Diablo III konzolokon

15 évre volt szükség ahhoz, hogy a Pokol ura újra ellátogasson a nappaliba és kihívás elé állítsa a konzolosokat is.

Diablo III konzolokon

A Blizzard és a konzolok

Volt ám meglepetés, mikor februárban, a PlayStation 4 bemutató eseményén felbukkant Chris Metzen a Blizzardtól, és beszélt egy kicsit arról, hogy ők mennyire visszavágynak a konzolos világba, és tulajdonképpen lélekben el se hagyták azt. A beszéde közben fejben átfuttatva az aktuális játékkínálatukat már nem volt akkora meglepetés, amit a bevezető után mondott: érkezik a Diablo III PS3-ra és 4-re. Hell yeah! (csak, hogy stílusos legyek, bár bevallom akkor nem így gondoltam).

Tényleg elég sok év telt el azóta, hogy a Blizzard konzolos játékot készített, de talán a Blackthorne és a Lost Vikings címek még jelentenek valamit néhány olvasónknak. Utóbbi sorozat második része volt az utolsó Blizzes anyag, amit még ők maguk írtak meg SNES-re (97-ben). Ezek után még pár évig fogadtak fel külsős cégeket játékok portolására, és ott volt a süllyesztőben eltűnt StarCraft: Ghost projekt is, de igazából ezeket leszámítva elmondhatjuk, hogy a cég 100%-osan a PC-s piacra koncentrált.

Diablo, WarCraft, StarCraft, ezeket a címeket senkinek sem kell bemutatnunk, az egész világ jól ismeri a Blizzard munkásságát. Azt viszont viszonylag kevesen tudják, hogy a Diablo sorozat nem először jelenik meg konzolon, ugyanis 1998-ban, 15 évvel ezelőtt már készült az első részből egy PlayStation-ös port, úgyhogy már akkor kipróbálhattuk, hogy milyen kontrollerrel aprítani a sötétség légióit. Az iparág azóta sokat fejlődött, és bár jött még pár nagyobb cím a témában (Titan Quest, Sacred, stb.), a hack and slash játékok elkezdtek átköltözni konzolokra, a PlayStation 2-es korszak rengeteg remek címet szült ebben a stílusban. Az utóbbi években aztán szép lassan a PC is kezdett magára találni, kaptunk egy Torchlightot és hirtelen többen láttak fantáziát abban, hogy minőségi játékokat készítsenek az asztali gépek világába is. Aztán tavaly megjelent minden ilyen játék ősatyjának a harmadik része…

Itt még PC-n
Itt még PC-n

Aki olvasta a másfél évvel ezelőtti cikkemet az tudja, hogy én személy szerint valahogy nem tudtam leborulni a nagysága előtt. Persze a kínálatot szemügyre véve nem volt rossz, de a sztorija itt-ott fájt (jó, tudom, hogy nem az a lényeg), de még a loot rendszere is (ami viszont eléggé fontos), és végül nem tudott rávenni arra, hogy másodjára is végigvigyem, aztán elindítsam a végtelen farmolást. Pedig látszott, hogy sokat ültek rajta, néhány helyszín kidolgozottsága a közepes grafika ellenére is nagyon jó volt, és bár sokan fújoltak rá, a fix talentleosztás helyett kitalált rendszernek is megvoltak az előnyei. Én speciel nagyon utáltam anno, mikor kijött egy új patch a Diablo 2-höz és az aktuális leosztásom hirtelen semmit sem ért, a Blizzard szerint pedig az volt a megoldás, hogy hát indítsak új karaktert. Úgyhogy piros pont a variálható rendszernek, de most nem szeretnék végigmenni azon, hogy mik is a Diablo III előnyei és hátrányai, ezt valószínűleg mára már mindenki tudja, foglalkozzunk inkább azzal, hogy mit nyújt nekünk a konzolos verzió, amit a PC-s nem, illetve miben más attól.

A kontroller hatalma

Kezdjük az elején. A PC-s változatnál máig sokan fájlalják, hogy csak online működik a Diablo III, ha nincs net, nincs játék se. A csalások elkerülése végett ez valahol érthető, de könnyen lehetett volna valami köztes megoldást találni. A konzolos Diablónál nincs ezzel probléma, ha kint vagyunk az északi sarkon, generátorról megy a TV és a PS3, net pedig még hírből sincs, akkor is gyakhatunk. Battle.net regisztráció sem szükséges, ez pedig azt jelenti, hogy a játék kölcsön- vagy eladható. Nem utolsó szempont, ahogy az sem, hogy így cipelhetjük magunkkal a barátainkhoz. Hogy ennek mi értelme? Hát az, hogy immár nem csak neten keresztül játszhatunk a többiekkel, hanem akár egy gépen, egy TV előtt ülve is. Maximum négyen ragadhatunk kontrollert és talán nem túl meglepő, ha azt mondom, hogy így sokkal nagyobb móka játszani, mint neten keresztül.

Persze az egy gépen való játéknak is megvannak a hátrányai, de ezeket szépen megkerülték a Blizzardnál. A legnagyobb gondot általában az okozhatná, ha az egyik játékos pl. egy helyben toporogna, miközben mi mennénk valamerre. Ilyenkor a Diablóban az inaktív karakter automatikusan elindul az aktív felé, így nem fordul elő soha az a helyzet, hogy nem tudunk továbbmenni, mert mindannyiunknak be kell férnie egy képernyőre. Minden játékos adatai egy-egy sarokba kerülnek, a méretet sikerült tökéletesre belőni, se nem túl kicsi (minden olvasható), se nem túl nagy (nem takarja ki a fél képernyőt). Az interfész egyetlen problémája, hogy a PC-s betűméreteket nem nagyon vették feljebb, így néhány szöveg olvasásához jó szemek kellenek (vagy elég nagy TV :)).

Az irányítás kontrollerrel is nagyon jó, ami nem is csoda, hiszen mint a bevezetőben is említettem, ennek a stílusnak már komoly múltja van konzolokon is. A PC-hez képest plusz, hogy a jobb analóg karral lehet csinálni egy instant kitérést abba az irányba, amerre húzzuk. Ez főleg a közelharcos karakterekkel nagyon jól tud jönni. Minden fontos funkció le van osztva egy-egy gombra (6 skill, löttyök, stb.), úgyhogy az akciót semmi sem állítja meg. Ami hátrány az egeres irányításhoz képest, hogy nem tudunk rendesen célozni. Csak irányba állítjuk a karaktert, elsütjük a kívánt képességet, és majd a gép eldönti helyettünk, hogy kb. kit akarhattunk meglőni. Az esetek nagy részében ez nem probléma (főleg a barbárnál és a szerzetesnél), de ha pl. menekülésképpen szeretnék csinálni egy leap attack-ot (ráugrani egy ellenfélre), akkor jó lenne, ha nem a legközelebbi lehetséges áldozatot célozná be a gép.

A kezelőfelületet is teljesen átépítették, hozzáigazították a kontrollerekhez, így a hátizsákunk nem egy nagy kockás terület. Egy tárcsás megoldást kaptunk, amin csoportosítva vannak a különböző felszerelések, így mindig csak azt látjuk, amiből válogatni szeretnénk. Kicsit csalóka, de így elsőre feneketlennek tűnhet a batyunk, pedig nem az, és ezt jó lett volna valahogy kiemelni.

Az aukciós házat teljesen kiirtották a játékból, és már egy ideje tudjuk, hogy jövőre ez a sors vár a PC-s verzióra is. Valószínűleg nagyon sok játékos fog ennek örülni, ha nem is feltétlenül az AH hiánya miatt, hanem azért, amit ez magával hoz. A Diablo III PC-s változatában elég unfair módon van manipulálva, hogy mi esik. Rengeteg a felesleges, teljesen használhatatlan felszerelés, és ha szökőévente egyszer esik valami hasznos, hát kb. biztosak lehetünk benne, hogy nem a mi karakterünknek jó, úgyhogy kell is AH-zni rendesen. A konzolos változatban ezzel szemben sokkal kedvesebb velünk a rendszer. Jóval kevesebb felesleges szemét esik, és nagyságrendekkel több esélyünk van arra, hogy a karakterünknek való tárgy essen. PC-n a legendary felszerelések ritkák, mint a fehér holló, és ha esnek is, hát sokszor csak azért, hogy csalódással olvasgassuk a statjaikat. PS3-on egyetlen végigjátszás alatt esett vagy 15 legendary és ezek nagy része ténylegesen jó felszerelés is volt, így kiérdemelte a nevét. Ironikus, hogy a lootok megváltoztatásának hála a konzolos Diablo III sokkal inkább emlékeztet a PC-s ősökre, mint a PC-s változata. Anno ugyanis még magunknak farmoltuk a tárgyakat, és nem abban reménykedtünk, hogy talán jön majd valami, amit eladhatunk jó áron, hogy aztán vegyünk magunknak is valamit. Az AH eltüntetése után, Loot 2.0 néven valami hasonló érkezik majd a PC-re is, várják is sokan a patchet mint a megváltót.

Technika és egyebek

Érdekesség még, hogy questekért is kaphatunk cuccokat, és a nehézségi szinteket is szabadabban piszkálhatjuk. A trófea/achievement rendszer nagyon baráti lett, az érdekesebb kihívások kerültek a listába, csak egy igazán nagy farmolós cél van, így nyugodtan hajthatunk a kimaxolásra is. A játékon belül is vannak kihívások, amik különböznek a PSN-en regisztrált trófeáktól, ott vannak PC-s örökségek szép számmal, de a trófeák között szerencsére nincs olyan pl. hogy húzz fel két szerzetest maximális szintre, mert az jó lesz neked.

Technikailag nézve a játékot, kb. a PC-s változat „high” beállításos szintjét kapjuk, csak viszonylag alacsony felbontáson. A konzolos Diabló ugyanis nem fut 720p-ben, kicsit alámentek, mert a 60 fps elérése volt a cél. Igazából a végeredmény még így se csúnya, egész jól néz ki a játék, és a kompromisszumnak hála akkor sem kezd el akadozni, ha többen játszunk, és csak úgy röpködnek a varázslatok a képernyőn. A PlayStation-ös változatnál viszont megfigyeltük, hogy nem szereti a régi Sixaxis kontrollereket, azokkal néha elindul a karakter északnak. Nem ez az első játék, amiben ilyet látni, de szerencsére már hosszú évek óta nem kapni ezeket a kontrollereket így jó eséllyel ez kevés embert érint majd, de azért jó tudni róla (és visszaigazolást is szívesen veszünk a fórumon, mert mi csak két ilyen kontrollerrel tudtuk kipróbálni). A PlayStation 3 vs. Xbox 360 kérdésben a Digital Foundry próbált rendet tenni. Méréseik szerint a Boxos változat némileg jobb fps számot produkál, a kinézet hasonló. A PS3-as változat előnye lehet, hogy kapunk ajándék tárgyakat és jó eséllyel majd vihetjük tovább a karaktereinket a PS4-es változatba (Xbox One-os változat egyelőre nincs bejelentve).

Most pedig jöjjön, amire valószínűleg mindenki kíváncsi: a konzolos vagy a PC-s változat a jobb? Nos, az irányítás egérrel és kontrollerrel is jó, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, ezen a fronton tehát döntetlen a helyzet. A beállítások és a felbontás PC-n feljebb tekerhető, de a Diablo III nem az a játék ami UHD monitort igényelne, így ez nem akkora előny. A konzolok oldalán viszont ott van az offline (csoportos) játék lehetősége, ami elég komoly fegyvertény. Ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy egyelőre csak a konzolos változatokban él az új loot rendszer, akkor azt kell mondjuk, hogy egyértelműen a 7-8 éves gépeknek áll a zászló, PlayStation-ön vagy Xbox-on most jobb Diablózni, mint PC-n (a legjobb meg valószínűleg PS4-en lesz). Egyelőre ez van, jövőre majd jön PC-s patch is, ami eltünteti az AH-t és megváltoztatja a loot esélyeinket, az talán elég lehet egy egyenlítésre.

Grab your friends and go to hell ;)

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward