Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Yakuza 0 - Japán alvilága, kezdőknek

  • Dátum | 2017.02.07 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

A legpontosabb Japán-szimulátor – így jellemezte egy ismerősöm a Yakuza-sorozatot, mielőtt úgy rendesen elmerültem volna benne. Van benne valami. Csak úgy sétálni egy Yakuza-játék félig-meddig nyílt világában egyértelműen felidézi bennünk a GTA- és a Watch Dogs-típusú városok bejárhatóságát, megismerhetőségét, éppen csak egy japán nagyváros szűkebb utcáin, valamennyire zártabban és irányítottabban. Főhőseinkkel nem köthetünk el autókat, ki sem mehetünk a forgalmas útra, cserébe minden szűk kisutca tele van a nyüzsgő japánság legapróbb részleteivel, a helyi (pop)kultúra minden kis különlegességével.


A Yakuza-széria emellett többé-kevésbé összefüggő saga is, visszatérő szereplőkkel, a nulladik részt beleszámítva már hét részes sorozat (0-6), a különféle spinoffokról nem is beszélve. A nyugati megjelenések többnyire éveket késnek, ha egyáltalán eljutnak hozzánk, így van ez a mostani epizóddal is. PlayStation-exkluzív sorozatról van szó, ami három generáción terpeszkedik, szóval ha valaki követni akarja a sztorit, igencsak elkötelezettnek kell lennie. Az ötödik részre már annyira sokféle történeti szál futott, hogy kérdéses volt, tartható-e ennek a sagának a sikeres szerepeltetése nyugaton.

Itt lép be a képbe a Yakuza 0. Ez egy tiszta lappal indulás, kezdő játékosoknak tökéletesen fogyasztható, fókuszált és egyenes történet, kiváló belépési pont az új generációban. Előzménytörténet, a Yakuza-szervezet alsóbb szintjein mozgó szereplőket követi, de nem teljesen kezdőket, tehát úgy nagyjából átlátjuk az egész hierarchiát. Két hőst irányíthatunk, először Kazuma Kiryu-t, majd Goro Majimát. Huligánoktól verőlegényeken át gazdag hadnagyokig a japán maffia minden szereplőjét megismerjük, lesz itt piti pénzbehatjástól kezdve a legkomplikáltabb korrupt ingatlanberuházásokig minden, és ez az egész a nyolcvanas években, Tokió és Oszaka negyedeiben van elhelyezve.


Amolyan japán Sopranos, na.

A sztori központjában egy üres telek áll a zsúfolt szórakoztatónegyedben, itt talál meg a rendőrség egy holttestet, és a jelek szerint első főhősünk, Kiryu a tettes. Ő annak a Yakuzának a tagja, amelynek főnöke ezt a telket akarja, tehát kínos helyzetbe kerül, még akkor is, ha ténylegesen nem ő felelős a történtekért. A telek körüli huzavona adja a hátteret a drámának, ebből nő ki egy nagyobb, komplexebb történet több szereplővel, de persze nem ennyire száraz a narratíva, közben a játékmenet szabadabb szinteken kevésbé komoly dolgokkal is foglalkozik, közben pedig humorral fűszerezi a véresen komoly dolgokat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2017. 02. 08. 20:32
    "A beszélgetések abból, állnak , hogy mint egy retardált, a szereplők mindenre visszakérdeznek, így nyújtva azok hosszát."

    Akkor ők is Kojimától tanultak?

    Otacon: It's called the Metal Gear.
    Snake: Metal Gear?
    Otacon: Yes, Metal Gear.
  • 4.
    2017. 02. 07. 17:20
    Itt nem a Japán kultúra ismerete szükséges, mivel az az én esetemben például megvalósul, hanem annak a kedvelése, vagy legalább tolerálása. A nyugati társadalom jelentős része nem kér az ennyire saját piacra gyártott termékekből, így üzletileg biztos, hogy nem éri meg megjelentetni Európában és Észak-Amerikában. Ez számos más japán játéknál már bebizonyosodott.
  • 3.
    2017. 02. 07. 17:14
    Szerintem ehhez a játékhoz elengedhetetlen a Japán kultúra kis fokú ismerete. (Vagy legalább nyitottság a megismerése felé) Ezek nélkül, ahogy az első két hozzászólás is mutatja, érdektelen lesz az egész. Szerintem is ez egy rétegjáték.
  • 2.
    2017. 02. 07. 16:07
    Szerintem nagyon igazad van. Én szeretem a sorozatot, de a legfőbb erénye az, hogy nem igazán van hozzá hasonló játék.

    Egy B kategóriás sorozat, ami az egyediségéből él meg. Viszont hiába feccolnának több fejlesztést a játékmenetbe, az egyedi téma miatt akkor sem vennék meg többen. Igy marad az aprobb csiszolgatás, és kiszolgálják azt a vékony célközösséget akiből élnek.
  • 1.
    2017. 02. 07. 13:04
    Sok helyen dicsérik, így valószínűleg velem van a baj, de szerintem egy mind grafikailag, mind játékmechanikailag elavult, idegesítő játék. A párbeszédek nagy része csak időhúzásra jó, és mindezt még jobban elrontja a sok elviselhetetlen japán elem és karakter. A beszélgetések abból, állnak , hogy mint egy retardált, a szereplők mindenre visszakérdeznek, így nyújtva azok hosszát.