták és kibővítették. Látszik, hogy a fő szempont nem az volt, hogy feleslegesen tovább növeljék a már meglévő képességek számát, inkább arra törekedtek, hogy megmaradjon, ami jó volt, átalakuljon, ami nem, és ami a legfontosabb, hogy mindegyikkel élvezetes legyen játszani. Alapban perkeket, és skilleket kapunk, a 30-as szintet elérve pedig háromféle specializáció közül választhatunk, melyeknek külön talentfái vannak.

A perkek hasznos kis dolgok, és viszonylag hamar kinyitogathatjuk őket, ha a fő és melléküldetésekre koncentrálunk. Sok olyan van közöttük, amiket érdemes korán felvenni, például a túlélésért, vagy a fejlövésekért járó extra xp. A perkek között akad számos kényelmi funkció is: nagyobb inventory-nk és bankunk lehet, több armor kitet, vagy gránátot vihetünk egyszerre magunkkal, és kinyithatjuk, hogy belőlük álló készleteink automatikusan újratöltődjenek a bázisokon.

A képességek igazából hatféle hasznos kütyüt takarnak, többfajta kivitelben, melyek közül egyszerre kettőt vihetünk magunkkal. Közülük a legtöbb az első részből ismerős lehet: pajzs, automata gépágyú, célkereső akna, lerakható gyógyító cucc és társaik. A folytatásban ezekből kiindulva készítették el az újakat, dolgozták át, és tették még látványosabbá, érdekesebbé őket.

Galéria megnyitása

Legnagyobb kedvencünk a drón lett: nincs annál szebb látvány, amikor harcias, zümmögő kis gépezet kikergeti a fedezékből azt az ellenfelet, akit sehogy sem tudtunk kicsalni onnan, vagy hősiesen eltereli rólunk a figyelmet, amikor kezd meleg lenni a helyzet. Egészen komoly sebzést tud kiosztani, és ügyesen segít lebontani a nehéz-páncélzatú ellenfelek védelmét is, és a lerakható automata gépágyúval kombinálva hatalmas pusztító erőt jelent. A ballisztikus pajzsot is megkedveltük, jó érzés elővenni, és mosolyogni, ahogy az ellenfelek káromkodni kezdenek, mert tudják, hogy hosszú harcnak néznek elébe, de ez se rossz amikor amiatt berzenkednek, hogy előkaptuk a gyógyító felszerelést, és elölről kezdhetik arcunk lebontását.

Ezek a kütyük ugyanúgy skinezhetők, módosíthatók, mint a fegyverek, ráadásul mindegyiknek létezik több változata is, melyeket a játék során szerzett pontjainkból mind megnyithatunk. Drónból például van többfajta támadó és védekező verzió, pajzsból olyat is választhatunk, ami kevésbé véd ugyan, de kis kézifegyverek mellett már LMG-vel együtt is használható.

Galéria megnyitása

A talentek legtöbbje jól sikerült, de persze vannak kevésbé hasznáhatóak is. Sajnos a játék indulásakor a legtöbb bug pont a talentekkel volt kapcsolatos, olyan durva dolgok is előfordultak, hogy használatukkor egyszerűen kiestek a játékosok. Mi csak abba a jelenségbe futottunk bele párszor, melynek során a képesség működni kezdett, aztán egyszer csak leállt, az elővett drón pl. pár másodperc alatt eltűnt. Szerencsére ezeket a durva hibákat nagyon gyorsan javították.

A háromféle specializáció (Demolitionist, Sharpshooter, Survivalist) már az endgame részei, csak akkor válnak elérhetővé, ha elértük a 30-as szintet és elfoglaltuk az összes Strongholdot. A Demolitionist a nagy tűzerőre támaszkodó brutálmetál stílus kedvelőinek készült, a Sharpshooter a szokásos távolságtartó mesterlövész, a Survivalist pedig gyógyító, társakat erősítő támogató típus. Mindháromhoz tartozik egy úgynevezett signiture weapon: a Demolitionist gránátvetőt, a Sharpshooter .50-es kaliberű mesterlövészpuskát, a Survivalist pedig robbanó lövedékes számszeríjat kap. A specek között természetesen lehet váltani, érdemes mindet kipróbálni.

Akárcsak a specializációknál, a fegyverek és páncélok között is mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. A játék során eszméletlen mennyiségű lootot szerezhetünk. Minden szétszedhető, és az alapanyagokból új tárgyakat készíthetünk, melyek tervrajzait jutalmul kapjuk a küldetések teljesítéséért. Pár dolog változott, például a pisztolyok végre használhatóak lettek, és a karabélyokat is megerősítették. Minden fegyvertípust jó használni, érezhető az erejük, ha LMG-vel lövünk az ellenfelekre, akkor az rendesen meg is állítja őket, sokszor el is esnek.

A fegyverek, páncélok ugyanúgy modolhatóak, skinezhetőek, mint az első részben, a fegyvermodok azonban megváltoztak, valamit valamiért alapon működnek, erősítik a fegyver egy bizonyos tulajdonságát, de ezzel együtt gyengítenek rajta valami mást, ezért érdemes átgondoltan használni őket. Az LMG-k például ütős, általában nagy tárkapacitással rendelkező fegyverek, de az újratöltésük hosszú időt vesz igénybe, ezeknél belefér, ha olyan modot teszünk rájuk, ami a töltést gyorsítja, de csökkenti a tárkapacitást. A mesterlövészpuskára sem mindegy, milyen távcsövet teszünk, a pontosságot növelők között van pl. olyan, ami a kritikus találatok esélyét csökkenti, az ilyen csere nem biztos, hogy megéri.

Galéria megnyitása

Nemcsak a fegyvereket, felszerelésünk többi darabját is újrakalibrálhatjuk, ezzel statjaikat és spécijeiket tudjuk megváltoztatni. Ehhez be kell áldozzunk egy, vagy több másik, ugyanolyan típusú tárgyat, amiről átpakoljuk az adott statot, statokat. A fegyvereket mind kipróbálhatjuk a lőtéren, ahol láthatjuk azokat a jellemzőiket is, melyek az adatlapon nem szerepelnek, lemérhetjük pl. a dps-üket, és letesztelhetjük saját pontosságunkat is az adott fegyverrel.

Aminek a legjobban örültünk, és aminek a legkevésbé

A játék keményebb, mint az első rész, különösen a szóló játékosoknak; sok feladat érezhetően több játékosra lett kihegyezve. Az első rész nagy hiányossága volt, hogy nem voltak klánok, ezért nagyon jó, hogy ezt végre megvalósították. Sokkal könnyebb így partizni, közösen lehet plusz küldetéseket, jó kis klán jutalmakat szerezni, és a Fehér Házban saját klán főhadiszállásunk is lehet, mindenféle extrákkal (pl. klán árus).

A klánok szintjének növelése egyelőre nem tökéletes, a játék a tejesítendő feladatoknál nem veszi figyelembe, mekkora klánról van szó, ugyanannyi ellenfelet kell megölni akkor is, ha 6 tagú a klán és akkor is, ha 50, ami a maximum. A rendszer egyelőre a nagy létszámú klánoknak kedvez, reméljük ezen változtatnak majd, hiszen nem mindenki szereti a tömeget, sokan játszanak csupán pár fős baráti társasággal. Mindenesetre örültünk, hogy legalább már van ilyen lehetőség, mert már az első rész megjelenése után is sokan kérték.

Galéria megnyitása

Nagyon tetszett még a játék beépített virtuális fényképezőgépe, élességet, rekeszértéket, különböző effekteket lehet rajta állítani, és karakterünk fotózás közben még emote-okat is nyomathat. Ez a virtuális kamera egyébként a világban létező tárgy, jót nevettünk, amikor fotózás közben a járókelők meglökték és elmozdult.

Galéria megnyitása

Aminek kevésbé örültünk, az egy bug, ami időnként nagyon megnehezíti a közös játékot. Ha különböző szintű játékosok partiznak, és nagy a szintkülönbség a karakterek között, akkor a játék ideiglenesen megerősíti a kisebb karikat: sebzésük nagyobb lesz, de a védettségük, páncéljuk nem lesz elég jó ahhoz, hogy túléljék a csatákat. A közös játék során a kisebb karakterek esnek-kelnek folyamatosan, ami nem túl nagy öröm, különösen, ha még beleszámítjuk a játékból való kieséseket, melyekbe különösen induláskor gyakran belefutottunk.

Persze van még min igazítani, és fognak is, szerencsére elég sűrűn jönnek a tapaszok. Összességében a játék kevésbé bugosan indult, mint amit manapság megszokhattunk. Az első rész az indulásakor még elég katasztrofális állapotban volt, és hosszú hónapok kellettek, mire kész jelleget öltött, a látottak alapján itt jóval hamarabb rendeződni fognak a dolgok.

Galéria megnyitása
Mr. Tégla, a beépített ügynök

Végszó

A játék elég változatosságot kínál, hogy mindenki megtalálja a saját stílusához illő fegyvereket, képességeket, és a feladatok, játékmódok közül is rengetegféléből válogathatunk, és ha elértük az endgame kezdetét jelentő 30. szintet, még több lehetőség nyílik meg előttünk. Sorban megnyithatjuk a világ tiereket, tovább növelhetjük gearscore-unkat. Felszerelésünkön, képességeinken kívül is mindig lesz mit fejleszteni, új tervrajzokat gyűjteni, titkos helyeket felkutatni, nehezebb fejvadász küldetéseket bevállalni, kulcsokat, maszkokat és egyéb gyűjtögethető trófeákat szerezni, klánunkat fejleszteni, vagy a rivális játékosokkal versengve jó cuccokat kihozni a PvP területekről.

A PvP zónák közül kettő (Dark Zone South és East) normalizált, ide a gyengébb felszerelésű karakterekkel is bátran bemehetünk, nem lesz olyan élményekben részünk, mint az első részben, ahol a legjobb cuccokba öltözött, kimaxolt karakterek nagyon könnyen levadászták a kezdőket. Aki pedig a kihívásokat szereti, annak ott a Dark Zone nem normalizált változata. Két új PvP játékmódot is kapunk az egyik a Skirmish (klasszikus csapat deathmatch), a másik a Domination (területfoglalás, szintén csapattal).

Galéria megnyitása

Újra végigmehetünk a régi PvE tartalmakon is, mert nem lesz ugyanolyan, mint volt, szintünknek, jobb felszerelésünknek és képességeinknek megfelelően nagyobb kihívások, nehezebb ellenfelek elé állít a játék, és ennek megfelelően a felkínált jutalmak is kecsegtetőek. A világban kalandozni sem lesz soha unalmas, bejön egy új frakció, mi alaposan megkavarja a dolgokat és a világ dinamikáját.

Ha mindez nem lenne elég, a közeljövőben még rengeteg újdonságra számíthatunk, többek között jön a játék történetének első 8-fős raidje. Három nagyobb, ingyenes tartalombővítő frissítést is érkezik majd, és három új endgame specializációt is kapunk még a meglévő három mellé.

A játék hosszú távra is leköt, ugyanolyan, vagy ha lehet még addiktívabb tud lenni, mint az első rész volt fénykorában. Nem tökéletes, de igényesen, részletesen kidolgozott, izgalmas darab, amelynek sikerült az első rész pozitívumaira építkezve jobbá tenni és felülmúlnia elődjét.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

The Division 2 - Üdv újra, ügynök!

The Division 2 - Üdv újra, ügynök!

The Division 2 - Üdv újra, ügynök!
Szerzői értékelés
88
%
Posztapokaliptikus looter-shooter, amelyben egy világméretű járvány utáni káoszban kell rendet teremtenünk, ezúttal a polgárháború sújtotta Washingtonban.
Okos és szórakoztató MI, még izgalmasabb játékmenet, megjelenéskor már jól optimalizált motor. Részletgazdag, élő, dinamikusan változó világ, rengeteg tennivaló, ami hosszú távon is leköt.
Bugos coop (level scaling) és időnként előforduló kapcsolódási problémák a többjátékos módban.
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap