A Google folyamatosan dolgozik azon, hogy a G Suite szolgáltatást a benne található alkalmazásokkal minél szélesebb közönség számára tegye vonzóvá. Ennek jegyében a vállalat most olyan fejlesztést vezet be, amellyel könnyebbé teszi a kollaboratív munkát a különböző dokumentumok szerkesztése során.
A Google Drive béta felületén a G Suite felhasználók már olyan embereket is bevonhatnak egy-egy közös munkafolyamatba, akik nem rendelkeznek G Suite előfizetéssel, sőt mi több, még saját Google-fiókjuk sincs. Az új rendszer PIN-kódok használatával fog biztonságosan üzemelni, és nem e-mailben kell majd küldeni a dokumentumokhoz való hozzáférést, ahogy az eddig normál esetben történt. A PIN-kódok révén el lehet majd érni különböző fájlokat, legyen szó például egy szöveges dokumentumról, egy táblázatról vagy egy diasorból álló prezentációról. A „külsős” partnereknek ugyanolyan lehetőségeket lehet majd biztosítani, mint azoknak, akik rendelkeznek G Suite előfizetéssel vagy szimpla Google-fiókkal. Ennek megfelelően megtekinthetik a tartalmakat, megjegyzéseket írhatnak, kapcsolódó javaslatokat tehetnek vagy akár bele is szerkeszthetnek a megosztott dokumentumokba.
Az adott fájlok tulajdonosa, valamint a G Suite adminisztrátorok akárcsak a normál megosztásoknál, a PIN-kódos kollaboratív munkánál is monitorozhatják és szabályozhatják, hogy milyen tevékenységet folytatnak/folytathatnak a bevont emberek. Amennyiben egy hozzáférés kapcsán nem megfelelő viselkedést tapasztal az illetékes, lépéseket is tehet annak érdekében, hogy rendet teremtsen, bármikor visszavonhatóak a nem megfelelő helyre került hozzáférések. A TechCrunch szúrta ki az új funkció kapcsán, hogy az adminisztrátoroknak még arra is lehetősége lesz, hogy előre meghatározzák, milyen doméneknek és/vagy szervezeteken belüli részlegeknek adható PIN-kódos hozzáférés, és ezek mely funkciókat érhetik el.
A Google ezzel az újítással valószínűleg arra törekszik, hogy ütőképesebb ellenfele tudjon lenni az Office 365-nek a vállalati ügyfelekért folytatott harcban. A Microsoft megoldása ugyanis megmutatta, hogy az ilyen jellegű szoftverekkel óriási bevételt lehet termelni. Az Office 365 már 2016-ban 13,8 milliárdot hozott a konyhára, míg a G Suite csak 1,3 milliárd dollárt termelt egy év leforgása alatt a Gartner információ szerint. A Reuters februári cikke alapján egyébként szépen növekedik a Google irodai szoftvercsomagjának a felhasználói bázisa, ugyanis már több mint 4 millió előfizetője van, ami a kétszerese a korábban jegyzett adatnak.
Arról egyelőre nem esett szó, hogy mikor válhat ez az új funkció mindenki számára elérhetővé a G Suite-ban, de amennyiben a teszteken jól vizsgázik a Drive-on a lehetőség, talán már nem kell rá sokáig várnia a nagyközönségnek sem.