Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

WRC 6 - Még mindig kevés

  • Dátum | 2016.10.14 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Nem panaszkodhatnak a rali rajongói, hiszen ebben az évben alaposan el vagyunk látva játékokkal. Talán már egy kicsit túl sokkal is, így nem árt tisztázni, hogy mi a helyzet. Először is, ott van ugyebár a Dirt Rally. Itt a felállás viszonylag egyszerű: a Codemasters fejleszti, és jelenleg a legjobb ralis játék, amiért csak pénzt lehet adni. Aztán most megjelent a WRC 6, ami ugyebár a WRC-sorozat (meglepő módon) hatodik része. Annak a sorozatnak, amit egészen az ötödik felvonásig a mostanában autós-motoros játékokat futószalagon gyártó olasz Milestone készített.

A WRC 5-re azonban elvették tőlük a hivatalos licencet, így azt már a francia Kyoton fejlesztette, mint ahogy jelen tesztünk alanyát, a WRC 6-ot is. Ezzel párhuzamosan azért a Milestone sem adta fel a ralis témát, így pár hónapja tőlük érkezett a Sebastien Löeb Rally Evo. De visszakanyarodva a WRC-hez: a franciák által összerakott előző rész nem volt éppen jó, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. Persze, ezt betudhatjuk annak, hogy még az előző generációra is gondolniuk kellett, valamint először készítettek ilyen játékot.


A WRC 6 azonban már csak az új generációs konzolokra és PC-re készült, ráadásul most már tapasztalatuk is van a srácoknak, így joggal reménykedhettünk valami sokkal jobban. És ez részben be is igazolódott: a WRC 6 tényleg jobb, mint az elődje, de még mindig inkább középszerű, és messze elmarad a Dirt Rallytól. A problémák technológiai fronton kezdődnek: nekem PC-n például csak minden harmadik-negyedik indításra volt hajlandó ténylegesen el is indulni, egyébként meg valami DirectX-hibát dobott fel. De akkor is rendszeresen kifagyott és visszadobott a desktopra, amikor screenshotokat próbáltam készíteni FRAPS-szal. Szerencsére azért néhány így is összejött.

De sajnos a konzolosok sem jártak jobban. A teljesítménytesztek szerint a WRC 6 ugyan nagyon igyekszik magát belőni 30fps-re, de sajnos az esetek többségében ez nem igazán sikerül neki. Eleve hatalmas probléma és megengedhetetlen egy ralis játék esetében, hogy ne 60fps-sel fusson, de a 25-30fps közötti ingázás egyenesen élvezhetetlenné teszi az anyagot számos ponton. Főleg úgy, hogy a Dirt Rally jobban néz ki, és közel tökéletesen fut 1080p-ben és 60fps-sel konzolokon.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2016. 10. 14. 15:24
    Nekem 1-2 dolog hiányzik a cikkből.
    pl; van-e benne belső nézet? Irányítása van, vagy fizikája? (nem, az "árkád" a "nem szimulátor" és hasonlók erre nem válaszok.) Sajnos, az utóbbi 10 évben elharapódzott, hogy nem fizikai engine, hanem script alapú az irányítás. Egy fizikai alapút lehet szimulátortól bolondbiztos árkádig belőni, (gyárilag, és kisebb mértékben otthon, a gép előtt ülve) míg egy script alapú "irányítás" inkább az otthon, a szőnyegen folyó matchbox csatákra emlékeztet. Nem tudom, mire jó, de mostanság már a cikkekben, (nem, nem csak itt, sajnos mindenhol) is keverik a dolgokat. A fizikai engine-nél állandóan a szimulátor szót erőltetik, a scriptnél az árkád szót, de sajnos ma már ebben is iszonyú keveredés van. Mind a fejekben, mind a gyári marketing anyagban, mind a tesztekben... Mindenki csak azt erőlteti, hogy jó, mert más az irányítása x, mint y autónak... Pedig ez mennyire nem mond semmit!
  • 3.
    2016. 10. 14. 15:22
    Ne haragudj, de egy rally játéknál mégis mi legyen a referencia, ha nem a fizikai motor és a járművek viselkedése? Az összes feature ezen kívül csak körítés, ha ez nem közelíti meg a valóságot, akkor abszolút nem érdemes vele foglalkozni. Arcade játéknak ott van a Need For Speed és a Burnout széria, én abszolút egyet értek a cikk írójával.
  • 2.
    2016. 10. 14. 11:06
    Nagyon cinikus...
    Szerintem nem rossz a cikk, kiderült belőle, amit tudni kell a játékról.
    Próbáld ki a Dirt Rallyt és a WRC ötödik részét és érteni fogod miért írta a cikk írója, amit írt. Ég és föld különbség.
    Persze azt nem tudom, hogy tényleg úgy kell-e viselkednie egy autónak, ahogy a Dirt Rallyban teszi, de szerintem is közelebb állhat a valósághoz, mert a WRC nagyon árkád.
  • 1.
    2016. 10. 14. 10:45
    Életemben nem vezettem még rally autót verseny körülmények között, így sajnos nekem mindegy, hogy ez szimulátor-e és milyen a vezetési modell. Még jó, hogy a cikkeket profi és tapasztalt rallyversenyzők írják.