Aprók nagyban - 2016.01.04.

Késik az Oculus Touch kontroller és a Scalebound is, átlépte a 10 milliót a Garry's Mod, és saját nyelvet találtak ki a Far Cry Primalhoz...

Aprók nagyban - 2016.01.04.

Késik az Oculus Touch kontroller

Nem fogadtuk kitörő lelkesedéssel a hírt annak idején, hogy az Oculus nem ad minden Rifthez saját, kifejezetten VR-hoz készített kontrollert, hanem alapból inkább az Xbox One irányítóját mellékelik. Akkor úgy gondoltuk, hogy ez egyrészt feleslegesen nyomhatja fel az árat, hiszen sokaknak eleve van otthon Xbox-kontrollerük, másrészt pedig széttöredezi a felhasználói bázist. Ugyanakkor be kell látni, hogy a legtöbb játékot még mindig kontrolleres vezérlésre készítik még akkor is, ha esetleg aztán VR-kompatibilissé teszik.

Most azonban újabb probléma lépett fel: az Oculus Rift megjelenésekor még akkor sem vehetünk majt Touch kontrollert, ha egyébként akartunk volna, az ugyanis késni fog. Hogy mikor jelenik majd meg? Azt egyelőre nem tudjuk, de az Oculus hivatalosan azt nyilatkozta, hogy jelentős előrelépést értek el az ergonómiában, megbízhatóságban és az érintés "természetességében", szóval megéri majd várni rá.

Rendkívül népszerű Xbox One-on az ARK: Survival Evolved

Az eddig csak PC-n elérhető játék december 16-án jelent meg Xbox One-ra, a konzol tulajdonosai pedig gyorsan lecsaptak a címre. Az eladások már átlépték az 1 milliós példányszámot, az átlagos online játékosszám pedig magasabb, mint PC-n. Ezen kívül a készítők megígérték, hogy legalább kéthetente érkezik majd frissítés az Xbox One-os verzióhoz. Amit a következő időszakra terveznek: frissül a kezelőfelület, testreszabható lesz a gamepad, jön a split-screen, javul az egyensúly, és persze tartalmak is érkeznek.

Például ez az egyik új szörny, a Procoptodon:

Éppen küszködik a PlayStation Network

Néhány órája nem működnek a PlayStation Network különböző szolgáltatásai. A rendszer azt írja, hogy karbantartás alatt áll, bár mostanra nem volt kiírva hivatalos karbantartási időszak. A Sony azóta reagált a helyzetre, és most már a hivatalos státusz oldal is azt mutatja, hogy kimaradnak a szolgáltatások, viszont a cég képviselője azt ígérte, a mérnökök már dolgoznak a megoldáson. Reméljük, hogy nem valami DDoS-huszár lendült akcióba.

Jövőre csúszik a Scalebound

Mármint 2017-re, csak hogy senki ne zavarodjon össze. A Platinum Games által készített Xbox One-exkluzívot eredetileg a 2016-os ünnepi szezonra szánták, de Shinji Mikami és brigádja most már látja, hogy ezt sajnos nem fogják tudni tartani. Az okok a szokásosak: túl nagy a játék.

"A Scalebound a legnagyobb játék, amit a Platinum Games valaha készített. Egy eposzi kaland, ami tele van felfedezéssel, fantasy játékmenettel, ötletes multiplayerrel és hatalmas csatákkal. A csapatunk mindig is arról álmodott, hogy egy ilyen játékot fejleszthet, de ahhoz, hogy minden ötletünket meg tudjuk valósítani, és hogy a Scalebound megfeleljen az elvárásoknak, több időre van szükségünk" - szól a hivatalos indoklás.

Máris készül a multiplayer mod a Just Cause 3-hoz

A második rész esetében is rendkívül népszerű volt a rajongók által összehozott multiplayeres mod, így mindenki csodálkozott, hogy a folytatásból kimaradt hivatalos módon - persze a végleges Just Cause 3-on látszott, hogy egyszerűen még így is kifutottak az időből. A rajongók persze ismét megoldják a dolgot, szóval aggodalomra semmi ok!

Átléphette a 13 milliót a Star Wars Battlefront

Az Electronic Arts eredetileg legalább 13 milliós eladást jósolt a Star Wars Battlefrontnak, és ugyan egyelőre nem tudunk hivatalos friss adatokat, különböző elemzők szerint már elérte, vagy meg is haladta ez a játék. Mindenki kedvenc piaci elemzője, Michael Pachter elmondta, várakozásai szerint a novemberi 6 millió mellé további 6 milliót adtak el a Battlefrontból decemberben, így a játék eddig összesen 550 millió dollárt hozott be.

Emellett Pachter szerint a Disney Infinity 3.0 új Star Wars-kiegészítője már 200 millió dolláros forgalmat generált, a mostanában megjelent három mobilos játék népszerűsége pedig jelentősen megugrott az új film bemutatója után, így már azok is 285 millió dollárnyi bevételt termeltek.

The Witness - egy újabb "hosszú screenshot"

Már korábban is kaptunk egy ilyet a játékból. Tulajdonképpen előzetesről van szó, csak éppen a játék néhány gyönyörű tájképét tekinthetjük meg a kamerából - ráadásul a hozzá társuló hangok is nagyon jók. Jonathan Blow új játéka január 26-án jelenik meg PS4-re és PC-re.

Már 10 millió példányban kelt el a Garry's Mod

A fizikai alapokra épülő sandbox játék eredetileg ingyenes modként jelent meg 2004-ben, azonban 2006-ban már külön is meg lehetett vásárolni - ha pedig így nézzük, akkor a Garry's Mod tulajdonképpen már tíz éves.

A játékot készítő Garry Newman most elárulta, hogy az ünnepek alatt az eladások száma átlépte a 10 milliót, ez pedig azt jelenti, hogy nem akar csökkenni a népszerűsége, hiszen tavaly szeptemberben még "csak" 6 milliónál tartott.

5 év alatt vitte végig a vak srác a The Legend of Zelda: Ocarina of Time-ot

Terry Garrett sajnos nem lát, ami egyébként sem a legjobb dolog, de főleg akkor nem, ha az embernek a videójátékok jelentik a hobbit. Terry azonban nem riadt meg a kihívástól: már jelentős mennyiségű játékot végig tudott vinni így is, ezt a szokását pedig folytatja, ugyanis 5 évvel azután, hogy először belevágott, most befejezte az egyik legjobb Zelda-játékot, az Ocarina of Time-ot. A videóban arról is beszél, hogy ezt miként tudta megtenni - természetesen leginkább a hangokra hagyatkozva, de alapból egy emulátoron futó verzióval játszott, hogy mindig tudjon gyorsmenteni.

Saját nyelvet készítettek a Far Cry Primalhoz

Habár a Far Cry Primal nem éppen egy történelemhű játék, a készítők számára nagyon fontos volt, hogy visszaadják a kor hangulatát. Ennek pedig a nyelv is a része: erre akkor jöttek rá, amikor az első szinkronhangokat kezdték keresni, és mindenki angolul beszélt a játékban, ami nagyon furcsán hatott abban a környezetben. Éppen ezért a játék kreatív igazgatója, Jean-Christophe Guyot felkeresett egy profi nyelvészt, valamint olyan filmkészítőket, akik belefutottak már hasonló problémákba. Ennek eredményeként első körben létrehoztak egy olyan nyelvet, ami nagyjából 7000 évvel ezelőtt létezhetett volna Európában, azonban még ez is túl modernnek hangzott, hogy tovább folytatták a "visszafejlesztését", míg végül eljutottak egy kellően primitív szintre. Így jött létre a wenja nyelv, amit a játék fő törzse használ, és ebből alkottak még három másik verziót, hogy minden törzsnek meglegyen a maga kis nyelvezete.

Végül pedig...

...mivel ez a 2016-os év első Aprók nagybanja, és mivel egyébként is a Star Wars-láz közepén vagyunk, nyissuk az esztendőt egy kis fárasztással:

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward