A Traveller's Tale neve leginkább a rendkívül szórakoztatóra sikerült LEGO-adaptációkból lehet ismerős. Pontosabban, különböző filmeket és történeteket adaptáltak videójátékra, csak éppen mindegyiket LEGO-köntösben. 2005 óta egyébként több mint húsz ilyen anyagot tettek le az asztalra, és ezek többsége egyébként remek családi szórakozást nyújtott, szuper humorral.
Azonban 2008-ban a stúdió úgy döntött, hogy ideje komolyabb vizekre evezni, és megmutatni, hogy nem csak kedves grafikájú vicces játékokat tudnak ám készíteni.
Akkoriban derült ki, hogy hosszú huzavona után végül elkészülhet a film a Hobbit alapján, a Traveller's Tale pedig úgy döntött, hogy elkészít egy demót, amivel meggyőzheti a rendezőt, hogy ők lennének a leginkább alkalmasak rá, hogy játékra adaptálják a filmeket. És erre jó sok pénzt el is költöttek.
Erről a stúdió alapítója, Jon Burton beszél a YouTube-on, ahol kifejtette, hogy pontosan mi is volt a cél, mi valósult meg belőle, és mi történt utána. A fejlesztők természetesen először felkeresték Peter Jacksont (aki akkor még csak produceri minőségben volt jelen a produkcióban), valamint Guillermo del Torót (aki még a rendező volt), és kaptak tőlük hat hónapot, hogy összerakjanak valami látványosat.
Mivel akkor még a Hobbit-filmek forgatókönyvei nem álltak készen, a Traveller's Tale úgy döntött, hogy A gyűrűk ura-filmek bizonyos jeleneteit adaptálják, ami alapján tökéletesen látszik majd, hogy milyen minőségben tudnák ezt megtenni a Hobbittal.
A stúdió végül nem aprózta el a dolgot: négy játszható, eléggé kidolgozott pályát hoztak össze, valamint öt olyan demót, ami a technológia különböző aspektusait igyekezett bemutatni. A fentebb említett négy pálya egyébként tényleg szinte teljes értékű és végigjátszható, és bizonyos jeleneteket láthatunk is belőle a videóban.
Maga a demó Xbox 360-ra készült (ami akkor az aktuális generációt jelentette), és látványát tekintve közel az élvonalban lehetett volna akkor. Először láthatunk némi lopakodást Frodóval, ami némileg hasonlít a később megjelent Shadow of Mordorra, és viszonylag szabadon mozoghattunk volna az erdőben. Más jelenetekben az látható, hogy bizonyos látványos párharcokat bossharcokká változtattak, például amikor Gandalf harcol Szarumánnal, valamint a Balroggal, míg más jelenetekben Aragornt láthatjuk küzdeni.
Még az Egy Gyűrű is szerepet kapott. Látható, ahogy Frodó használja Széltetén, és később igyekszik megküzdeni a csábítással, amikor a Fekete Lovasok üldözik.
De ezen kívül láthatóan motion capture-rel felvett átvezető jelenetek, beszélgetések, szóval elég sok minden, ahhoz képest, hogy csak egy demóról van szó. Mint Burton elmondta, eléggé túl is költötték magukat, összesen 1 millió dollárt égettek el erre az egészre. Ugyanakkor az volt cél, hogy egyszer és mindenkorra megmutassák, hogy nem csak LEGO-játékokat tudnak készíteni.
Miután a demó elkészült, Burton elutazott Új-Zélandra, ahol Jackson és del Toro körbevezették a Weta stúdiójában, majd a kipróbálták a játékot, és nagyon tetszett nekik. A producer és a rendező szóban bele is ment, hogy a Traveller's Tale készítsen játékot a Hobbit alapján, azonban a Warner Bros-nak más tervei voltak.
A Traveller's Tale ugyanis olyan játékot készített volna, ami szorosan követi a filmes eseményeit, még a Warner Bros. egy olyan játékot akar, ami a filmmel párhuzamosan fut ugyan, de teljesen más történeti szálon.
Így végül a projekt nem kapott zöld utat, mi pedig kevesebbek lettünk egy (vélhetően) jó adaptációval.