Mibe kerül egy játék?

A videójátékok idén karácsonykor népszerű ajándéknak számítanak. Bár ha belegondolunk, csak egy új játékot vásárlása is, könnyedén kiürülhet a zsebünk, amely mindenki számára elég kellemetlen élmény lehet.

Mibe kerül egy játék?

A videójátékok idén karácsonykor népszerű ajándéknak számítanak. Bár ha belegondolunk, csak egy új játékot vásárlása is, könnyedén kiürülhet a zsebünk, amely mindenki számára elég kellemetlen élmény lehet. Nem elég az, hogy maga a konzol is viszonylag magas áron mozog (nézzük csak az Xbox360-at), a játékok maguk is szép árakat súrolnak. A Forbes-ban megjelent egy cikk, mely azt vesézgeti, mire is megy mindaz a 60$ (~12,000HUF), amelyet például a méltán híres Gears of War című játék megvásárlásakor adunk ki a kezünkből.

A játék előállítási költségének csak nem a felét költi a játékfejlesztő tervezésre, programozásra és dizájnolásra. Ezen felül következnek a különböző licencek költségei, és más kiadások, amelyeket a játékfejlesztő csak akkor képes visszanyerni, ha nagy mennyiségben sikerül eladnia a készülő project végtermékéből. A Namco Bandai elnöke, Takeo Takasu szerint, a vállalkozásának 500,000 eladott példányra van szüksége egy, az új platformra  megjelenő játékából ahhoz, hogy az profitot érjen el. De ha már a nagy számokról beszélünk, érdekességképpen érdemes megemlíteni: a Microsoft 10 millió eladott példányt vár az Xbox360-ból 2007 év végéig, míg a Sony legoptimistább becslése is csak 2 millió a PS3-ból. A legtöbb játékfejlesztő cég pedig csak arra vár, hogy az újgenerációs konzolok mindenhol jelen legyenek.

A magas poligonszámú modellek megalkotása, illetve a magas felbontású textúrák megrajzolása is több és több fejlesztőt, illetve tesztelőt igényel, ahhoz hogy a vállalkozás végre kiadhassa a befejezett terméket. Az új játékoknak minél szebb grafikával kell rendelkezniük tehát, jobbnál jobb speciális effekteket kell felsorakoztatniuk ahhoz, hogy az a bizonyos játék sokáig megállja a helyét a piacon. Mert bizony, ha például egy új, szebb grafikájú, jobb fizikájú, illetve hatásosabb effektekkel rendelkező játék 2007-ben  megjelenik, a 2006-os nem sokáig marad piacképes, mivel ott van a szebb, hívogatóbb, élvezhetőbb darab.

A magas videójáték árak nem számítanak újdonságnak a piacon: gondoljuk csak vissza a Street Fighter II-re, amely SNES-en jelent meg (Super Nintendo),  vagy a Sega Phantasy Star IV-ére, amely 80$-ért (~16,000HUF-ért) volt kapható 1994-ben. Eddig átlagosan 50$ (~10,000HUF) volt az ára a „régebbi generáció” játékainak, de ezeknek a napoknak úgy néz ki vége.

Nem úgy tűnik, mintha az új, magasabb árak visszafojtanák a lelkesedést a játékok iránt az emberekben. Az új generáció hullámával, hatalmas leértékelések lesznek majd tapasztalhatóak a közeljövőben, mind a régi konzolokra, illetve a rájuk készült játékokra nézve. A játékipar ennyire talán még sosem virágzott. A hordozható játékeszközöket illetően, a Nintendo DS, 918,000 darabban kelt el csak az Egyesült Államokban, ezzel megdöntve az addig rekordot. De vajon mely platform lesz a jövő? A konzolok képesek lesznek majd átvenni a PC-k felett az uralmat?

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward