Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

White Night – Ca fait mal…

  • Dátum | 2015.03.27 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK


Egy újabb túlélő horror írta fel magát az elmúlt néhány év egyre terebélyesedő listájára. Hogy hoz-e új színfoltot a palettára? Azt egészen biztosan nem, hiszen egy fekete-fehér darabról van szó, ami úgy döntött, hogy szó szerint hozza a film noirt. A műfaj minden stílusjegyét magán viseli, a hangulattól a narráción át a szereplőkig: van egy detektívünk, egy halálesetünk és egy domináns női karakter is feltűnik, aki egyszerre angyali és végzetes. Selena ellenállhatatlan főszereplőnk, a nyomozó számára, még úgy is, hogy az tökéletesen tisztában van azzal, hogy nagy valószínűséggel a halál vár rá, ha követi a nő különös és túlvilági látomását. Látomás alatt pedig magát Selenát értem, hisz a bájos és varázslatos hangú jazz énekesnő már rég halott, mi pedig a szellemét követjük, mint fényesen ragyogó lámpást a sűrű fekete éjszakában.

A történet szerint a mi mélabús hősünk egy isten háta mögötti helyen autóbalesetet szenved és súlyosan meg is sérül, így nincs más választása, mint segítség után nézni a közelben. A kietlen környéken nem talál mást, csak egy elhagyottnak tűnő öreg kúriát, aminek hiába kopogtat az ajtaján, nem jön válasz… Magyarán szólva a horror történetek felütéseinek legősibbjével nyit a White Night. Első feladatunk, hogy bejussunk a házba, ami aztán nem is ereszt minket, amíg fel nem göngyölítjük szomorú és vérfagyasztó történetét, és az ott történt gyilkosságot vagy gyilkosságokat(?).


Mivel a játék leginkább a műfaji klasszikusokat próbálja idézni, így játékmenetében sem hoz túl sok újdonságot a francia OSome stúdió alkotása. Hasonlóan kell elképzelni, mint a régi Resident Evil-öket: fix kameranézet, szobáról szobára mászkálunk, tárgyakat szedünk fel és használunk, hogy tovább jussunk a következő helyszínre. Itt a lőszer helyett a gyufákat kell beosztani, amikből egyszerre 12 lehet nálunk. Ha ugyanis fényforrás nélkül maradunk a sötétben, pár másodperc alatt megőrülünk, és már tölthetjük is vissza a legutóbbi mentett állásunkat. Persze nem a kátrányos sötétség az, amitől ami detektívünk igazán tart, hanem a benne lakozó „démonok”. A játék nem tart minket túl sokáig bizonytalanságban, hamar bedobja ellenünk a szellemeket, amikből aztán jó sok lesz.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2015. 03. 29. 21:58
    Nálam protekciót élvez ez a játék, mivel az eredeti Alone In The Dark készítői csinálták.
  • 6.
    2015. 03. 29. 08:08
    Örültem a film noir stílusnak, aztán elkedvetlenedtem, mert megint egy művészkedő francia vágja gerincre évekig a témát. Végül a leírásból és kommentekből kiderült, hogy a Hidden Object játékok feladatai és idióta keresgélései voltak a példaképek készítésénél.

    A HOG bármilyen lenézett műfaj, általában nagyon szép kivitelezésű és van története is, nagyjából hetente kijön egy új, sok magyarítva, de egyébként az egyik legbosszantóbb, középsúlyos értelmi fogyatékosok által és - nak kreált játékfajta, iszonyatos erőforrás.igénnyel.
    Viszont néha nem kell szégyenkezniük, ahogy az életszerűtlen helyekre dugdosott kirakós darabokat és kódokat össze-vissza mászkálva kell összeszedni, hiszen sok AAA játék is ilyen...
  • 5.
    2015. 03. 27. 10:29
    Hát nem szájbarágos a játékmenet, annyi szent.
    A történet kicsit rövid volt, de ha megnéztek egy pár korabeli noir-t, akkor rá lehet jönni hogy passzol a hangulathoz. Akkoriban nem minden sztori volt úgy túlbonyolítva, mint a Hosszú álom.
    Szerintem a vizuális megjelenítés ötletessége valami bombasztikus. Nekem vmiért a Sin City jutott eszembe. Tetszett hogy a fény-árnyék kontraszt ennyire a játékmenet része.
    Sajnos a grafika elbírt még volna egy kis anti-aliast, mert sokszor így baromi ronda.
    Az Alone in the Dark-os easter eggért meg piros pont.

    Magratheanak meg köszönet a becsületes tesztért.
  • 4.
    2015. 03. 27. 10:19
    Nekem nagyon tetszik a játék. Nem rég kezdtem el. Kb a 20%-ánál vagyok. Eddig nem tudott felidegesíteni.

    Rendben kiegyezek egy 5.5 pontban
  • 3.
    2015. 03. 27. 09:35
    Szerintem nem jobb egy közepesnél a játék. Ha jószívű akartam volna lenni, akkor megkapta volna az 5-öt, de túl sokszor húzott fel, így elvesztette a jóindulatomat.

    7 pontot átlagon felüli címek érdemelnek. A Contrast például egészen élvezetes volt, na az 6-ot kapott nálam.
  • 2.
    2015. 03. 27. 09:16
    Nekem tök egyértelmű volt hogy a szobrot kell eltolni. Lehet nekem egyértelmű csak ??? Szerintem súlyosan alulértékeltétek a játékot. 7 pontot simán kaphat!!!
  • 1.
    2015. 03. 27. 08:23
    Én elkezdtem, de még arra se jöttem rá, hol van a kulcs a házhoz. Megrt egyszerűen nem segít, hogy el kell dönteni azt a szobrot, gondolná a rohadás, hogy azt a bazi szart el tudja borítani a karakter...

    A másik meg a kandalló és a 3 v 4 fadarab, amit bele kell gyűjteni. Ott már feladtam, sehol nem találtam az utolsót, csomó gyufát elszórtam, szellem egy helyen kísért, nem tudom felfedezni a szobát. Lehet én vagyok hozzá hülye, de uninstall lett.