Ashen Rift - szakáll, shotgun, pitbull

Hangulatos poszt-apokaliptikus túlélő kaland, kutyával.

Ashen Rift - szakáll, shotgun, pitbull

Barry Collins független fejlesztő idén már indított egy Kickstarter kampányt Ashen Rift című poszt-apokaliptikus fpsbe oltott akció-kalandjátékának, de a gyűjtés akkor sikertelenül zárult. Collins azóta kibővítette fejlesztőcsapatát, a Pyroclastic Entertainmentet, és új anyagokkal állt elő, aminek meglett az eredménye, a játék rögtön zöld utat kapott Steamen, és újra felkerült Kickstarterre.

A történet szerint a Földet már több mint tíz éve sújtja az a katasztrófa, amelynek középpontjában egy térkapu megnyílása áll. A kapun keresztüljövő lények lerohanták bolygónkat és elpusztították vagy szörnyű teremtményekké alakították az embereket. Maga a kapu is egy élő, lélegző entitás, amely áttöri a téridőt és felfalja a Föld energiáit. Eredetéről csak annyit lehet tudni, hogy emberi közreműködéssel jött létre, a hadsereg felelőtlen tudományos kutatási programjának következtében.

A kevés megmaradt túlélő barbárként, vagy apátiába süllyedve tengeti életét, de akadnak még olyanok, akik felveszik a küzdelmet, hogy emberek maradjanak ebben az embertelen világban. Szakállas főhősünk és kutyája, Bounder útnak indulnak a kapu felé, hogy megpróbálják megmenteti, ami a világból maradt.

Boundernek, a pitbullnak saját mesterséges intelligenciája lesz, de mi is adhatunk neki parancsokat. A világ dinamikusan változik majd körülöttünk, leomolhat a föld és lesznek elpusztítható tereptárgyak is. Csapdákat is állíthatunk és különböző fegyvereket használhatunk, de vigyáznunk kell, mert a zajosabbak odavonzzák a szörnyeket. Az erőforrások menedzselése fontos szerepet kap a játékban, jól be kell osztanunk a muníciót.

A játékot olyan oldschool shooterek inspirálták, mint a Doom és a Quake, ugyanakkor olyan művészi darabok is hatással voltak rá, mint a Dear Esther, vagy a Journey. A hangulatos előzetesből is látszik, hogy többről van szó, mint egy egyszerű zombis-túlélős shooterről.

Collins szerint úgy kell gondolni a játékra, mint egy történetre, amelyben vannak shooter elemek is. Hogy mennyire lesz fontos szerepe a harcnak, az teljesen a saját játékstílusunktól függ. Az alkotó szerint lesznek olyan játékosok, akik 1-20 lövést fognak leadni az első epizódban, míg mások több százat. Lopakodni is tudunk majd, így aki nem szereti a harcot, annak lesz rá lehetősége, hogy elkerülje. Az Ashen Rift felépítése lineáris lesz, ám nagy, nyílt területekkel rendelkezik majd. Lesznek útelágazások, ahogy a történet is többféle irányba mehet. Érdemes lesz felfedezni, hogy a különböző döntéseink milyen következményekkel járnak.

A játék a tervek szerint PC-re, Macre, Linuxra és PS4-re fog megjelenni, és január 3-ig lehet támogatni Kickstarteren.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward