Aprók nagyban - 2015.06.22.

Már keményen folyik a munka a Cyberpunk 2077-en, mégsem kap mobilos alkalmazást a The Division, egyre biztosabb a ZombiU megjelenése más platformokon...

Aprók nagyban - 2015.06.22.

Holnap itt a Batman: Arkham Knight

Ahogy arról a heti játékmegjelenésekről szóló hírünkben is írtunk ma, holnap már boldog-boldogtalan az új Batmannel fog játszani. A játék egyébként külföldön kiemelkedően jó értékeléseket kap, hamarosan pedig mi is jelentkezünk a saját tesztünkkel. Addig is azonban itt a launch trailer:

Egyre biztosabb a ZombiU megjelenése más platformokon

A Ubisoft eredetileg nagyok akart kaszálni a Wii U-ra nyitójátékként megjelenő ZombiU-val, ez azonban sosem valósult meg - sőt, a kiadó szerint még a közelébe sem jutott a játék annak, hogy profitot termeljen.

Régóta pletykálnak azonban már arról, hogy megjelenhet PS4-re és Xbox One-ra a játék, így ugyanis a Ubisoft begyűjthet még egy kis pénzt, és hatalmas játékostáborhoz juttathatja el az egyébként remekül sikerült anyagot.

Most éppen az ausztráliai korhatár-besorolásért felelős bizottságtól került ki, hogy a játék most már egyszerűen csak Zombi néven fut, és egyébként MA15+ besorolást kapott Xbox One-ra.

Most éppen nem készül a Phantom Dust

A Microsoft a tavalyi E3-on jelentette be a kult-klasszikus Phantom Dust feltámasztását, majd idén jött a szomorú hír arról, hogy az eddigi fejlesztőktől elvették a projektet, különösebb indok nélkül.

Aaron Greenberg ezzel párhuzamosan azt nyilatkozta, hogy a fejlesztést egy másik stúdió veszi át, és a Phantom Dust mindenképpen el fog készülni, ám most úgy néz ki, hogy mégsem ez a helyzet. "Ez a játék egy rajongói projekt volt Phil Spencertől és az xboxos srácok részéről. Jelenleg is azon dolgozunk, hogy kitaláljuk, mi lesz a jövője. A projektet nem lőttük le, azonban jelenleg éppen senki nem dolgozik rajta".

Mégsem kap mobilos alkalmazást a The Division

A Ubisoft még a 2013-as eredeti bejelentés után árulta el, hogy egy mobilos társalkalmazás is készül a Tom Clancy's The Divisionhöz. Mivel akkor még vélhetően azt sem tudták, hogy tulajdonképpen mi lesz ez a játék (még tavaly is azt nyilatkozták a készítők, hogy fogalmuk sincs), nem meglepő, hogy ez az ötletük is megváltozott. Bár meg kell hagyni, hogy a döntésben szerepet játszhatott az is, hogy mindenki utálta az Assassin's Creed Unity mobilos appját.

Mindenesetre a Ubisoft Massive ma azt nyilatkozta, hogy a társalkalmazás kiegyensúlyozatlanságokat teremtett, és rosszabbá tette a játékmenetet. Mi a részünkről örülünk a döntésnek.

Végre a mobilos PlayStation-alkalmazásban is kiválthatjuk a kódjainkat

Igen, az enyhe lemaradásban leledző mobilos PlayStation-alkalmazás most már képes kezelni a PS Store-t, és azon belül is beválthatjuk a különböző kódjainkat. Ami minden bizonnyal könnyebb, mint a konzolon a kontrollerrel bepötyögni azokat.

Miért sikertelen a Wii U?

Erről kérdezték magát a Nintendo legendáját, Shigeru Miyamoto nagymestert. Az úriember pedig ki is fejtette a véleményét. Szerinte egyrészt a konzol drágán jelent meg, de ez önmagában még nem is lenne nagy baj, ha ugyanis egy masina kiemelkedő, és jó ár/érték arányt képvisel, akkor meg fogják venni az emberek.

A nagyobb probléma szerinte az volt, hogy a Wii U egyedinek és kiemelkedőnek szánt táblakontrollere tulajdonképpen már akkor elavult volt, amikor megjelent. Ezt a Nintendo különlegességnek szánta, és az is volt, amikor elkezdték a konzol fejlesztését, a megjelenésre azonban berobbantak a tabletek a piacra, és hatalmas ütemű fejlődésbe kezdtek.

Miyamoto hozzátette, a Nintendo sosem fog beszállni az Xbox mellé a technológiai és teljesítménybeli versenybe, hiszen nekik inkább az a céljuk, hogy egyedi és könnyebben hozzáférhető konzolt készítsenek, elérhető áron.

Júliusban tabletekre is megjelenik a This War of Mine

A PC-n már hatalmas sikert aratott független fejlesztésű játék hamarosan még szélesebb közönséghez eljuthat, ugyanis még júliusban megjelenik iOS-t és Androidot futtató tabletekre.

Nem győzi gyártani a Nintendo az Amiibo-figurákat

Ahogy az korábban megtippelhető volt, brutális sikert arattak a piacon az NFC-vel működő Amiibo-figurák. Ezek nem csak, hogy kisebb extrákat adnak hozzá bizonyos játékokhoz, de nyilván a gyűjtők polcain is jól mutatnak. Március végéig több, mint 10 millió figurát adtak el világszerte, de továbbra is folyamatosan hiány van belőlük.

Reggie Fils-Amie, a Nintendo amerikai vezetője elmondta, úgy gyárták a kis bábukat, ahogy a csövön kifér, de az állandó kereslet miatt üresek a polcok - legalábbis az Egyesült Államokban. Az utóbbi 30 napban például több, mint 1 millió Amiibo-figurát adtak el csak Amerikában.

Fils-Amie hozzá tette, sok időbe került, mire véglegesedett a gyártás és a beszállítói lánc, a következő hetektől azonban jóval nagyobb ütemben tudják majd szállítani a Nintendo-rajongók új kedvenceit.

Már keményen folyik a munka a Cyberpunk 2077-en

Ugyan a CD Projekt RED korábban azt nyilatkozta, legalább két évig még nem hallunk majd túl sokat a Cyberpunk 2077-ről, hiszen a The Witcher 3 kiegészítőin dolgoznak ezerrel, most már úgy tűnik, hogy mégsem teljesen ez a helyzet.

Marcin Iwinski, a stúdió alapítója ma azt nyilatkozta, hogy a The Witcher 3 fejlesztőcsapatának egy jelentős része már átment a Cyberpunk 2077-re, és ahogy csökken a munka mennyisége a fantasy szerepjátékon, úgy lesznek egyre többen a másik csapatban.

Iwinski ugyanakkor leszögezte, egészen addig nem fognak beszélni a játékról, amíg nem tudnak közölni egy megjelenési dátumot - ahogy tette ezt a Bethesda a Fallout 4 esetében. De akkor miért adták ki már tavaly a kedvcsináló előzetest? Nos, egyszerűen tudni akarták a játékosok véleményét és reakcióját.

Xenoblade Chronicles X - először angolul

A Nintendo adott némi bizonyítékot arról, hogy ténylegesen készül a Xenoblade Chronicles X nyugati verziója, azon belül is pedig az angol lokalizáció. A lenti játékmenet-videóban ugyanis pontosan ezt láthatjuk akció közben.

Valamilyen szinten segítik egymást a VR-t fejlesztő cégek

Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios bohókás vezetője mesélt arról, hogy némileg azért együttműködnek egymással a VR-technológiákat fejlesztő cégek, főleg persze abban az esetben, ha nem közvetlen konkurensek - mint ahogy az Oculus Rift és a Project Morpheus. Yoshida elmondta, az Oculus jelenlegi ügyvezetője, Brendan Iribe korábban a Gaikai-nál dolgozott, így jól ismerik, mint ahogy az alapító Palmer Luckey-val is remek kapcsolatot ápolnak.

Yoshida idézi is Luckey hitvallását: "Palmer mindig azt mondja, hogy a lehető legjobb technológiával kell megjelennünk, mert a legrosszabb, ami a VR-ral történhet, hogy egy nagy cég előáll valamilyen alacsony minőségű termékkel, és összerondítja az egész piacot".

A Sony stúdióinak vezetője továbbá megjegyezte, Luckey legutóbb a GDC-n próbálta ki a Project Morpheust, és rögtön meg is jegyezte, hogy a Sony "kicsit dolgozhatna a késleltetés további csökkentésén".

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward