Google I/O: Akár multiplayer játékot is lehetővé tesz az ARCore 1.2

Az ARCore friss kiadása megosztott AR élményt nyújthat, tudja kezelni a vertikális felületeket, a 3D fejlesztéseknél pedig leegyszerűsíti a programozók dolgát.

Google I/O: Akár multiplayer játékot is lehetővé tesz az ARCore 1.2

Rohamos sebességgel fejleszti az AR eszközét a Google. A vállalat a fejlesztői konferenciája keretében beszámolt arról, hogy elkészült az ARCore 1.2, és egészen remek újításokat tartogat a fejlesztők számára. A Google csak három hónapja indította ezt a keretrendszert, de már szinte ledolgozta a hátrányát az Apple által tavaly nyáron leleplezett ARKittel szemben.

A Google I/O során kiderült, hogy az ARCore 1.2 több jelentős változáson is átesett. A felhasználók szemszögéből talán a megosztott AR élmény a legérdekesebb, amire Cloud Anchors néven hivatkozik a keresőóriás. A fejlesztői eszköz felhasználásával már lehetősége van arra az embereknek, hogy egyidejűleg többen nézzék az okostelefonjuk kijelzőjén ugyanazt az AR tartalmaz. Kollaboratív munkára és közös szórakozásra egyaránt lehetőséget biztosít ez a funkció, a kérdés csak az, hogy a fejlesztő milyen céllal szeretné kihasználni. A Google demonstrálta például AR amőbázással a szolgáltatást, ami tökéletesen ment, de remélhetőleg ennél sokkal távolabb mutató dolgoknál is kihasználásra kerül majd ez.

Galéria megnyitása

A Cloud Anchors pontos működésének a legfontosabb eleme a felhős adatkezelés. A rendszer a felhőbe gyűjti össze az ARCore által létrehozott információkat a különböző eszközökről, és így szinkronizálja minden készülékeken a látott képet. Ez azt jelenti, hogy a használatához elengedhetetlen az internetkapcsolat. Talán egyszer a mobilok közötti közvetlen összeköttetéssel is képes lesz ezt elérni a Google. Külön kiemelendő, hogy a vállalat itt nem elégedett meg azzal, hogy az androidos okostelefonokon működött a rendszer, hanem megoldotta a keresztplatformosítást is az Apple rendszerének támogatásával. Ez azt jelenti, hogy az iOS-es eszközzel rendelkezőnek sem kell majd kimaradnia a megosztott AR élményből.

Az ARCore eddig vízszintes felületeken volt használható, egész egyszerűen azért, mert így könnyebben el lehet helyezni a térbeli tárgyakat. Azonban az ARKithez hasonlóan most már az ARCore is támogatni fogja a vertikális módot, ennek köszönhetően a falakon is kirajzolódhatnak majd kiterjesztett valósággal kapcsolatos dolgok. A Vertical Plane Detection ráadásul nemcsak teljesen sík felületeken fog működni, hanem textúrázott falakon is. Így már meg lehet nézni, hogy mutatna a ház oldalán egy lámpa, a szobában a falon egy festmény, vagy az ajtóban egy féregjárat az univerzum egy távoli pontjára. (A vertikális lehetőséget az Apple januárban hozta be az ARKit esetében.)

A kiterjesztett képek funkciója is érdekesnek ígérkezik az ARCore 1.2-ben. Ez lényegében olyan fejlesztés, ami a QR kódhoz hasonló lehetőséget nyújt, de nem kell például ronda kódokat tenni a termékek dobozára. A kiterjesztett kép lehetővé teszi, hogy a kamerával való „ránézést” követően megtekinthető legyen virtuálisan a doboz tartalma. A fejlesztők akár ezer 2D-s képet is megadhatnak az applikációikban, amit ha felismer az ARCore, akkor behozhatja a tetszőleges kiterjesztett valóság tartalmat.

Végül mindenképpen érdemes megemlékezni a Sceneform SDK-ról is. Ez egy olyan fejlesztés, amivel a java programozók minden speciális előképzettség, tudás nélkül képesek lesznek létrehozni olyan 3D-s elemeket, amelyekkel még immerzívebb élményt biztosíthatnak az ARCore-t kihasználó alkalmazások. Nem kell a fejlesztőknek olyan API-kat ismerni és használni, mint például az OpenGL, ahhoz, hogy feldobják az applikációikat 3D-s megoldásokkal. Mint az kiderült, ez egy Android Studio plugin, amivel meglévő 3D felhasználói felületi widgeteket lehet kiválasztani és betenni a programokba. Ezek a meglévő objektumok már kiválóan optimalizáltak az okostelefonok számára, szóval elképzelhető, hogy még az is jobban jár majd ezeknek az alkalmazásával, akinek egyébként nem jelente problémát megalkotni egy saját térbeli elemet.

Galéria megnyitása

Az ARCore 1.2 máris elérhető a fejlesztők számára, akik így azonnal belekezdhetnek a friss lehetőségek megismerésébe. Az új fejlesztéseket pedig a későbbiekben mindenki elérheti majd a Google Play Áruházból.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward