Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Yooka-Laylee - A sárkány és a képmása

  • Dátum | 2017.04.24 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

She főűr, három tartomány tapasztalt kormányzója és bírája igazságossága mellett arról is messzeföldön ismert volt, hogy rajong a sárkányokért. Arannyal, jádéval, vagy mézesmázos szavakkal lehetetlen volt hatni rá, de ha valaki egy olyan, különösen szépen megmunkált szoborral, vagy értő mester keze alól kikerült festménnyel kereste fel, ami a legendás bestiák egyikét ábrázolta, bizton számíthatott arra, hogy elnyeri a jóindulatát.

Meggyőződésem, hogy valahol, egy távoli, hólepte, világtól elzárt kolostorban léteznie kell egy könyvnek, amibe egy titkos rend tagjai feljegyzik a játékipar összes bűnét. Jókora, vaskos, csalódott vásárlók és cserben hagyott rajongók véréből készült tintával teleírt, tehetségtelen fejlesztők és hagymázas, hazug marketingesek bőrébe kötött kódexről beszélünk. Egy olyan, tiszteletet parancsoló kötetről, amit egyetlen habzó szájú vadállat sem merne tűzre vetni, mert mindvégig attól rettegne, hogy a két kézzel is bajosan megemelhető monstrum sértetlenül kimászik a lángok közül, ő pedig hátralévő, igen kurta életében nyüszögve szűkölhet egy sarokban, mielőtt egy a legtapasztaltabb kórboncnokok gyomrát is felforgató módon elhalálozna.


A cím nélküli, akkurátusan vezetett krónikában minden megtalálható, ha tudjuk, hogy hol keressük. Hosszasan olvashatunk benne az elnyomott és fellázadó fejlesztőkről, az 1983-as krachról, a Philips CD-i-ról is szól pár bekezdés, de a franciák és az oroszok nélkül megjelenő Battlefield 1-ről, vagy a Mass Effect Andromeda szereplőinek mimikájáról is beszámolnak a gyöngybetűkkel papírra vetett sorok.

Vitán felül áll, hogy a mindenről tudó videojáték-szerzetesek a Rare kálváriájának is hosszú oldalakat szenteltek művükben. Hiszen közel példa nélküli, hogy egy független, AAA-kategóriás stúdió annak megvásárlását követően új gazdái akaratából lassú lejtmenetbe kezdjen, és végül egy, a megjelenése pillanatától kezdve megbukott kiegészítőre fejlesztett fércművekkel nullázza le az összes eredményét. Azt, hogy a Microsoftnak mi is volt az üzlet abban, hogy megszerezze az egyik legeredetibb fejlesztőcsapatot, majd bárki által elvégezhető, nívótlan kulimunkák rátukmálásával beletapossa a földbe, alighanem sohasem tudjuk majd meg, de a tény tény marad: kevés ennél szomorúbb történet van az ágazatban. Szerencsére, az egykor virágzó vállalat ex-alkalmazottjai Playtonic néven saját vállalkozást alapítottak, és azzal a szent szándékkal vágtak bele első művük, a kétmillió fontot összekalapozó Yooka-Laylee fejlesztésébe, hogy soha nem múló emléket állítanak egykori munkahelyüknek.

Lássuk hát, hogy vajon egy újabb bejegyzéssel gazdagodik-e a rettenetes kötet, vagy sem!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 05. 17. 13:56
    A gügyögést leszámítva (amit el kéne ma már hagyni, az olcsó szinkronhangok korában) szerintem tökéletesen visszaadja a régi Rare játékok stílusát. Az hogy Crash Bandicootot is remasterelték, remélem arra utal hogy felélednek az ilyen rajzfilmszerű platformerek...
  • 1.
    2017. 04. 24. 11:58
    "szinkron helyett jópofa halandzsanyelven gügyögő karakterek"... Szerintem, a játék egyik legnagyobb hibája, hogy egy gyerekeknek szánt játék gügyög és nem értelmes nyelven beszél. Ha éppen nem tud még olvasni a gyerek, nem ért a játékból - és a feladatokból - semmit, ha pedig tud olvasni, akkor az ötödik párbeszédnél már inkább idegesítő, mint jópofa. Engem úgy is idegesített, hogy a gyerek a háttérben játszott vele. Mondjuk lehet őt is, mert elég hamar megunta és visszament Ratchet & Clank-et játszani! A cikkben szereplő, illetve az általam említett hibák miatt megbántam a vételt, még 50%-os akcióban sem ajánlanám senkinek.