Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Worlds of Magic - Csiszolatlan gyémánt

  • Dátum | 2015.04.03 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK


A klasszikus Master of Magic-et komoly rajongói bázis és nagyon pozitív értékelések övezik. Évről évre megjelent az IGN és más neves oldalak top 25-ös vagy 100-as listáján is, és a fantasy/stratégia játékok etalonjának számít a mai napig. Az már kevésbé ismert tény, hogy az 1994 szeptemberében megjelent játék kezdetben tele volt bugokkal, a kritikusok pedig a keresztvizet is leszedték a készítőkről, mivel a MoM a rengeteg ötlet és izgalmas újítás mellett majdhogynem játszhatatlan volt. Egészem 1995 májusáig, az 1.31-es patchig kellett várni, hogy gatyába rázzák a játékot, és ez volt az a késznek mondható alkotás, amit azóta is dicsérnek, méghozzá jogosan. A történelmi kitekintésre azért vállalkoztam, mert a Wastelands Interactive egyáltalán nem titkolt szándéka szerint a MoM örökösét szerette volna elkészíteni (ez többé-kevésbé sikerült is), de az indulás tekintetében úgy tűnik, a történelem ismétli önmagát.

A játék megjelenését megelőző pár hónapot a közösség szempontjából két hozzáállás jellemezte leginkább: lelkesedés és aggodalom. Mindkettő érthető volt, hiszen egyfelől a neves előd legjobb részeit emelték át az új játékba, másfelől pedig látszott, hogy a WoM bizony nem lesz indulásra kész a megjelenés napjára. Ezt, a készítők a szerződésük korlátaival és kötöttségeivel magyarázták, tisztában voltak vele, hogy vannak hiányosságok, de elmondásuk szerint a megjelenéssel kapcsolatban nem tudnak mit tenni. Emiatt történhetett, hogy aki az első napokban akart játszani, az dobhatott egy 20-as kockával, és ha szerencséje volt, akkor pár körig bírta a játék, vagy épp betöltötte a térképet. A hiányzó tartalmak és a csiszolatlanság sokak kedvét elvette az első napokban, és hamar le is írták a játékot. Az azóta eltelt majdnem 2 hétben viszont komoly változáson ment át a program, és a fejlesztők azóta sem pihennek, ami két dologban mutatkozik meg igazán. Az egyik az őszinte kommunikáció, ahol nem is próbálnak szépíteni azon, ami van, de a fórumokon minden segítséget igyekeznek megadni, valamint a hibajelentésekre érdemben reagálni. Másfelől folyamatosan adják ki a patcheket amik stabilabbá, csiszoltabbá teszik a játékot. Az utóbbi két mondatot pedig nem dicséretnek szánom, hiszen az az elvárható minimum, hogy élvezhető és játszható legyen a kész termék, amiért pénzt adtak az emberek. Mégis említést érdemel, hiszen árnyaltabb képet fest arról, milyen az, amikor a kiadó és a fejlesztő párosából értelemszerűen az előbbi elképzelései szabják meg az irányt, aztán pedig lehet rohanni tüzet oltani.


Ha nem volt szerencsétek az elődhöz, akkor először is azt kell tudnotok a Worlds of Magicről, hogy egy 4X (explore, expand, exploit, exterminate) körökre osztott stratégiai játék, ahol egy Sorcerer Lord bőrébe bújva indulunk neki a világ meghódításának. A világ meghatározása pedig máris további magyarázatra szorul, hiszen az elsődleges sík (prime material plane) mellett a beállításoktól függően még 6 másik síkon tehetjük tiszteletünket hódító seregeinket vezetve. A síkok külön térképnek számítanak, egyedi érceket, egyéb nyersanyagokat és egységeket találunk rajtuk, és más módon is kihívás elé állítanak minket. A levegő síkjára például repülő lényekkel jó menni, ha a szigetek között mozogni képes sereget akarunk, a halál síkján pedig a megszentelt fegyver az alapkövetelmény. A térképek nagyságát, a földrészek és vizek (láva stb.) arányát, az ellenséges varázslók számát és a nehézséget beállítva pedig máris továbbléphetünk, mivel fontos kérdések várnak még válaszra. Az egész stratégiánkat és a játékmenetet is alapvetően befolyásolja, hogy milyen faj vezetőjeként lépünk a harcmezőre.


A szokásos „nincs előnye-nincs hátránya” emberek mellett a gyors és távharcban kiemelkedő szürke elfek, a hullák tömegeivel operáló élőholtak és a rettentő gyorsan szaporodó termeszekhez hasonló myrodant-ok jó példák arra, hogy mekkora eltérésekre számíthatunk városaink és egységeink tekintetében. Összesen 8 faj érhető el jelenleg, melyek közt minden bizonnyal megtaláljuk a céljaiknak leginkább megfelelőt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2015. 04. 19. 09:27
    A kint lévő példány bugos nagyon.
    Mondjuk ki játszhatatlanul...
  • 8.
    2015. 04. 07. 08:23
    Jaja Endless legend igazán nem rossz. Lekötött 3-4 napra elég rendesen. Aztán paff, meguntam. De nem bántam meg a vele eltöltött órákat.
  • 7.
    2015. 04. 04. 19:02
    Igen, az Endless Legend az utóbbi évek talán legjobb 4X játéka, a két ajánlottam közül mindenképp az a jobb. Valahogy nem kapott túlzottan nagy hírverést (bár mi írtunk róla), kicsit a radar alatt maradt, de mindenképp érdemes ránézni.
  • 6.
    2015. 04. 04. 18:28
    Köszi a tippet, ez az Endless Legend érdekel. Fel is vettem a listámra, bár nem tudom, mikor keríthetnék rá sort. Worlds of Magic érdekes, de ahogy néztem egy játékmenet videót, a játéktér miatt valahogy nem támadt olyan kedvem, hogy rohanjak megvásárolni...
  • 5.
    2015. 04. 04. 14:00
    Na és ezt most minek linkelted ugyan?
  • 4.
    2015. 04. 04. 10:27
    Leon121

    Köszi a tippeket, utána néztem a két játéknak, baszottul tetszenek. Talán az Endless Legend jobban, kellemesebb hangulatot áraszt.

    Cserébe ajánlom figyelmedbe a Meridian: New World-öt, ha szeretted a Starcraftot, ez is bejön majd.
  • 3.
    2015. 04. 03. 16:05
    Azt hiszem maradok a Master of Magic GoG verziómnál... Meg a többi 4x játék mellett.. (ó jóféle Masre of Orion 2 felújításnak de örülnék...)
  • 2.
    2015. 04. 03. 09:44
    Szerencsére mostanában elég sok 4X játék jelent meg, mondhatni meglepően sok, köztük van néhány igen jól sikerült darab is. A Fallen Enchantress: Legendary Heroes már eléggé kinőtte magát, iszonyú élvezetes, az Endless Legend (bár kicsit tágabban értelmezi a fantasy műfaját) pedig számomra kábé a tavalyi év játéka volt. Ezek után nem igazán érzek késztetést egy félkész játék kipróbálására. Bár a masszívan összetett mágia-rendszer azért tagadhatatlanul nyálcsorgatóan hangzik...

    Az a térkép pedig tényleg nagyon gázosan néz ki a púp-dombjaival.
  • 1.
    2015. 04. 03. 08:41
    Nem sokat láttam a játékból, de nekem a világtérkép nagyon nem jön be ezzel a griddel... Ráadásul túl kockás minden, mint pl. az utolsó előtti lépen a termőföld-dombocskák, mintha csak WP-re adták volna ki.

    Ez az üres harctér meg nulla tereptárggyal... Meg milyen már, körbe zár a hegy az erdővel... Maradok a HOMM-nál.