155 millió játékos van az Egyesült Államokban

Az átlagos férfi játékos középkorú, a felhasználók közel harmada pedig ötven is elmúlt.

155 millió játékos van az Egyesült Államokban

Bár az eSportegyre inkább teret hódít, és Hollywoodban már indie-alkotásokból is filmet akarnak készíteni, az Egyesült Államokban sokan a mai napig egy szinte kizárólag gyerekek, vagy fiatal felnőttek által űzött réteghobbinak tekintik a videojátékokat.

Holott az iparág legjelesebb képviselőit tömörítő Entertaiment Software Association felméréseszerint semmi sem állhatna távolabb a valóságtól, mint ez a meglehetősen légből kapott vélekedés. A legnagyobb kiadók mellett a három konzolgyártó óriás amerikai részlegeit is tömörítő szervezet igen alapos, négyezer háztartás kiválasztásával készült kutatásából sok érdekesség derül ki.

A felmérés alapján az Egyesült Államok százötvenötmillió lakója játszik rendszeresen videojátékokkal, és ötből négy család rendelkezik legalább egy, szórakoztató programok futtatására is alkalmas készülékkel. Az érintett háztartások ötvenegy százalékának van legalább egy konzolja.

Sokak számára meglepő lehet, de a férfi játékosok átlagéletkora 35 év, a legtöbbet játszó nők pedig átlagosan negyvenhárom esztendősek. A teljes skálát nézve a felhasználók huszonhat százaléka még nem töltötte be a tizennyolcadik életévét, harminc százalékuk 18 és 35 között van, tizenhét százalékuk 36 és 49 esztendő közötti, huszonhét százalékuk pedig elérte, vagy túllépte a bűvös ötödik x-et.

A nemek szerinti megoszlás alapján száz felhasználóból 56 férfi, 44 pedig nő. A hobbi híveinek jó anyagi helyzetét mutatja, hogy 2014-ben csak az Egyesült Államokban összesen 22.41 milliárd dollárt fordítottak a szórakozás ezen módjára, ami hozzávetőlegesen a harmada a teljes magyar költségvetésnek.

A felmérés magától értetődően kitér a fogyasztói szokásokra is. A legtöbbet játszók a közösségi élményre, illetve az akcióra fókuszáló programokat kedvelik, valamint nagy népszerűségnek örvendenek körükben a társas és kártyajátékok átiratai is. 56%-uk ha teheti, másokkal együtt merül el a digitális világ nyújtotta élvezetekben. Az adatok alapján a játékgépek egyre inkább multifunkciós szórakoztató készülékként funkcionálnak. A konzoltulajok 54%-a ugyanis előszeretettel használja filmnézésre a masináját, és közel harmaduk zenét is hallgat rajta.

A kutatás adatai alapján a szülők igencsak odafigyelnek arra, hogy csemetéik mivel is töltik a szabadidejüket. Hatvankilenc százalékuk mindig ellenőrzi a gyermeke, vagy gyermekei által kinézett alkotás ESRB-értékelését, és több mint kétharmaduk szabályozza, hogy a lurkók mennyi időt tölthetnek játékkal, vagy internetezéssel.

Biztató jel, hogy a megkérdezett szülők 85%-a véli úgy, hogy a játékok az egész család számára kikapcsolódást jelenthetnek, 54%-uk pedig egyenesen annyira szereti az efféle szórakozást, mint a gyermekei. Látszik, hogy felnőtt egy olyan generáció, amelyik fiatalabb éveiben épp eleget játszott ahhoz, hogy ne üljön fel a programok veszélyeiről szóló, elfogult híradásoknak, de tisztában legyen azzal, hogy vannak olyan címek, amik nem valók a gyerekeknek. Így számukra ezek az alkotások már nem hogy nem számítanak „mumusnak”, hanem egyenesen a mindennapok részét képezik.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward