Guild Wars 2 crafting rendszer

Új információk derültek ki a GW 2 szakmáiról

Guild Wars 2 crafting rendszer

A Guild Wars 2 felfedezés és kísérletezgetés alapú tárgykészítő rendszert fog alkalmazni. A rendszer lényege, hogy ha véletlenszerűen kísérletezünk és kombinálunk maximum négy különböző tárgyat, akkor felfedezhetünk egy receptet, ami alapján új tárgyakat tudunk készíteni. A Guild Wars második részében ellentétben a WOW-al és a LOTRO-val csak pár receptet fognak npc-k tanítani. A készítők indoklása szerint azért választották ezt a módszert, hogy a tárgyakat gyártó játékosok kicsit egyedibbek és különbözőek legyenek. Minél többet kísérletezik valaki annál több egyedi receptje lesz, jelentette be Alex McLeod a játék blogjában.

A játékban nyolc különböző szakmát lehet elsajátítani, amiből a játékosok kettőt választhatnak egyszerre.

A szakmák a következők:

Weaponsmith- fegyverkovács (közelharci fegyverek gyártója)

Huntsman – vadász (távolsági fegyvereket, fáklyákat és kürtöket gyárt)

Artificier – kézműves (mágikus botok, jogarok gyártója)

[bold]

Armorsmith[/bold] – páncélkovács (a nehéz páncélokat készíti)

Leatherworker- bőrmíves (bőrpáncélok készítője)

Tailor – Szabó (ruhákat készít)

Jewelcrafter – ékszerész (gyűrűk, nyakláncok gyártója)

Cook – Szakács (elfogyasztható cuccok készítője)

A szakmák cserélgethetők egymással és a jó hír, hogy a játék megjegyzi a már megszerzett szakértelmek skill szintjét, úgyhogy nem veszítünk semmit csak pénzt ha más szakmát aktiválunk. Régi szakmánk újabb fizetés után ugyanonnan folytatható ahol abbahagytuk.

Minden szakmában maximum 400 skill pont érhető el induláskor, minden legyártott tárgy xp-t generál, még a komponensek is, az alap ötlet, hogy soha ne kelljen olyan dolgot gyártani, amit a játékosok haszontalannak éreznek. Minden szakma képes lesz különleges cuccokat is gyártani például a fegyverkovács olyan markolatot építhet a fegyverbe, ami mérgezővé teszi azokat.

A tárgyak elkészítéséhez a Guild Wars második része is alapanyagokat használ, ezeket három féle módon lehet beszerezni. Az első, hogy vásárolunk egy cuccot amivel meglévő dolgokat bonthatunk szét alkatrészeire, aztán szörnyeket vadászhatunk bőrökért és trófeákért, ezenkívül gyűjtögethetünk növényeket, érceket, vághatunk fákat. Újdonság, hogy mindenki gyűjtheti az összes fajta dolgot, nem kell gyűjtögető szakmát külön felvenni. Sőt az összes erőforrás megosztott tehát többen is felvehetik, így nem fordulhat elő, hogy valaki monopolizál egy területet. McLeod szerint az volt a cél, hogy minden játékos örüljön ha közösen egy csapatban találnak gyűjthető erőforrást és ne érezzen senki lelkiismeret furdalást ha felvesz egyet, és ezzel mást megfoszt tőle. Ezen kívül mivel sok alapanyag eladható pénzért, azt akarták, hogy a crafterek is képesek legyenek gyűjtögetésből is meggazdagodni, ebben a rendszerben maguk dönthetik, el mit adnak el és mit használnak fel.

A tárgyak az alapanyagok segítségével a városokban és a nagyobb területeken található szakmánként egyedi gyártó helyeken készíthetők el.

McLeod szerint a játék szakma rendszere is tükrözi a filozófiájukat mely alapján egy könnyen kezelhető kooperatív játékot szeretnének készíteni.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward