Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Wargame: Airland Battle – A hidegháború folytatódik

  • Dátum | 2013.06.09 12:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akinek valamiféle perverz örömet okoz, amikor a modern, valós haditechnika gépszörnyei mindent elsöprő csatákban vesznek részt egy-egy valós idejű stratégiai játékban. Az RTS-ek műfaja sajnos nem sok ilyen játékot termelt ki magából az elmúlt években, nagy hirtelen csak a nagyszerű World in Conflict és a Eugen Systems alkotása, a Wargame: European Escalation jut eszembe, mint említésre méltó példa. Utóbbi kellemes fogadtatásban részesült mind a kritikusok, mind a játékosok oldaláról, így nem meglepő, hogy a fejlesztők egy újabb részt is kiadtak belőle, immár Airland Battle alcímmel. A játék még több egységet, még hatalmasabb térképeket, kiváló többjátékos élményt, valamint egy újfajta singleplayer lehetőséget kínált, így semmiképpen sem szerettünk volna lemaradni róla. A bétában szerzett tapasztalataink, valamint a végleges verzióval eltöltött órák után elmondhatjuk, hogy bár kissé még mindig csiszolatlan gyémánt jelleget ölt a program, semmiképpen sem szabad egy legyintéssel elintézni.



A Wargame széria legújabb része a hidegháború utolsó éveibe vezényel el bennünket, amikor a Varsói-szerződés országai (Pact) és a szövetségesek (NATO) néztek farkasszemet egymással Európa területén. Ám az Airland Battle ezen a ponton kissé újraírja a történelmet, ugyanis most nem omlik össze a Varsói-szerződés, hanem éppen ellenkezőleg, tagjai támadást indítanak a NATO ellen. A játék összesen 12 nemzet több mint 800 egységét vonultatja fel, közöttük szinte minden fontos típust az 1960-80-as érából. Bár a program nem törekszik szimulátorszerű részletességre, a fejlesztők nagyon jó munkát végeztek a katonák, tankok, járművek, helikopterek és repülőgépek lemodellezésével, hiszen mindegyikük hatékonyságát számos attribútum befolyásolja. Ezeket bármikor megtekintheti a játékos a főmenüből elérhető Armory menüpontban. Ajánlott alaposan tanulmányozni az egységeket, ugyanis nekünk magunknak kell összeválogatni belőlük a saját csapatunkat, melyet a harcok során használni fogunk. Akárcsak a European Escalationben, úgy az új Wargame játékban is egy úgynevezett deck-et (paklit) kell összeállítanunk, melyben mi döntjük el, hogy melyik típusú katonából, harci járműből hány darab található. Vannak persze előre elkészített sablonok, ám sokkal használhatóbb egy testreszabott darab. A saját paklinkat természetesen el is menthetjük, és később bármikor előhívhatjuk, így megtehetjük azt is, hogy minden országhoz különböző feladatokra szabott különítményt rakunk össze. Összességében elmondhatjuk, hogy nagyon jól, és egyszerűen használható az új Wargame-ben lévő csapatmenedzselés, mi csak azt sajnáltuk, hogy a Pact oldalán fele annyi ország szerepelt, mint a szövetségeseknél. Milyen szép lett volna a magyar hadosztályokat irányítani a csatában. No meg a vízi egységek mellőzéséért is jár egy alapos dorgálás a fejlesztőknek, nem kellene megvárni velük a harmadik részt.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2013. 06. 10. 17:59
    Nem tűnik rossznak.
  • 5.
    2013. 06. 10. 07:33
    World in Conflict?
  • 4.
    2013. 06. 10. 07:22
    Multira tényleg jó, de a single... az valami katasztrófa
  • 3.
    2013. 06. 09. 22:22
    Act of War, pl, de volt ennel egy sokkla realisztikusabb is, csak meg nem talaltam meg. Vmikor 2006 elotti a jatek.
  • 2.
    2013. 06. 09. 21:07
    Nem lehet rossz De nekem lenne 1 még perverzebb örömöm: oldschool bázis építgetős modernkori rts...
  • 1.
    2013. 06. 09. 16:22
    Már is érdekel a dolog. Az elődjét valamiért kihagytam, oda se neki !