Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Year Walk - Utazások a svéd folklór sűrű, sötét erdejében

  • Dátum | 2014.08.14 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

A játék címéül szolgáló Year Walk (Årsgång) egy olyan érdekes, napjainkban már nem gyakorolt svéd népszokás, amelynek eredete az idők homályába vész. Lényege, hogy aki végigcsinálja a procedúrát - valamilyen jeles napon, leginkább karácsonykor, vagy szilveszterkor étlen-szomjan bezárkózik egy sötét helyre, majd éjfélkor kimegy az erdőbe, rituálisan párszor körbekerüli a templomot - az betekintést nyerhet a saját jövőjébe és választ kaphat élete nagy kérdéseire. Ez a különös utazás azonban nem mentes a veszélyektől, az utazó ugyanis félelmetes, mitikus lényekkel találkozhat, és a dolog akár az életébe is kerülhet.

A puzzle elemekkel tarkított horror-játék főhőseként egy ilyen utazásra indulunk az év utolsó napján, egy stilizált, művészien megrajzolt 2D-s erdőben, amely sokkal félelmetesebb tud lenni, mint bármilyen hipperrealisztikus 3D-s szörnyetegekkel teli pusztulat. Az egyszerűen ábrázolt környezet megmozgatja az ember képzeletét, főleg, ha sokáig nem hall mást, csak a léptei nyomán ropogó havat és a szél süvítését. A hatást még tovább fokozza, hogy a 2D-s világban tudunk ugyan előre, hátra, jobbra, balra lépni, de mindig ugyanabba az irányba, fixen előre nézünk. Misztikus erdő, titokzatosan suttogó nyírfák és művészi hatás ide vagy oda, bevallom eleinte falra tudtam volna mászni attól, hogy nem látom, hová megyek, később azonban a játék bőven kárpótolt ezért a kényelmetlenségért. Ez a szokatlan közlekedési forma, ha úgy nézzük segít, hogy átérezzük az erdőben bolyongó főhős bizonytalanságát, hiszen ő sem nem tudja, mit hoz számára a jövő.

Míg a főhőst kísérjük magányos útján, játékosként egyetlen útitársunk az a rövid kis enciklopédia, amely a történetben szereplő misztikus figurákat és eredetüket mutatja be. Az enciklopédia szerzője, Theodor Almsten ugyanolyan kitalált alak, mint a H. P. Lovecraft-féle Abdul Alhazred, de míg az általa írt könyvről, a Necronomiconról tudjuk, hogy szintén csak Lovecraft agyszüleménye, addig az enciklopédia valós néprajzi alakokról és szokásokról szól: a játék így még közelebb hozza hozzánk a horrort, a valóság még egy síkját hozzáadva a fikcióhoz.

Nagyon örültem, hogy a fák mögül nem a megszokott, már-már klisének számító zombik, vérfarkasok vagy vámpírok jöttek elém, hogy üdvözöljenek, hanem olyan kevésé ismert alakok, mint a Skogsrĺet, a Kyrkogrimen vagy a Bäckahästen - kiejteni még most sem tudom ezeket a neveket, de a játék végére már-már a svéd néprajz szakértőjének éreztem magam.

Mit várnak tőlünk ezek a lények? Jót akarnak nekünk, vagy rosszat? Nem könnyű a válasz, és nem szabad elfelejtenünk, hogy a jó horror mindig az emberi lélek mélységeibe visz el, a valódi szörnyek ugyanis ott lakoznak.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 1.
    2014. 08. 14. 18:11
    Jó cikk, mindennel egyetértek!
    Fantasztikus atmoszférájú játék, sokszor borsódzott a bőröm, mikor játszottam vele! Vannak benne igen ijesztő részek, de összességében tényleg maradandó élmény!