Kevesen fejezik be a The Order: 1886-ot

Hiába rövid a játék, a felhasználók java része nem jut el a fináléig. Ez azonban távolról sem példa nélküli jelenség.

Kevesen fejezik be a The Order: 1886-ot

Nyitott világú címek esetén gyakori jelenség, hogy a mellékküldetésekbe és a környezet felfedezésébe belefeledkezett játékos soha nem jut el a fő küldetésszál végéig. Azonban a jelek szerint manapság egy nem túl hosszú és abszolút lineáris programnál is előfordulhat, hogy a vásárlók többsége nem fejezi be az adott alkotást.

A Sony konzoljának egyik húzócímének szánt, de általunk csak közepes játékmenetűnek és történetűnek, ellenben kiváló látványvilágúnak értékelt The Order: 1886komoly vitákat váltott ki a megjelenése idején azzal, hogy a kampánya jóval rövidebb lett annál, mint amit a többség elvárt volna egy multiplayer nélküli TPS-től. Egyesek úgy vélték, a teljes áron kínált, a viktoriánus korszakban játszódó lövölde egyszerű pénzlehúzás. Mások viszont arra hívták fel az elégedetlenkedők figyelmét, hogy a minőség számít, nem pedig a mennyiség. Hogy a vitában kinek volt igaza, azt nem könnyű megállapítani, mert mindkét oldal komolyan vehető érveket sorakoztatott fel állítása igazolása mellett. Az viszont tény, hogy a PS4 trófeák tanúbizonysága szerint a felhasználók 40.7 százaléka fejezte csak be a hosszúnak tényleg bajosan nevezhető alkotást.

Ez azonban egyáltalán nem számít rossz eredménynek. Az Outlastetcsak minden ötödik játékos vitte végig, az egymás elleni küzdelem lehetőségét kínáló multi nélküli Assassin's Creed: Unitybefejezése pedig kicsivel több, mint a felhasználók harmadát érdekelte. A Resident Evil: Remasteredesetében fontos megjegyezni, hogy a statisztikák alapján ugyan a vevők 30,5%-a borzongta végig a Capcom túlélőhorrorját, de ezek többsége könnyű, vagy nagyon könnyű nehézségi fokozatot választott. Csak az érdeklődők tizenkét százaléka vágott neki a kalandoknak normál, vagy magasabb módban. A Unity-hez hasonlóan kooperatív többjátékos lehetőséget kínáló Knackutolsó pályáját pedig a vele játszók 23.7%-a teljesítette.

A Metal Gear Solid V: Ground Zeroes viszont első pillantásra látszólag belopta magát a játékosok szívébe. Ennek záróvideóját ugyanis a Kojima remekművét megvásárlók hatvanhét százaléka tekinthette meg. Csakhogy, a franchise ezen epizódja alapesetben még a Ready at Dawn TPS-énél is rövidebb. Aki kicsit is ügyes, az másfél-két óra alatt végigjátszhatja a fő történetszálat, egy speedrun pedig kis rákészüléssel húsz percet sem vesz igénybe. Sőt, akadt aki kevesebb mint hat perc alatt szaladt végig a játékon.

Összességében tehát megállapítható, hogy a kompetitív többjátékos mód nélküli címek esetében távolról sem mondható rossznak a negyvenegy százalékos végigviteli arány. Ennek tükrében nem különösebben meglepő, hogy a kampány egyre több programnál csak afféle függeléknek számít, és a hangsúly a többiek elleni vetélkedés lehetőségét felkínáló multira helyeződik át.

Az viszont megérne egy alaposabb kutatást, hogy mi áll a jelenség hátterében.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward