Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

War of the Roses

  • Dátum | 2012.11.17 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Nagy fába vágta a fejszéjét a Fatshark Entertainment (Lead and Gold, Krater), amikor úgy döntött, hogy a Paradox Interactive segítségével betörnek a többjátékos TPS piacra középkori harc szimulátor játékukkal a Rózsák Háborújával. Az, hogy vajon sikerült-e nekik a bravúr vagy csak gyenge próbálkozás a játék, cikkünkből kiderül.

Történelmi háttér
Rózsák háborúja néven ismert Anglia történelmében a York-ház és a Lancaster-ház 1455 és 1485 közötti, a trón megszerzéséért vívott háborúja. Az elnevezés onnan ered, hogy a Lancaster-ház jelvényében piros rózsa, a York-ház jelvényében pedig fehér rózsa volt. A York-ház főként a városokra és a kisnemesekre támaszkodott, míg a főnemesek a Lancaster-házat próbálták hatalomra juttatni. A háború a nőágon a Lancaster-házból származó Tudor Henrik győzelmével ért véget, aki ekkor feleségül vette Yorki Erzsébetet, IV Edward legidősebb lányát és így egyesítette a két dinasztiát, ezt követően a Tudor-ház 116 évig uralkodott Anglia és Wales felett.

Játékmechanika
Alapvetően két fajta játéktípus létezik a War of the Roses-ban: az egyik a sima team deathmatch ahol a York vagy a Lancaster ház oldalán kell miszlikbe aprítanunk ellenfeleinket és az a csapat győz, amelyik előbb eléri a szerveren beállított ölésszámot, vagy amelyik oldal az idő lejártáig több ellenfelet tett hidegre. A második játékmód már jóval taktikusabb, a szokásos területfoglalós sémára épül, ahol az nyer, aki több területet irányítása alatt tartva elfogyasztja az ellenfél pontjait. Pályából jelenleg 5 fajta létezik, van kisváros (St Albans - 1455), kétfajta ligetes falucska (Mortimer’s Cross - 1461, Barnet - 1471), várkastély (Bamburgh Castle - 1464) és londoni lovagi viadal (London Tournament - 1467). A szerver kiválasztás után eldönthetjük, hogy melyik karakterünkkel akarunk csatába indulni, majd oldalt (Lancester vagy York) választva még a szabad csapatok közül is mazsolázhatunk (a játék jelenleg maximum 64 fős csatákat támogat, legfeljebb 8 darab, maximum 5 fős csapattal oldalanként.) A játék hadakozási része meglehetősen élvezetesre sikerült, és bár a program készítői saját bevallásuk szerint teljesen egyedi játékmotort készítettek, azért nem tartott sokáig észrevennem a kísérteties hasonlóságot a szintén Paradox által kiadott Mount and Blade-del.  A harcrendszer szerencsére alapos tuningon esett át, közelharcban az egér bal gombjának lenyomása után támadhatunk, az egér elmozdításának megfelelően balról, felülről, alulról vagy jobbról.  A gomb lenyomásának időtartama határozza meg az ütés erejét, az ellenfél ütéseit a jobb egérgomb lenyomásával blokkolhatjuk. Pajzs esetén elég a gomb lenyomása, pajzs nélkül viszont a védekezés irányát is meg kell adjuk az egér megfelelő irányba mozgatásával. Ha íjászkodunk akkor a jobb egérgombbal célzunk és felhúzzuk az íjat (vagy célra tartjuk a nyílpuskát) míg a bal gomb lenyomásával útjára küldjük a nyílvesszőt, a lövés ereje időzítésünk pontosságától függ. A program a sikeres találatokat hanggal és pajzs ikonnal (ha nem sikerült az ellenfél páncélját átütnünk) vagy a sebzés értékével jelzi.  Sebződés esetén ellenfelünk életereje csökken, esetleg a szerencsétlen flótás vérezni kezd, ami tizenöt másodperc alatt megölheti. Ha elfogyott az életereje, esetleg kivérzett, akkor földre kerül és kivégezhető. Ha megsebesültünk és esetleg vérzünk is, akkor ha sikerül kivonni magunkat a harcból bekötözhetjük magunkat. Meccsek közben tapasztalati pontokat a bevitt sebzésekért, a kivégzésekért, sebesült társak kötözéséért, célpontok kijelöléséért, csapattársak spawnoltatásáért kaphatunk. Ez utóbbi a játék egyik legvitatottabb pontja, hiszen amíg egy csapattárs védekezik egy helyen, addig elhullott társai mozgó spawn pontként használhatják újraéledésre, és ez egy-két pont bevételét meglehetősen nehézzé tudja tenni.

A McDuckless család címere
A McDuckless család címere

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2013. 08. 03. 10:19
    Megtaláltam a Free to Play alatt steamen Ingyenes lett?
  • 4.
    2012. 11. 28. 01:09
    Lesz teszt a Chivalry: Medieval Warfare-ről? Hasonló játék főleg FPS nézetre kihegyezve klasszisokkal jobb harcrendszerrel.
  • 3.
    2012. 11. 19. 09:37
    McDuckless aaaaargh!

    edit: na most értem a 2. oldalra, látom meg is magyarázod a poént
  • 2.
    2012. 11. 18. 09:02
    kár, hogy nincsen kampány mód... pedig az nagyon jó lenne
  • 1.
    2012. 11. 17. 19:53
    Szívesen kiprobálnám ha lenne valami trial de így