Brad Wardell: Egységben az indie-k ereje!

A Stardock vezérigazgatója szerint előtérbe kell helyezni a közösségi megoldásokat és a kiadóknak is meg kell változniuk.

Brad Wardell: Egységben az indie-k ereje!

Érdekes interjút adotta GamesIndustry Internationalnek Brad Wardell. A leginkább sci-fi környezetben játszódó 4X stratégiáikról ismert Stardock Corporationt vezető üzletember szerint a független játékfejlesztőknek alaposan át kell alakulniuk, és az alkotásaik kiadását felvállaló cégek sem engedhetik meg maguknak, hogy úgy folytassák üzletmenetüket, mint ahogy azt korábban tették.

Wardell úgy véli, a legsúlyosabb gond az ágazattal az, hogy az alkotók java része inkább művész, mint pénzember, így a vállalkozás mindennapi üzemeltetése komoly kihívásokat jelent számukra. Ráadásul, sokan azt hiszik, hogy a növekedés egy önmagáért való, minden körülmények között jónak számító dolog. Holott a többség még középtávon is csak igen nehezen tudja kigazdálkodni a működéséhez szükséges összeget. Emiatt számos ígéretes projekt még azelőtt bedől, hogy a rajta dolgozók bárminemű érdemi munkát végezhetnének. Hiszen, ha valaki rosszul kalkulálja ki a költségeit, a lehető legritkább esetben tud bárkitől is segítséget kérni.

A Stardock vezére szerint két lényeges változtatással jelentősen lehetne növelni az ágazat sikerességét. Az első, hogy minden fejlesztőnek tudatosítania kéne magában az azonos kiadóval rendelkező stúdiók közötti csapatmunka fontosságát és hogy a többiekben nem a riválist, hanem a barátot, vagy legalább az azonos célért küzdő szövetségest kell látni.

Ha ugyanis az egyes cégek a vészben kisegítenék a másikat, azzal hosszú távon nőne a versenyképességük, mert minden helyzetben kalkulálhatnának azzal, hogy több potenciális támogató is áll a hátuk mögött. Ráadásul, ha élénkebb lenne a munkaerő-áramlás, akkor a szakemberek még több tapasztalathoz juthatnának ami javítaná a játékok minőségét. Arról nem is beszélve, hogy a világot különböző módon látó csapatok közötti kommunikáció jellemzősen serkentően hat az alkotás folyamatára.

A másik, igen fontos kritérium a kiadók mentalitásának fokozatos megváltoztatása. A férfi szerint túl sok kis kiadóvállalat gondolja úgy, hogy a dolga kizárólag a marketingkampány levezényléséből és az értékesítési csatornák biztosításából áll. Holott arra kellene törekednie, hogy partneri viszonyt alakítson ki a stúdiókkal és minden lehetséges módon segítse őket, de közben a lehető legkevesebbet szóljon bele abba, hogy mit is csinálnak. Ha például a kiadók magukra vállalnák az egyes csapatok anyagi ügyeinek teljes körű intézést, vagy legalább megtanítanák nekik az egy vállalkozás vezetéséhez szükséges alapismereteket, akkor a stúdiók jóval hatékonyabban működhetnének. Ez pedig mindenkinek hasznot hajtana.

Hogy a versengés helyett az együttműködésre építő, nagyobb kiadói szerepvállalást javasoló modell mennyire lesz sikeres, azt csak hosszú távon lehet majd megállapítani. Ám, mivel Wardell a gyakorlatban is igyekszik kipróbálni az elméletét, az általa megjelentetett játékok minőségéből le lehet majd vonni a megfelelő következtetéseket.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward