Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Xenonauts – Retro UFO-vadászat

  • Dátum | 2014.08.19 09:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Nagy elvárásoknak kellett megfelelnie a két évvel ezelőtt megjelent XCOM – Enemy Unknown-nak. Az X-Com/UFO játékok modernizált újragondolásával a fejlesztők ugyanis egy olyan legendás játékipari monstrumhoz nyúltak, amit csak a legnagyobbakkal szokás egy lapon emlegetni. A Civilization-sorozatért is felelős Firaxis azonban nem vallott kudarcot, az új XCOM-ot mind a sajtó, mind pedig a játékosok megszerették (nekünk is tetszett), szép eladásokat produkált és jó pár díjat hazavihetett. A szálka azonban kicsit benne maradt a rajongókban, ugyanis az XCOM jó pár változtatást eszközölt az eredeti formulán, köztük néhány olyan drasztikusat is, mint a mozgáspontok elvetése, és az új bázisok építésének mellőzése. Bár helyettük kaptunk más játékelemeket, amik megadták az XCOM saját karakterét, azért sok játékos örült volna, ha egy az egyben a régi játékmenetet kapja vissza napjaink körítésével. A Xenonauts nekik készült, annak ellenére, hogy a fejlesztése még 2009-ben, az új XCOM bejelentése előtt kezdődött – és aztán sokáig el is húzódott, megjárta a Kickstartert és a Steam Early Access programját is, mire végre megjelent.

(Egy gondolat erejéig ki kell térni a 2007-ben megjelent UFO Extraterrestrials játékra, ami hasonló célt próbált elérni: szinte teljes másolata volt az eredeti X-Comnak. Ez a játék azonban nagyon alacsony költségvetésből készült, ami a kivitelezésén is meglátszott, mindennek tetejébe pont az alacsony költségvetés miatt a legtöbb játékos radarja alatt maradt, az ismeretlenség homályában. Pedig jó játék, pláne a modokkal kibővített Gold változat, érdemes ránézni, bagóért be lehet szerezni.)


Ha nagyon tömör akarnék lenni, akkor a játék ismertetését ennyivel el tudnám intézni: „A Xenonauts ugyanaz, mint az eredeti UFO.” Ezzel azonban valószínűleg nem kapnám meg a Hónap Cikkírója címet, sőt... Úgyhogy egy kicsit merüljünk el a részletekben!

Az elődeihez hasonlóan a Xenonauts is két síkon játszódik: a bolygónkon bázisokat építünk, új technológiákat fejlesztünk és fegyvereket gyártunk, miközben vadászgépeinkkel az időről-időre megjelenő ufókat lelőjük. Ezután a játék második rétegében körökre osztott harcrendszerű taktikai játék keretében irányítjuk katonáinkat, hogy az ufó környékét a túlélő idegenektől megtisztítva biztosítsuk a földönkívüli felszereléseket, és az így szerzett tárgyakat vizsgálva újabb technológiákat fedezzünk fel. Így működött ez 1994-ben, és így működik ez most is. A 2012-es XCOM újításait itt nem találjuk meg, azaz például a harcrendszer mozgáspontokat használ, így szabadon váltogathatjuk a mozgást és a lövést, illetve célozni is különböző pontossággal tudunk, attól függően, hogy mennyi időnk maradt. A harcrendszer kifejezetten taktikus, rá vagyunk kényszerítve, hogy ügyesen használjuk a felderítést, a célzást, guggolást, és fedezékeket, vagy éppen az ellenfél körében támadást. A katonáink felszerelését is cserélhetjük menet közben, ha valamelyikük kifogyna a lőszerből, a másik még adhat neki. Az ellenfelek pedig meglepően okosak – volt rá példa, hogy szépen beállítottam a katonáimat arra számítva, hogy szemből fog jönni a sarkon túl látott idegen, erre körbekerült, és oldalba támadott minket... A különböző lények is máshogy viselkednek, az androidok nem foglalkoznak fedezékkel, míg a „szürkék” előszeretettel bújnak meg házakban, vagy gránátoznak be az embereink közé.



Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2014. 08. 25. 13:32
    Apocalypse tényleg jó lenne. Ebből már Dunát lehetne rekeszteni, mondjuk ki fogom próbálni
  • 16.
    2014. 08. 24. 21:56
    Sziasztok!

    Aki tolja ezzel a játékkal felvehetné velem a kapcsolatot, illetve ha tudtok valamit arról, hogy áll a magyar fordítás
    Meg valami Facebook közösséget is jó lenne köré építeni megosztani egymással a játékban szerzett tapasztalatokat pl.: Facebook magyar csoport.
  • 15.
    2014. 08. 21. 09:01
    Hát én is sokallom az árát.
  • 14.
    2014. 08. 20. 16:56
    Nekem két hatalmas sztorim volt az első résszel kapcsolatban.
    Amikor még nem volt ps csak kölcsönözni tudtuk 24 órára, és jött vele az xcom, de a memóriakártyát nem hoztuk el... nos 23 óra 50 perc alatt játszottuk végig superhuman fokozaton a játékot (mentés nélkül)... haverral ketten birtokoltunk 5-5 katonát, és ha elhullott vettük a következőt. Félelmetes volt kimenni egy egy terrorhelyre... volt hogy megláttuk hogy crhysalid van már mentünk is vissza a hajóba és húztunk onnan.

    A másik meg amikor egyedül akartam elkezdeni superhumanon itthon. Én meg azzal kezdem a játékot hogy kirúgom a gyengébb katonákat és veszek fel újakat, a maradékot meg átnevezem valami módon ami jellemző rájuk... nos ezt meg is tettem január 1.én, majd másodikán hajnalban jött egy bázistámadás... HÁROM alig fegyverzett katonával kommandóztam végig a meccset, sok sok mentés töltés legálcsít használatával.

    A mai játékok csak ritkán adnak kihívást, és emiatt sikerélményt. Mert túl könnyűek, vagy pont hogy túl nehezek a nehezek... A mai játékok inkább kiszolgálnak, mintsem "megdolgoztatnak". Kiszolgálják a fantáziád, a képességeid, és az unalmad.
  • 13.
    2014. 08. 20. 14:13
    Az első X-COM nekünk is rendesen meghatározta az általános iskolás témázgatást. Kb igazi kult volt neki.

    Gyakorlatilag aki nem tolta, az nem is volt menő
    ... és ezt a PC-s verziót haverom nagybátyja fordította németről magyarra.

    Emlékszem, az egyik srácnak hoztak először fúziós bombát, mert nehezebb fokozaton kezdte... nekem meg még plazma puskám is épphogy volt. Rettentően irigykedtünk rá

    Egyszer pedig az egyik srác lehazugozott, hogy nem is játszottam végig (az pedig felért egy kiközösítéssel), így el kellett mondanom részletesen, hogyan nézett ki a végső pálya. Persze nem tartottam még ott, mert én csak hétvégén játszhattam, úgyhogy tényleg kamuztam, de annyit hallottam már a haveroktól, hogy simán leírtam neki ...
    de jó is volt 10 évesnek lenni

    Hol vannak manapság ilyen játékok, amik ennyire kultuszjátékokká válnak? Komolyan, szerintem akkoriban ez sokaknak annyira meghatározta a gondolkodását, hogy emiatt is imádtuk a sci-fit, a tudományt, a technológiát... Sokan szerintem ezért mentek később mérnöknek, kutatónak stb... Kíváncsi vagyok ma mik határozzák meg ilyen szinten a gyermekkort...
  • 12.
    2014. 08. 20. 13:59
    De az eredeti x-comot pakkban érdemes megvenni. Én is úgy szereztem be. Sokkal olcsóbb volt, valamint az 1-2-3 mellé az enforcert és az interceptort is adták. Az igazi fanatikusok is alig alig hallottak az enforcerről vagy az interceptorról.

    Fox: töltsd le, ha pedig bejött akkor nyomás a gog vagy a steam és vedd meg. Ha az első egy két órában nem fogsz csalódni benne akkor megéri megvenni és támogatni a fejlesztőket, mert akkor hosszú hetekre vagy évekre tartó szórakozást vettél magadnak.
    Nekem 98ban az egyik első játék a gépemen az x-com volt a wizardry 7 mellett. Amikor meg ps1em volt és megjelent a CD-s kiadás megvettem eredetiben mert adott némi hangulati extrát a lemezes kiadás a flopishoz képest.
  • 11.
    2014. 08. 20. 12:18
    az eredeti UFO-t ismerve azt mondom megér ennyit simán a mai játékok nagyrészével szemben,
    ha ennyit mégse adnál ki érte / nem ismered az eredeti UFO-t, várj egy steam sale-re, ne az ára miatt húzd esetleg le, ha nem a te stílusod
    ...vagy openXCOM, de ahhoz is az eredeti UFO-t be kell szerezned legálisan
  • 10.
    2014. 08. 20. 11:00
    23 EUR a Steamen????? Ez komoly?
  • 9.
    2014. 08. 19. 16:29
    Azért nekem még mindig a csúcs az X-Com Apocalypse. Dosboxban tavaly végigtoltam és minden percét élveztem.

    Összetettségben semmi sem tudja felülmúlni. Az új X-Com főleg nem. Bár jó móka volt az is. Apocalypse-nak nagyon kéne egy remake... minden maradna ugyan úgy, csak kiegészítve azokkal a dolgokkal, amiket Julian Gollop megálmodott anno, csak már nem tudták lefejleszteni.

    A teljesen kidolgozott légiharcnak, a cégeknek mind volt jelentősége... sokkal tovább ment összetettségben mint az eredeti X-Com. Próbáljátok ki ha van rá időtök
  • 8.
    2014. 08. 19. 13:34
    Így már értem. Viszont ezeket meg az openXcom is tudja, meg még egy rakat extra moddal még több érdekességet is.
  • 7.
    2014. 08. 19. 13:18
    Oké, ez igaz, bár itt annyiban kényelmesebb, hogy számszerűen mutatja, mennyi pont kell az adott lövéshez, meg azt is, hogy "ha ide mozogsz, akkor ennyi pontod marad még", így kicsit jobban lehet vele taktikázni. "Ha ide jövök, akkor még marad célzott lövésre pontom, de ha emide, akkor csak kapáslövésre, viszont fedezékbe tudok bújni."
  • 6.
    2014. 08. 19. 13:08
    Kíváncsi leszek erre a játékra, a régivel nagyon sokáig toltuk a haverokkal.
  • 5.
    2014. 08. 19. 12:17
    Jó kis cikk, és ki is fogom próbálni a játékot. Viszont azt meg kell jegyeznem hogy a régi eredeti x-comban (ufoban) is lehetett lépést spórolni, sőt még térdelést is, szóval az egyáltalán nem kényelmi funkció vagy újítás.
  • 4.
    2014. 08. 19. 12:05
    Háhá, nem kellett csalódnom Leonban, tudtam, hogy értékelni fogja ezt a nagyszerű játékot.
  • 3.
    2014. 08. 19. 10:33
    Ugyanúgy működik a felépítés, mint a régi UFÓ-ban: el kell kapni fontos vezetőket, azokat kifaggatni, aztán az viszi előre az eseményeket a játék végéig. Olyan értelemben nincs igazán történet, mint ahogy azt manapság tálalni szokták, de van egy íve a játéknak: eleje, közepe, vége.
  • 2.
    2014. 08. 19. 10:11
    Történet van, vagy csak a végtelenségig lövöldözzük le az ufókat, és ennyi?
  • 1.
    2014. 08. 19. 09:21
    Vannak hozza mar most mod-ok is, ami egy nagy plusz.
    Nekem bejon a Jagged Alliance szeru grafika, bar ma mar Unity-val csinalni meg a programot szerintem sokkal egyszerubb/szebb lenne.