Ingyenessé vált a SteamVR mozgáskövető technológiája

A Valve mostantól nem szed licencdíjat, ami már önmagában is jó hír, de az még egy fokkal jobb, hogy az API is megnyílt ezzel együtt.

Ingyenessé vált a SteamVR mozgáskövető technológiája

A Valve a minap egy meglehetősen érdekes változásról adott hírt, amelynek lényege, hogy mostantól ingyenesen, licencdíj megfizetése nélkül lehet elérni a SteamVR mozgáskövető technológiáját, illetve a mögötte húzódó alkalmazásprogramozási-interfészt (API-t).

A SteamVR Tracking megnyitásától a Valve szakemberei azt várják, hogy minden eddiginél több fejlesztő lát majd neki a platformban rejlő lehetőségek kiaknázásának, valamint még szélesebb körben, még több területen válik elérhetővé az újfajta vezérlési módszer. Ennek köszönhetően sok-sok olyan innovatív megoldás születhet, amire a Valve fejlesztői sosem gondoltak volna, ez pedig végső soron nem csak a Valve, hanem a felhasználók számára is rengeteg előnyt nyújt, hiszen jóval sokoldalúbbá válhat a platform.

Hogy mégis mit érdemes tudni a mozgáskövető platformról? Nagyjából annyit, hogy ez egy speciális megoldás, amit hardverből és szoftverből álló rendszer alkot. A hardvert úgynevezett bázisállomások (Base Stationök) adják, amelyek lézeres szenzorral rendelkeznek. Egy-egy ilyen Base Station 120 fokos látószöggel és nagyjából 5 méteres hatótávolsággal bír, feladata pedig az, hogy az érzékelőket követve, milliméteres pontosságú mozgás-érzékelést tegyen lehetővé, méghozzá 250 Hz és 1 kHz közötti mintavételezési gyakorisággal. Két ilyen Base Station segítségével lehetőség nyílik 360 fokos mozgáskövetésre egy átlagos szoba méretű területen, ráadásul úgy, hogy a gyorsabb mozdulatok is gond nélkül lekövethetőek. A rendszer skálázható, így nem csak egy, hanem több felhasználó és tárgy követésére is használható. A hardver mögött egy sokoldalú API húzódik, ami a szenzorok jeleinek feldolgozását végzi, méghozzá gyorsan és hatékonyan.

Maga a fejlesztőkészlet két darab HTC Vive bázisállomást tartalmaz. A csomag ezen felül minden segítséget megad az érzékelők hatékony elhelyezéséhez és használatukhoz, valamint a kalibrációban is segít, plusz tartalmaz minden szükséges leírást, illetve dokumentációt, amire csak szükség lehet. A platformnyitást követően a rendszer már nem csak a HTC Vive-hoz, hanem egyéb termékekhez is használható lesz, ami még tovább bővíti a lehetőségek körét.

A licencdíj eltörlésével kétségtelenül új lendületet kaphat a StreamVR Tracking platform, viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy a Valve oktatáshoz köti az API és a technológia használatát. A cég elvárja, hogy egy-egy fejlesztőcsapatból legalább egy ember repüljön el Seattle-be, majd vegyen részt a Valve és a Synapse közösen tartott 3,5 napos oktatásán. A kurzuson a résztvevő elsajátíthat minden szükséges technikát, valamint megszerezheti a fejlesztéshez nélkülözhetetlen tudást is, az oktatás pedig viszonylag kicsi, 10-12 főből álló csoportokban történik.

Az oktatás – amelynek a jelek szerint része a fejlesztőkészlet is –, jelenleg 2975 dollárba kerül, és itt jelentkezhetnek rá a SteamVR Partnerek.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward