TES5 - Miért nem lesz multi?

A Bethesdához intézett két legnépszerűbb kérés a multiplayer és a sárkányok. Örömmel jelenthetjük, hogy a kettőből egy mellé a Skyrim megjelenésével pipa kerül. Hogy melyik mellé, az teljesen biztos, hogy minden leendő dovahkin (sárkányszülött) számára tökéletesen világos.

TES5 - Miért nem lesz multi?

A Bethesdához intézett két legnépszerűbb kérés a multiplayer és a sárkányok. Örömmel jelenthetjük, hogy a kettőből egy mellé a Skyrim megjelenésével pipa kerül. Hogy melyik mellé, az teljesen biztos, hogy minden leendő dovahkin (sárkányszülött) számára tökéletesen világos.

"Mindig elővesszük a multiplayert, rengeteg ötletet dobunk fel a táblára, de valahogy mindig alul marad végül. Nem azért mert nem szeretjük. El tudom képzelni számos olyan formában, ami élvezetes lenne, de aztán arra lyukadunk ki, hogy nagyon sok fejlesztési időt vinne el az egyjátékos tartalom kárára, és a mi szívünk inkább arra húz."

Összesen 100 ember dolgozik a Skyrimon a Fallout 3 2008-as megjelenése óta. Mindhárom verziót (PC, PS3, Xbox 360) házon belül fejlesztik, a játék támogatja majd a DX11-et is, de nem használja majd ki annak "nagy újítását" (itt valószínűleg a tesszelátorra céloznak).

Ami a méretet illeti, körülbelül akkora lesz, mint az Oblivion. "Nagyon nehéz ilyen hatalmas játékokat összehasonlítani" - magyarázta Todd Howard - "de nagyjából akkora földrajzilag és tartalmilag, mint az Oblivion volt. Azért mondom, hogy nagyjából, mert ez mindig változik, az ilyen dolgok pedig - mint a hegyek -, befolyásolják ennek az érzetét és azt, hogy mennyi idő alatt jutunk el egyik helyről a másikra. Egész más a felfedezés ilyen terepen."

A gyors utazás mellett lesz más szállítási opció is, de Howard nem említette, hogy ez pontosan mit takar.

További érdekességként beszélt még a sárkány nyelvről, ami hősünk különlegességét adja. Mint dovahkin, képesek leszünk a sárkányok nyelvén szólni. Ezen tudományunk varázslatos erővel bír, különböző kiáltásaink más-más hatást váltanak majd ki. "A kiáltások bizonyos szavakon alapszanak, melyeket ha együtt használunk, mágikus támadásokat szülnek. Ezeket fokozatosan sajátíthatjátok el a játék folyamán, egyeseket ősi falfeliratokból, míg másokat úgy tanítanak meg nektek."

"Mindez az ősi északi kultúra része Skyrim földjén. Minden kiáltás három sárkány nyelvű szóból áll. Ezek közül néhány kulcsfontosságú az előbbre jutás szempontjából, míg mások csak nagyobb hatalommal és izgalmas új lehetőségekkel gazdagítanak."

A játékban nagyjából egy tucat sárkány lesz. Eleinte nagyon visszafogottan álltak a hatalmas hüllők szerepeltetéséhez, de végül remekül jöttek ki a dolgok és úgy határoztak, hogy több szerepet kapnak, annak érdekében, hogy gyakrabban találkozhassunk velük. Amikor legyőzünk egy sárkányt, magunkhoz vesszük annak lelkét. Hogy lesz-e sárkánylovaglás? Nem olyan formában, mint ahogy azt gondolnánk. (Howard szeret rébuszokban beszélni.)

Mint azt már korábban írtuk, a Skyrimban is automatikusan szintet lépnek velünk az ellenfelek, mint azt az Oblivionban is tették. Ez sok kritikát kapott az előző játékban, a Fallout 3-ra például sokat javítottak ennek mechanikáján. A Skyrimbe ez a javított változat kerül be. Ugyanakkor kiemelték, hogy nem egyforma nehézségűek lesznek az ellenfelek. A készítők azt akarták, hogy legyenek nagy kihívások, de néha kapjunk egy kis luxust is, és igazán erősnek érezhessük magunkat. A lényeg az, hogy a hatalmas nyílt világban egyetlen helyet sem zárnak el előlünk egy táblácskával a kapuban:  "Ez a terület még túl nehéz neked, gyere vissza később".

Minden karaktertípusnak hozzá illő kézműves szakmái lesznek, a mágusoknak például elbájolás. Azt viszont még mindig nem árulták el, hogy tudunk-e majd saját varázslatokat alkotni. A harcos lelkűeket bizonyára érdeklik a páncélzatok, jó hír, hogy a Skyrimban jóval több lesz, mint az Oblivionban volt, de részleteket persze még nem árultak el.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward