Egyszerre több külföldi forrás is megerősítette, hogy Xbox Series S néven valamikor megjelenő next-gen konzol szinte teljesen olyan specifikációkkal érkezik majd, mint amik korábban már többször is kiszivárogtak. Néhány dologban még mindig nem biztosak a források, azonban a legfontosabb adatok már ismertek.
Nézzük meg most ezeket a drágább Xbox Series X-szel összevetve:
Xbox Series X | Xbox Series S | |
Gyártástechnológia | Tovább fejlesztett TSCM 7nm-es | Tovább fejlesztett TSCM 7nm-es |
GPU | RDNA 2 alapok, 52 CU @ 1,825GHz | RDNA 2 alapok, 20 CU @ 1,550GHz |
GPU teljesítmény | 12,15 TFLOPS | 4 TFLOPS |
CPU | 8 magos Zen 2 @ 3,8GHz (vagy 3,6GHz SMT-vel) | 8 magos Zen 2 @ 3,8GHz (vagy 3,6GHz SMT-vel) |
RAM | 16 GB GGDR6 | 10 GB GDDR6 |
Tárhely | 1TB PCIe 4.0 SSD | Ismeretlen méretű PCIe 4.0 SSD |
Megcélzott felbontás / framerate | 4K / 60fps, 4K / 120fps | 1440p / 60fps |
Árfekvés | Prémium árazás, kifejezetten a keményvonalas játékosoknak | Olcsóbb árazás a szélesebb rétegeknek |
Áramfelvétel | 250-300W | Kevesebb mint 250W |
Lemezmeghajtó | 4K UHD Blu-ray | Nincs |
Ezek alapján tehát a korábbi információk továbbra is igaznak tűnnek, melyek szerint a legfontosabb különbség a két konzol között a GPU ereje lesz, a többi fontos részegység érintetlen marad, így a játéktervezők továbbra is számíthatnak a CPU és az SSD I/O rendszer teljesítményére.
Habár a lemezmeghajtó elhagyása is spórolást jelent a Microsoftnak, ráadásul ezzel belekényszerítik a felhasználókat, hogy kizárólag az Xbox Store-ban vásároljanak (vagy, ami még jobb, legyenek a Game Pass-előfizetői), a legfontosabb természetesen a GPU megvágása.
Az Xbox Series X 15,4 milliárd tranzisztorból álló APU-ja elképesztően drága. Egyrészt maga a gyártás sem olcsó a TSMC egyik legújabb 7nm-es gyártósorán, másrészt egy ekkora chipnél (legalábbis kezdetben) a kihozatali arány sem a legjobb. A Microsoft utalt rá, hogy körülbelül kétszer annyiba kerül legyártani az új APU-t, mint az Xbox One X 16 nanométeres FinFET eljáráson készült központi egységét.
Mivel az APU legnagyobb részét a GPU különböző részegységei, de leginkább CU-k teszik ki, így ezen hatalmasat lehet spórolni a gyártáskor. (De talán az sem zárható ki, hogy nem külön chipeket gyártat a Microsoft, hanem a Series X hibás APU-it is újra tudja hasznosítani az olcsóbb konzolban, de ez elég vad elképzelésnek tűnik).
Persze a kevesebb CU-nak és a csökkentett órajelnek, valamint az RDNA 2 feltételezett hatékonyságának köszönhetően a hűtésen és a tápellátáson is lehet spórolni.
A felhasznált GDDR6-os memória sebességét és a memóriabusz méretét egyelőre nem tudjuk, viszont a 10 GB-os méret érdekes, és komoly spekulációra ad okot. A leginkább logikusnak tűnő dolog, hogy egyszerűen lefelezik az Xbox Series X 320 bites buszát így 160 bites buszon a 16 Gb-es GDDR6-os modulok pont kiadnák a 10 GB-ot. Az így keletkező 280GB/s sávszélesség pedig első hangzásra elegendőnek tűnhet a 66%-kal gyengébb GPU-nak, és persze az alaplap is jóval olcsóbb lehet.
A megcélzott 1440p-s felbontás is érdekes, hiszen korábban még azt hallottuk, hogy kifejezetten 1080p-re szeretne lőni a MIcrosoft ezzel a géppel. Ezek alapján egyelőre szintén csak találgatni lehet, de az 1440p leskálázva 1080p-re szép képminőséget adhat, ráadásul 1440p-ről már egy 4K-s kijelzőre skálázni sem tűnik ördögtől való dolognak a megfelelő algoritmusokkal.
Ezek alapján az Xbox Series S akár egy vonzó ajánlat is lehet az árérzékenyebb vásárlók számára, főleg, ha a Microsoft garantálni fogja, minden játék futni fog rajta, ami a Series X-en is (márpedig ez szinte biztos, hogy így lesz). A Game Pass-előfizetéssel különösen olcsó játékközpontot kaphatunk, ami teljes mértékben kielégítheti egy casual játékos igényeit, vagy jó ajánlat lehet akár második konzolnak is, például a hálószobába, vagy akár egy PS5 mellé, ha egyik gyártó exkluzív címeiről sem szeretnénk lemaradni.