Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Zenith - Profi történet, amatőr kivitelezés

  • Dátum | 2016.12.07 08:50
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Sosem értettem, miért szeretik sokan az olyan videókat nézni, amikben mások játszanak végig egy játékot. Most sem értem, de a Zenith után úgy érzem jobban jár az, aki a videót választja. Ez a játék olyan, mintha a komoly báty, és a lelkes, de hozzá nem értő kisöccse készítették volna. A klasszikus fantasy-n felnőtt idősebb testvér írta a sztorit, az elfogyasztott sör mennyiségének függvényében megspékelve humorral és káromkodásokkal (gyanítom, hogy a főhős, Argus nevét sem a görög mitológiából vette, hanem a sörösüvegéről). Miután kiütötte magát, minden mást a programozó suliban elsőéves kisöccsére bízott, aki játszott már több RPG-vel is, és nagyjából tisztában volt ezek rendszereivel, de még sosem készített oldalnézetes scrollozósoknál komolyabb darabokat. A tesztelést a szomszéd kislányra bízták, de ő hamar megunta, és átruházta a feladatot a kutyájára.

Persze valószínű, hogy nem így volt, mert Zenithet megalkotó indie Infinigon, saját szavaikkal élve egy "profikból álló csapat, több, mint harminc év tapasztalattal a háta mögött". Azt nem tudni, hogy harminc tagjuk van, egyenként egyéves tapasztalattal, és összeadták a számokat, vagy valami egészen másban profik és tapasztaltak. Mindenesetre nehéz nem erre gondolni, ha már kezdetben olyasmikkel kell szembesülnünk, hogy olyan alapvető dolgok hiányoznak a beállítások közül, mint a hangerő, vagy hogy a mentés menüben minden villog, és sokszor elég, ha az egeret a játékállás neve fölé visszük, a kiírás ellenére gombnyomás nélkül magától is ment.

A részletesen kidolgozott szereplőkkel és háttérrel rendelkező sztori kitűnő, és ilyenkor könnyebben el szoktuk nézni egy játék kisebb-nagyobb hibáit, de a Zetihben ezekből annyi van, hogy ez lehetetlen. Nagy kár ezért a játékért, mert jó alapokra épült, az élményt és idegeinket azonban tönkreteszi a baltával faragott játékmenet, a kiforratlan harcrendszer, a trehányul összerakott pályák és a finomhangolás teljes hiánya.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2016. 12. 09. 01:24
    Alapvetően kedveltem volna a játékot a Monty Pythonra hajazó humora miatt, de minden más miatt csak másfél órát bírtam vele játszani, azt is többszöri nekifutásra. Tényleg kár érte.
  • 1.
    2016. 12. 07. 20:16
    Majd egy marék patch, update helyrehozza. Ha egyáltalán.