Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Wolfenstein: The Old Blood - Vízzé válik az öreg vér

  • Dátum | 2015.05.20 08:02
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Ami az FPS-eket illeti, nem számított éppen erős évnek a tavalyi. A Wolfenstein: The New Order azonban nem csak azért emelkedett ki, mert igazából kevés konkurenciával kellett megmérkőznie, hanem azért, mert egészen egyszerűen jó volt. Ráadásul olyan pontokon volt jó, amire talán a legkevésbé számítottunk volna: megkapó, jól elmesélt történetet írtak neki, eredeti karakterekkel, komoly gondolatokkal, ugyanakkor remek poénokkal és kikacsintásokkal. A világépítés szintén jól sikerült, a nácik által uralt Európa megjelenítése, és a különleges, fejlett technológia beépítése egyedivé tette a játékot. A főhős B.J. Blazkowicz remekül előadott belső monológjai közül néhányra a mai napig emlékszem, annyira kiválóan írták meg őket, és persze a szinkronszínész is remek munkát végzett.

Persze mindez semmit nem ért volna, ha a játékmenetet elrontják, de szerencsére nem ez történt. Sőt, a Wolfenstein úgy tudta visszahozni a klasszikus FPS-ek legjobb elemeit, hogy tűzharc tekintetében viszont modern és reszponzív tudott maradni. Istenem, az a tűzharc de jó volt, egyszerűen örömmel töltött a ravasz minden egyes meghúzása, legszívesebben el sem engedtem volna. A fegyverektől érkező visszajelzés, az ellenfelek, a harcterek mind-mind tökéletesen sikerültek. Éppen ezért nagyon vártam a The Old Blood megjelenését, és legalább akkorát csalódtam is benne az első egy-két órában. A svéd MachineGames ugyanis mintha elfelejtette volna, miért is szerettük annyira a The New Ordert.


De miről is beszélünk? Nos, a The Old Blood nem DLC-ként, hanem különálló kiegészítőként jelent meg, ami dicséretes a Bethesdától - attól a kiadótól, aki anno elhíresült a lópáncél letölthető tartalommal még az Oblivion idejében. Ezek mellett a The Old Blood maga mögött hagyta az Xbox 360-at és a PS3-at, és kizárólag az új konzolokra és PC-re jelent meg, körülbelül 6 ezer forintos áron (ami a Microsoft hibájából egy ideig 4 ezer forint volt Xbox One-on). És ugyan a 6-7 órányi játékidőt tekintve jogosnak tűnhet, hogy kiegészítőként kapjuk meg az anyagot, ne pedig DLC-ként, azért mégis be kell látnunk, hogy ez a minimum, hiszen a Wolfenstein továbbra sem tartalmaz többjátékos módot - meg úgy egyébként semmi mást sem a kampányon kívül.

Maga a történet egyébként az alapjáték közvetlen előzményeit mutatja be, de igazából nem kapcsolódik hozzá szorosan, így ténylegesen élvezhető önmagában is. Ha még emlékeztek, a The New Order annak idején úgy vette kezdetét, hogy a szövetségesek egy végső, elkeseredett támadást indítanak a náci hadigépezetet vezető ördögi tábornok, Deathshead bázisa ellen. És ugyan igazából senki nem kérdezte, hogy mi történt ezelőtt, hiszen a játék láthatóan logikus módon kapcsolódott be az alternatív második világháború eseményeibe, a MachineGames úgy gondolta, mégis megadja nekünk rá a választ a The Old Blood keretein belül.

1946-ban járunk tehát, Németország pedig durván lealáz mindenkit a háborúban a váratlanul előbukkanó új technológiáinak kihasználásával. A vesztésre álló szövetséges erőknek csak úgy lehet esélye a győzelemre, ha meglepetés-támadást indítanak Deathshead ellen, ahhoz azonban először is meg kellene tudni, hogy mégis merre található az úriember bázisa. Ezért Blazkowicz és hű társa, Wesley egy rendkívül veszélyes bevetésre vállalkozik: behatolnak a Wolfenstein-kastélyba, hogy a helyi főnökasszony, a kastély alatt található titkos járatokat tanulmányozó régész, Helga Von Schabbs iratai között ráleljenek a bázis koordinátáira, és esetleg még közben begyűjtsenek néhány egyéb hasznos információt is.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2015. 05. 25. 11:58
    Nem értem mi a bajotok vele,szerintem jó volt,az eredeti persze jobb de ez sem rossz,ha jól emlékszem csak 1-2 pályán muszáj többet lopakodnod nincs rád erőltetve én az előzőben is pont ennyit lopakodtam a játék mindig eléd tárja a választást és eldöntheted hogy lopakodva próbálsz tovább jutni vagy inkább keresztül lövöd magad ritkák azok a részek ahol rád van erőltetve hogy lopakodj egy kicsit, valószínűleg könnyűn vagy közepesen nyomjátok azért futtok végig rajta ilyen gyorsan nekem über fokozaton 10 órába telt végig tolni voltak olyan részek ahol meg haltam vagy 20 szor is
  • 17.
    2015. 05. 24. 20:08
    Végig játszottam ugyan de nem csak h rendkívül rövidre sikerült sok esetben még az sem egyértelmű a játékban hogy merre is kell haladnom arról nem is beszélve hogy a játék helyszínileg sajnos elég egyhangú és a nehézsége is hiába a legkönnyebbre állítom sajnos ingadozik veri easy és veterán között hiába nem akarom szóval ez a hiba a játékban maradt. Szóval saját értékelésem szerint ez a játék 10/4 semmi több.
  • 16.
    2015. 05. 22. 20:55
    Carmacknek ehhez már semmi köze. Kb annyi, hogy dolgozott a motoron (Tech 5), amit használtak hozzá. De ezt már nem az id fejlesztette és Carmack már amúgy is évek óta otthagyta.
  • 15.
    2015. 05. 21. 16:17
    "A lopakodás ilyen szintű erőltetése nem csak frusztráló és felesleges, de egyben túlzottan megmutatja a játék gyengeségeit is: az ilyen helyzetekben sokszor furcsán viselkedő mesterséges intelligenciát, és az ellenfelek kissé kiszámíthatatlan látóterét."

    Az azért megvan, hogy a játék eleji szuperkatonáknál nem feltétlen kell lopakodni? A kutyákkal kezdődő részben, ahol 4-5 ilyen fazon van, a lopakodás a legnehezebb lehetőség, némi időzítéssel simán el lehet rohanni mellettük...
  • 14.
    2015. 05. 21. 10:04
    Jogos!
    Nézem hogy nah 2. boss (ha a nagydarab németet is számítom a ruciban)
    megölöm, és vége a játéknak. mintha baltával vágták volna el a szálat.
    Azt hittem ezzel vezetik be a zombis részét a játéknak... nagyot koppantam.
  • 13.
    2015. 05. 20. 23:53
    Ez is jó lehetett volna vagy inkább jobb ha nem sűrítették volna bele ebbe a pár fejezetbe. Szerintem ezt hosszabb játékidőre akarták,mert az eleje az szépen ment de a végére olyan hirtelen lezavarták mintha valaki rájuk szólt volna,hogy hé ti még mindig ezt csináljátok na gyorsan befejezni.
  • 12.
    2015. 05. 20. 22:08
    A Wolfenstein: The New Order nagyon x3 jó volt,ezt bizonyította az is,hogy az amúgy 1080p/high beállításon is csúnyácska graf. teljesen háttérbe szorult,sőt "észrevétlen" maradt,annyira magával ragadta az embert a story és játékmenet.
  • 11.
    2015. 05. 20. 19:50
    Sorry elírtam. Nézd el nekem,hogy bamba vagyok
  • 10.
    2015. 05. 20. 18:33
    Könyörgöm, a PS4 tulajok írták le a tapasztalataikat a játékról, hogy milyen hosszú volt végigvinni. Csak nekem nem hiszel, vagy nekik sem?
    Második mondatodban meg leírod, hogy inkább legyen rövid, mint olyan, amiben sokat kelljen bolyongani, mellékküldetéseket csinálva (ezzel gyakorlatilag ellenkezve az első mondatoddal, igazat adva nekem ) Mindezt úgy írod, hogy a játék maga egy "namostnyomdmegazXetdekurvagyorsan" QTE csokor. Troll vagy te
  • 9.
    2015. 05. 20. 18:16
    Könyörgöm, ideje, nem idelye!!!

    libastuff

    Nem is az egyszeri hozzászólásokban kell keresni az okot arra, hogy megveszed-e, vagy sem. Ez az ő véleménye volt, nem tapasztalata, senki nem írt ilyet. Vagy ijet?
  • 8.
    2015. 05. 20. 14:56
    Engem már a téma nem érdekel egy ideje, unalmas. Persze ebben az is benne van, hogy anno kijátszottam magam a Wolf-okkal. A mostaniak azoknak lehetnek érdekesek, akik anno nem játszottak azokkal. ( De pl. a CoD-nak nagyon jót tett, hogy anno váltott.)

    Jah, volt ismerősöm, aki annyira komolyan vette ezeket a játékokat, hogy leállt vitatkozni a töri tanárral, mert képtelenségnek tartotta a németek a második világháborúban elszenvedett 7M körüli veszteségét. A játék alapján sokkal több kellett hogy legyen...

    Az mondjuk még feldobhatná a sorozatot, ha áthelyeznék a sztorit Japánba, vagy olasz/afrikai vegyes csatlós egységeket lehetne aprítani, de akkor sem hiszem, hogy engem már komolyabban érdekelne.
  • 7.
    2015. 05. 20. 13:50
    A sztori részletei a levelekből és a néhány magnószalagból derül ki... szerintem teljesen rendben van.

    Ha valaki nem csak végigszalad rajta mint egy lövöldén, akkor egész más élményt kap vissza.

    Szerintem jó lett ez.
  • 6.
    2015. 05. 20. 11:28
    Mivel nincs semmilyen konzolom, nyilván nem játszottam végig, de azért azoknak hiszek, akiknek van, végigjátszották, és írták, hogy ennyi a tényleges játékidő
  • 5.
    2015. 05. 20. 10:54
    Akkor kb. mint a The Order 1886! Cserébe az 3-szor ennyibe kerül.
  • 4.
    2015. 05. 20. 10:37
    Összességében jó lett ez a kiegészítő, nekem tetszett a koncepció és a hangulat is. El kell viszont ismerni hogy a sztorit nem sikerült teljesen kibontakoztatni, lehetett volna színesebb, esetleg több fordulattal felvonultatott történet (egy választás, árulás stb). A hosszúságát tekintve 4 óra alatt leharcoltam, de ahogy predike07 írja, a COD sem ad hosszabb kampányt és az egy teljes értékű cím akar lenni.
  • 3.
    2015. 05. 20. 10:06
    Azt adott amit egy kiegészitő adni tud.Tudtam,hogy olyan nem lesz mint az elődje,de én mégis pozitivan csalódtam benne.Sokkal rosszabb teljesértékü játékok láttak már napvilágot.A játékidelye felért egy COD egész játéknak kikiáltott játékideléyvel.(tudom ott multi is van)
    Egy végigjátsázst megér.
  • 2.
    2015. 05. 20. 09:30
    Én végig játszottam, de nem voltam elragadtatva tőle . A New Order sokkal-sokkal jobb volt mint ez. Kb 5 óra volt a story.
  • 1.
    2015. 05. 20. 08:40
    Az az utolsó kép... Atyaisten, micsoda kéz, tényleg ezt kellett berakni? Illúzióromboló.