Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Yesterday: Tegnapi hiányosságok a ma kalandjátékában

  • Dátum | 2012.03.29 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Pendulo mostanában fénysebességre kapcsolt, lassan minden évben kiadnak valamilyen kalandjátékot, ami ugyanazt a grafikus motort és ugyanazt a csavart logikát használja, mint a korábbi programjaik. A The Runaway trilógiát volt időnk megszeretni, és a tavalyi The Next Big Thing is jól sikerült, de a mostani, Yesterday című játék valahogy sehogy sem akar működni. Sötét hangulatú nyomozós thriller, rajzfilmes grafikával és nehéz, már-már kitalálhatatlan fejtörőkkel? Hát igen, a spanyolok mellélőttek.

Yesterday szereti a húzós ügyeket... legalábbis azt hiszi, szereti őket
Yesterday szereti a húzós ügyeket... legalábbis azt hiszi, szereti őket

Szociális tanmese, sátánistákkal

A történet középpontjában egy John Yesterday nevű fickó áll, aki egy sor hajléktalan erőszakos halála ügyében nyomozott. Valami viszont biztos, hogy balul sült el, mert egy nap John meg akarta ölni magát. A kísérlet kudarcot vallott, Yesterday életben maradt, de a memóriáját elvesztette, így csak azt tudja magáról, amit a családja hajlandó volt megosztani vele. Hogy befejezze a munkáját, és rájöjjön, ki is valójában, Párizsba utazik, ahol a sztori másik két fontosabb karakterével Cooper-rel és Henryvel megoldja a furcsa bűnügyeket, melyekkel sem a média, sem a rendőrség nem foglalkozik.

A játékot a fejlesztők a prológusban a hajléktalanoknak dedikálják - bár értékelhető a jó szándék, azért vicces látni, hogy egy alapvetően drága hobbi gyümölcsét pont a nincstelenekkel próbálják szimpatikusabbá tenni. Maga a sztori egyébként jól indul, sőt, a műfaj egyik legerősebb és legdinamikusabb bevezetőjét éljük át az első két órában. Sajnálatos, hogy csak ott, ugyanis később a Yesterday egyre ötlettelenebbé és átlagosabbá válik. A karakterekkel nehéz szimpatizálni, mert kissé furcsák és túl gyorsan jönnek-mennek -- egyedül John motivációit ismerjük meg annyira, hogy megkedveljük (mondjuk azokat nem nehéz, lévén szerencsétlen flótás alig emlékszik valamire). A játék forgatókönyve elég szedett-vedett, időnként nehéz követni, a dialógusok 90%-a pedig egyszerű kérdezz-felelek, mellőzve ezzel a műfaj sziporkázó jellegét. Mi több, a humor szinte teljesen kiszorul a koncepcióból, a végkifejlet pedig, bár kielégítőnek mondható, garantált, hogy kellemetlen szájízt hagy maga után.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2012. 03. 29. 20:02
    A játék jóval rövidebb és ötlettelenebb, mint a Runaway-széria bármelyik része volt (szvsz azok még szebbek is). Mikor az ember megismeri John Yesterday alaptörténetét, az első dolog, ami eszébe juthat, ez lesz: THE NAMELESS ONE!
  • 2.
    2012. 03. 29. 16:42
    A Lula 3D-nek is bonyolult a története.
  • 1.
    2012. 03. 29. 14:13
    Bevizsgalom,mert nagyon vartam.Kicsit most utallak Chocho