Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Warlock 2 – The Exiled

  • Dátum | 2014.05.19 09:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A 2012-es Warlock: Master of Arcane ugyan nem hagyott mély nyomot a szaksajtóban, annyi bevételt tudott hozni a kiadó Paradoxnak (és a kacifántos nevű fejlesztőinek, az 1C:Ino-Co Plus-nak), hogy megérje folytatást készíteni hozzá. A „folytatás” szót már érdemes is rögtön idézőjelbe rakni, ugyanis amit itt pluszban kapunk, az inkább csak egy nagyra nőtt DLC. De ne szaladjunk ennyire előre!

A Warlock 2 egy 4X játék, afféle varázslós fantasy körítéssel tálalva. Ha valakinek a Master of Magic neve ugrik be, akkor már jó felé kezdett el kapiskálni. A játék során egy varázslót, és rajta keresztül egy egész birodalmat irányítunk, miközben felfedezünk, terjeszkedünk, fejlesztünk, és más birodalmakkal (varázslókkal) küzdünk. A céljaink eléréséhez városokat alapíthatunk, csapatokat toborozhatunk, tábornokokat fogadhatunk fel és szerelhetünk fel vásárolt tárgyakkal, valamint természetesen űzhetjük a mágiát.


Birodalmunk gazdasága három erőforrásra épül: manna, élelem, pénz. Az egységeink és tábornokaink más-más ütemben fogyasztják, a városok egyes épületei pedig termelik ezeket. Manna a varázslatok elsütéséhez is szükséges, élelem pedig a városaink növekedéséhez. Ez utóbbi azért fontos, mert csak a növekedési szintek lépésekor tudunk új épületet építeni, ami így szokatlan módon nem is kerül külön pénzbe – viszont az épületeknek ezután folyamatos fenntartási költsége lehet. Az sem mindegy, melyik épületet a térképen hová rakjuk le, a terep ugyanis erősen befolyásolni tudja a rajta felhúzott létesítmények hatékonyságát. Az élőholt mágiával átitatott, mocsaras területen például kevesebb élelem nő, viszont több mágikus energiát lehet kinyerni onnan; lávás területen az épületek fenntartási költsége nő, cserébe... nos, cserébe nem kapunk semmit, szóval lávára ne építkezzetek, ha van máshol is hely! Sokat lehet ügyeskedni a területi adottságokkal, ráadásul nagy hatalmú varázslóhoz méltóan még terraformáló varázslatokat is elsüthetünk – nincs is jobb annál, mint mikor a homoksivatagot termőfölddé alakítjuk a farmjaink alatt. Emellett a világban elszórva speciális erőforrásokat is találhatunk, amikre különleges épületeket építhetünk, ráadásul sokszor választás elé vagyunk állítva: a talált ezüstre építhetünk bányát, amivel sok-sok pénzre tehetünk szert, vagy kovácsműhelyt, amivel az egységeink számára készíthetünk erősebb páncélt. Ez utóbbi lehetőség megvalósulása is megér egy kis kitérőt: egy-egy speciális épületet felhúzva a megfelelő típusú egységeknél (pl. vértek esetében harcosoknál) megjelenik egy opció, amit aktiválva némi pénzért cserébe felszerelhetjük őket a különleges felszereléssel. Ebből csak korlátozott mennyiség áll rendelkezésre, így nem lehet mindenkinek adni belőle.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2014. 05. 20. 13:10
    ez is egy tipikusan paradox játéknak tűnik, amikor indul, fapad, de utána dlc-kkel szépen felhúzzák.
  • 4.
    2014. 05. 19. 17:28
    Szerintem nem olyan vészes azért az exile mód, bár én is jobban szeretem a simát, plusz hagytak ki ziccereket is. Sokkal kisebb a jelentősége a portáloknak, és a világok típusának mint kéne. Mekkora lett volna már, ha a portálrendszer másik oldaláról induló inváziós sereget kellet volna feltartani?

    Akinek megvan az első rész, az is tehet vele egy próbát, mert bár nem sok dolog változott, de rengeteg dolog a helyére került a játékmechanikában. Viszont a stílus igazi rákfenéjét jelentő végjátékot itt se sikerült jól megoldani (mondjuk szinte sehol a 4X játékoknál).

    Ami viszont szomorú, hogy sokkal szórakoztatóbb lett ez, mint az Age of Wonders 3 (főként a korszakokkal változatosabb egységek miatt).
  • 3.
    2014. 05. 19. 16:16
    Nem, nem, nem. Nem fogok kötözködni, de tulajdonképpen miért von le az értékéből, ha az előző részhez nem képest nem változott semmi?
    Aki a második résszel találkozik először, a játékélményét nem rontja.
    .
    Nézd, mivel a 3D már szinte egyeduralkodó a stratégiai játékoknál, minden, ami hős-mágus-2d-várépítős-kószálda, az nekem már HM&M3 )
  • 2.
    2014. 05. 19. 15:38
    Ennek nem sok köze van a Heroes-hoz, egészen más koncepciójú az egész. Akkor már inkább a cikkben is említett Masters of Magic, vagy, ha ismertebb nevet keresnék, akkor Civilization, csak fantasy-ben.

    A 65% a pontozásunk szerint középszerű játéknak számít. Sajnos hiába az alapvető pozitívumok, ha sok kis apróságba folyton beleakad a játékos. Ráadásul az előző részhez képest szinte semmit nem változott, ami szintén von le az értékéből.

    Azért ha szereted az ilyen játékokat, akkor rosszul nem jársz vele, csak éppen vannak nála jobbak is. Személy szerint én a Fallen Enchantress: Legendary Heroes-t ajánlom.
  • 1.
    2014. 05. 19. 13:53
    Szeretem az ilyen játékokat. Sajnos a Heroes a negyedik résztől egyszerűen szar, bárki is fog neki a következő epizódnak..Kellene végre egy HM&M trónörökös két dimenzióban, ahogy kell.
    A leírt pozitívumok fényében cseppet kevés a 65%