H1Z1 - most akkor koppintja a DayZ-t vagy nem?

Ötleteket ugyan merítettek a DayZ-ből, de a Sony zombis MMO-ja könnyebben tanulható, nagyobb, mélyebb és sokoldalúbb lesz.

H1Z1 - most akkor koppintja a DayZ-t vagy nem?

Habár azt John Smedley, a Sony Online elnöke is elismerte, hogy a H1Z1 valószínűleg nem létezhetett volna a DayZ nélkül (sok ötletet ugyanis Dean Hall játékából vettek), de azért arról szó sincs, hogy lemásolnák azt.

Smedley szerint nem érdemes süketelni: "Ez egy túlélőhorror játék egy zombi apokalipszis közepén. Pont mint a DayZ. A Bohemia remek munkát végzett és ők léptek először. Nagyszerű terveik vannak a játékkal, és a csapatom, valamint én magam is hatalmas rajongói vagyunk" - kezdte fejtegetését a SOE elnök.

Hosszabb távon azonban a Sony másként gondolkozik. A cél az lenne Smedley szerint, hogy előbb-utóbb egy hatalmas, perzisztens világ épüljön ki, ahol több ezer játékos tud egyszerre kalandozni. A H1Z1-nek azonban fontos része lesz, hogy a játékosok összeálljanak, és közösen próbáljanak meg felépíteni olyan zugokat, erődöket, ahol jobb eséllyel élhetik túl a zombik folyamatos támadásait. Mindettől függetlenül a játék lehetőséget ad arra is, hogy a többieket elkerülve, egyedül kalandozz a vadonban. "A játékosok által épített faluk, erődök, építmények csak egy módját jelentik a túlélésnek ebben a veszélyes világban."

Ráadásul Smedley egyértelművé tette, a H1Z1-ben nagyon fontos szerepe lesz a gazdaságnak. A játékosok készíthetnek különböző tárgyakat, igazi gyártóvá válhatnak, megélhetnek abból, hogy töltényeket, nyilakat, fegyvereket és hasonlókat adnak el. A H1Z1 gazdasági rendszerét teljesen a játékosok irányítják majd, a készítők nem szólnak bele kívülről.

"Szóval első körben valami ilyesmit képzeltünk el a zombi apokalipszisre. Sok barát, még több ellenség, élő és élőhalott egyaránt. Büszkén vállaljuk, hogy szeretjük a DayZ-t, de reméljük, hogy a játékosok azt is élvezni fogják, amit mi készítünk" - folytatta Smedley, mielőtt további érdekességeket árult el.

A játék FPS és TPS kameranézeteket is támogat majd, a járművezetésnél azonban csak TPS nézet lesz elérhető. Az életbenmaradáshoz természetesen szükségünk lesz élelemre, ezt pedig a játék elején nekünk kell levadásznunk magunknak, míg később lehetőségünk lesz például kerteket létrehozni és élelmiszert termelni, de ezt természetesen meg is kell majd védenünk.

Smedley szerint egyértelműen az a cél, hogy a játék könnyen tanulható legyen, de ugyanakkor hardcore (nehéz) is legyen, nagyon mély játékmenettel. Azt is megígérte, hogy a fejlesztés útvonala látható lesz: mindenki előre tudja majd, miket fognak beépíteni a készítők. A korai hozzáférés 19,99 dollárba kerül majd, később azonban free-to-play rendszerben működik tovább az anyag.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward