Az Nvidia alaposan korlátozza a DLSS használatát

Játékfüggő, hogy mennyire, de akik magas FPS számot szeretnének elérni, azok nem fognak örülni.

Az Nvidia alaposan korlátozza a DLSS használatát

A TechPowerUp munkatársai tegnap publikálták a Battlefield V DLSS patch és a Metro Exodus RTX/DLSS teljesítményét vizsgáló tesztjeiket. A tesztek eredményei mindenképpen érdekesek, így feltétlenül érdemes átlapozni a két írást (egyik/másik) – de most nem feltétlenül ezért említettük meg őket. Hanem azért, mert a mérések előkészítésekor nagyon furcsa dolgokra figyeltek fel a tesztelők: a DLSS támogatás mindkét játék esetében csak bizonyos felbontásokon működik a különböző videokártyákon, aktiválásának pedig alapfeltétele a Battlefield V esetében, hogy az RTX támogatást is be kell kapcsolni, nélküle ugyanis nincs DLSS.

A probléma ott kezdődik, hogy az Nvidia az említett két játék esetében látszólag megszabta, mely videokártya sorozatnál mely felbontások érhetőek el RTX és DLSS mellett. Ezt a megkötést azzal magyarázza a cég, hogy a DLSS megfelelő hatásfokú működéséhez elengedhetetlen, hogy a GPU maximális terhelésen dolgozzon, ehhez pedig be kell kapcsolni az RTX támogatást. Ha a GPU nincs eléggé leterhelve, mert például nem aktív az RTX támogatás, akkor a DLSS sem aktiválódik, így az RTX 2080 és 2080 Ti modelleknél nincs lehetőség Full HD felbontás, valamint RTX és DLSS támogatás együttes alkalmazására.

Galéria megnyitása
Forrás: TechPowerUp
Galéria megnyitása
Forrás: TechPowerUp

Hogy ez miért probléma? Mert meggátolja a nagyon magas FPS szám elérését. Biztos lenne olyan RTX tulaj, aki inkább 120-144 képkockát látna szívesebben, és nem magasabb felbontást, de 1080p mellett le van tiltva a DLSS, és 1440p-nél is csak sugárkövetés mellett megy az erősebb kártyákon (sőt, ha RTX 2080 Ti-nk van, akkor Battlefield V alatt így jártunk, mert csak 4K-n lehet aktiválni).

Érdemes azonban benézni egy kicsit az Nvidia által kitalált magyarázószöveg mögé, ami valószínűleg próbál elfedni valamit. Több ötletünk is van, hogy mi állhat valójában a háttérben. Az egyik, hogy magas fps szám mellett már nehezebb elfedni a DLSS késleltetését, és igazából nem javít a helyzeten, tehát szimplán nem elég gyorsak (vagy nincsenek elegen) a Tensor magok, hogy megfelelően elvégezzék a feladatot. A másik, hogy próbálnak a minőségre is figyelni, hogy minél kevesebben tudjanak alacsony felbontású DLSS képeket mutogatni, ezeken ugyanis jobban látszik, hogyan is működik valójában ez az élsimítás. És amíg 4K-nál nem olyan nagy probléma kisebb felbontásból kiindulni, 1080p-nél már jóval könnyebben észrevehető a különbség.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap