Ezért volt sikertelen az Evolve

A játék egykori írója és dizájnere kitálalt. Szerinte már az elejétől baj volt a koncepcióval.

Ezért volt sikertelen az Evolve

Pár napja írtunk róla, hogy az Evolve dedikált szerverei hamarosan leállnak, a Turtle Rock Studios pedig már 2016 óta nem dolgozik a játékon. Az Evolve sosem tudott igazán sikeressé válni, aztán még a meglévő játékostábor is nagyon gyorsan olvadt. Most Matt Colville, az Evole írója és dizájnere beszélt az okokról.

Azzal kezdte, hogy a Turtle Rock eredetileg egy kooperatívra épülő anyagot akart, ahol négy játékos felfedez egy ellenséges idegen világot. Ha ezt meg tudták volna valósítani, akkor Colville szerint az évtized egyik legjobb játéka lehetett volna, azonban a kiadók egyszerűen nem voltak vevők rá.

Éppen ezért kénytelenek voltak kitalálni valami egyedit, amivel horogra akadhat egy kiadó, így született meg a 4v1-es játékmenet ötlete. A stúdió egyébként ebben is teljes mértékben hitt, azonban már a korai tesztek során kiderült, hogy nem teljesen stabil a dolog.

Az egyik kollégájuk így fogalmazott akkor: "Most azért működik, mert mindannyian egyfajta szerepjátékos módon játsszuk az Evolve-ot. Amint valaki ebbe belefáradt, és elkezdett tényleg a győzelemért játszani, az egész széthullott."

Colville egyértelművé tette, hogy az emberi karaktereket és a szörnyeket lehetetlen volt kiegyensúlyozni, hiszen mindegyik teljesen más játékmechanizmusok mentén működött. Így bármilyen ötletük is volt, azt nagyon le kellett egyszerűsíteni, mert felborította volna az egész játékmenetet. "Az egész 4v1 több problémát okozott, mint valaha gondoltuk volna. A csapatunk pedig nem kompetitív shooterekben járatos, hanem világépítésben."

A másik probléma, hogy az Evolve hatvan dollárba került, viszont csak akkor volt igazán jó, ha a barátainkkal együtt toltuk. Három barátot pedig nem mindenki tud meggyőzni arról, hogy kiadjon ennyi pénzt a játékért. Mindig is gondolkoztak azon, hogy free-to-play legyen, és a kozmetikai holmikért lehessen fizetni, és ebbe már a THQ is belement volna, aztán viszont a kiadó becsődölt.

Szintén nagyon érdekes, hogy nem tudták folyamatosan frissíteni a játékot, csak háromhavonta. Colville erre nem mondott pontos indokot, de úgy hangzik, mintha nem lett volna meg a büdzsé az állandó frissítésekre. Pedig szerinte az Evolve legtöbb problémáját meg tudták volna oldani így, és a kezdeti játékosbázis ottmaradt volna. Miután azonban a játékosok folyamatosan találták meg az exploitokat, amikre a Turtle Rocknak csak későn érkezett válasza, kezdett mindenki belefáradni.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward