Szívesen gondol vissza a szerepjátékok korai időszakára a Cyberpunk alkotója

Mike Pondsmith elmélkedett kicsit a régi időkről, amikor valahogy könnyebben mentek a dolgok.

Szívesen gondol vissza a szerepjátékok korai időszakára a Cyberpunk alkotója

Az eredeti Cyberpunk asztali szerepjáték alkotója, Mike Pondsmith mintegy fél órán keresztül beszélt korai tapasztalatairól a PAX előadásainak keretein belül. Ebben számos érdekes témát érintett, és egy kicsit kifejtette a véleményét a videojátékokról is.

Pondsmith azzal kezdte, hogy a kezdeti időszakban ő maga is csak játszott, leginkább az olyan szerepjátékokkal, mint a Dungeons & Dragons és a Chainmail. Lisával, a jövőbeni feleségével is egy D&D-játék során ismerkedett meg, amikor még a hölgynek volt barátja, aki történetesen a DM volt, és aki állandóan meg akarta ölni Pondsmith karakterét.

Az iparági legenda ezután rátért arra, hogy a Traveller nevű sci-fi szerepjáték vezette rá arra, hogy elkezdjen játszadozni a szabályokkal, és házi szabályokat alakítson ki, innentől pedig egyre inkább elkezdte érdekelni a játéktervezés. "Máshogy kezdtem el gondolkozni a játékokról, elkezdett érdekelni, hogyan állnak össze, mitől lesznek szórakoztatók, milyen elemekre kell odafigyelni a szórakoztatás, a történetmesélés és a világépítés kapcsán" - mondta.

Hamarosan megismerkedett a Travellert készítő Marc Millerrel, valamint a Car Wars alkotójával, Steve Jacksonnal, akik az elmondása szerint rendkívül barátságosak és segítőkészek voltak. "A játéktervezők valahogy mindig barátságosak. Az emberek sokszor megkérdezik tőlem, hogy problémát jelentett-e bekerülni az iparba, mire én azt mondom, hogy egyáltalán nem, mindenki nagyon kedves volt, amikor belekezdtem" - folytatta Pondsmith.

Ezzel kapcsolatban elárulta, hogy igyekszik ő is hasonlóan viselkedni a feltörekvő játéktervezőkkel, mert úgy érzi, hogy tovább kell adnia valamit abból, amit ő kapott. "Ezt meg kell tennem azokért, akik elviselték az én buta kérdéseimet, és nagyon jó tanácsokkal láttak el".

Pondsmith úgy látja, hogy egy asztali szerepjáték és egy videojáték megtervezésében ugyan akadnak közös pontok, de a költségvetések ma már egészen más szinten mozognak. Számításai szerint még ma is létre tudna hozni és ki tudna nyomtatni egy új asztali szerepjátékot 10 ezer dollárból, míg egy videojáték ma már alsó hangon tízmillió dollárokba kerül.

"Amikor belevágtam az első nagy videojátékos projektembe, megkérdeztem, hogy mégis mennyi a költségvetésünk. Erre azt mondták, hogy 20 millió dollár. Én pedig azt gondoltam, hogy most akkor ki kell találnom, hogy mit kezdjünk 20 millió dollárral. A tétek sokkal magasabbak."

Szerinte többek között ezért is van az, hogy a videojáték-iparban a játéktervezők valószínűleg jóval kevesebb segítőkész arccal találkoznak, mint a tabletop világban. Egész egyszerűen az egész olyanná vált, mint Hollywood, ahol elképesztő mennyiségű pénzek forognak, a tétek nagyon magasak, és egyre inkább problémát jelent, hogy a készítők közvetlenül kommunikáljanak a rajongókkal. "Létezik egy fal közted, és a játékosaid között" - tette hozzá.

Végső soron azonban úgy véli, hogy nem lehetetlen a játékiparban is egymásra találnia a segítőkész és kedves embereknek, csak éppen ennek kisebb a valószínűsége.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap