Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

War for the Overworld – Dungeon Keeper 3?

  • Dátum | 2015.04.15 08:45
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Paradox módon, miközben cikkek százai foglalkoznak azzal, hogy a játékipar egyik, ha nem a legnagyobb rákfenéje az eredetiség szinte teljes hiánya, az eladási listák élén eseti és alanyi kivételektől eltekintve javarészt folytatásokat, vagy spin-offokat találunk. A különféle újragondolások, feldolgozások és remake-ek pedig egyenesen fénykorukat élik.

Az efféle régi-új programok egy igen érdekes válfaja az úgynevezett szellemi örökös. Ezek rendszerint egy-egy sikerjáték félhivatalos, indirekt folytatásai, amik mivel ihletforrásukat egy az egyben szerzői jogok miatt nem utánozhatják le, csak annak legjellegzetesebb elemeit veszik át.

Neves, és több millió értékesített példánnyal büszkélkedő játékok is találhatóak a kategória képviselői között. Az Assassin's Creed például annak idején a Prince of Persia rebootjaként látta meg a napvilágot, ám addig-addig alakítottak rajta, míg egy teljesen új, ám Jordan Mechner klasszikusának több elemét megtartó akció-kalandjáték lett belőle. Hasonlóképpen a BioShock sem jött volna létre, ha nincs az 1994-ben megjelent System Shock.

A legsikeresebb posztapokaliptikus szerepjáték, a Fallout gyökerei pedig egészen a nyolcvanas évekig, a Wastelandig nyúlnak vissza. Brian Fargo klasszikusának aztán később megjelent a saját folytatása is, miután megszerezte a címhez tartozó jogokat. (Nem mellesleg ennek létrejöttét is a Kickstarternek köszönhettük.) A lényeg tehát a magas szinten való kivitelezés, és az, hogy bírjon valamiféle hozzáadott értékkel, hiszen annak idején a Fallout is túl tudta szárnyalni a Wasteland sikerét. A lényeg, hogy ne másolat legyen, hanem tisztelgés.


Cikkünk tárgya, a War for the Overworld sem egy korábban soha nem látott ötlet mesteri kivitelezésével igyekszik elnyerni a vásárlók kegyét. A programról a kezdet kezdetétől fogva tudni lehetett, hogy a fénykorát a kilencvenes évek végén élő, egy gonosz lényekkel teli kazamatarendszer menedzseléséről szóló Dungeon Keeper széria utódjának szánják. Hiszen még a címe is megegyezik a végül soha el nem készült harmadik részével.


Mivel a játék fősodrának két epizódja a maga korában rendkívül népszerű volt, a kezdeményezés csinos összeget, több mint kétszázezer fontot tudott összegyűjteni Kickstarteren. Ezen felül az ipar számos nagysága mellett maga Peter Molyneux, a DK alkotója is támogatásáról biztosította a Subterranean Games csapatát. A program végül két early accessben töltött év után április másodikán hivatalosan is megjelent, így most már semmi akadálya annak, hogy annyi év után ismét diadalra vezessük a sötétség erőit!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2017. 04. 21. 17:00
    Ez a szörnyelem akkor is felejthető marad ha kijavítják a hibákat. Komolyan, ránézek egy screenshotra és nem látom mi a fenét mutat... a lények alig látszanak a randa háttér előtt, a GUI totál zavaros, mindenütt statisztikák amikről gőzöm sincs mi akar lenni.
    A Dungeons 2 nem ilyen túlbonyolított és emiatt sokkal élvezhetőbb, ha nem is annyira összetett mint az eredeti Dungeon Keeper, sőt sokkal szebb a grafikája mint a WftOW. Inkább játsszatok azzal - no meg az idén érkező Dungeons 3-al.
  • 11.
    2015. 04. 26. 22:20
    Egyszercsak 8 giga memória mintha megtelne és akad mint atom de megnéztem nincs csak 6 giga tele vele, újra kell indítani gépet és akkor jó.
  • 10.
    2015. 04. 18. 15:19
    Szerintem jó játék és eléggé hasonlít is a Dungeon Keeper-re. Tapasztalat: v1.0.18-at tolom, már a 7.pályán vagyok, eddig egyszer sem történt semmilyen kiakadás/fagyás és más játék közbeni hibával sem találkoztam, szóval szépen kijavították a cikkben szereplő sok bugot, mondjuk a skirmish-t és a multit nem próbáltam csak a kampányt, viszont a főmenüben ki is van írva hogy ezek még javítás alatt vannak. De egyetlen hatalmas hiba még fennáll: az elmentett játék visszatöltése visszatölt csak éppen valami hiba miatt 100 helyett 1 fps-el diavetítésben fut, szóval úgy kell elkezdeni egy pályát hogy azt be is fejezi az ember, ami átlagban kb 1 óra volt eddig nálam.
  • 9.
    2015. 04. 15. 19:21
    Csatlakoznék FaL kollégához. Szerintem az értékelés így korrekt, de akkor tartsátok már magatok ehhez az értékrendhez máshol is.
  • 8.
    2015. 04. 15. 18:05
    Azt mondta nem ugyanaz, hagyjad már, te is elfogadtad volna a manit, ha az EA megkér egy fizetett reklámhirdetésre.
  • 7.
    2015. 04. 15. 13:40
    hiányzott a tabletes commander mód, alapból megjelenésre volt ígérve, nem lehetett a Siege of Shanghai-on játszani legalább egy-másfél hónapig mert kifagyott a szerver, game breaking bug-ok voltak, amik meggátoltak a játékban/játékbeli fejlődésben. Ezek nálam nem kezdeti nehézségek főleg elfogadhatatlan egy dice-ea közös gyermektől, ja és az arrogáns magatartás ott is megvolt, amikor az emberek panaszkodni mertek, hogy talán egy talicska fos a játék.
  • 6.
    2015. 04. 15. 13:10
    Peter Molyneux, a DK alkotója? Nem Gyurcsány?
    Valami efféle finomság már hiányzott régen. Stratégia, taktika, fantasy.
  • 5.
    2015. 04. 15. 13:07
    [off]Nana, azért messze nem ugyanaz, hogy egy játék teljes ugyan, de tele van bugokkal (tehát hiánytalanul játszhatsz minden részével, vállalva a "kezdeti nehézségeket", vagy konkrét részek, opciók, modulok, funkciók maradnak ki belőle (ami esetleg a játék indulásakor derül csak ki), mondván maaaaaajd ha eljutunk odáig utólag belerakjuk...[off]
  • 4.
    FaL
    2015. 04. 15. 12:20
    "egy játék minden körülmények között legyen végleges formába öntve a hivatalos kiadása előtt, és ne utólag kíséreljék meg bepótolni mindazt, amit korábban elmulasztottak."

    Ha ezt Ti így gondoljátok, akkor kérdem én, a BF4 [LINK] hogy is kaphatott 88%-ot nálatok? Hónapok patch-ei kellettek hozzá, hogy egy játszhatóság közelébe kerülő játék legyen belőle. És azt egy "profi" stúdió készítette, ezt meg egy vmi huszadrangú banda, plusz ez csak €30 míg az €120 volt. Nem túl következetes.
  • 3.
    2015. 04. 15. 10:19
    Szerintem a DK koncepció volt olyan jó, hogy nem kellett hozzá túl sok ötlet - de ugye senki nem állította, hogy ez más lesz.
    Szerencsére.
    De ettől eltekintve, bicskanyitogató, és kiábrándító az egész.
  • 2.
    2015. 04. 15. 09:57
    Megmutatja az "early access" legnagyobb hibáját.
    Nem hajlandóak a cégek vállalni a felelőséget a munkáikért.
    Jut ameddig jut ... ha nem jut mi akkor is megkaptuk a pénzünket.
    Ez tényleg inkább egy Dungeon Keeper remake mint saját ötlet.
  • 1.
    2015. 04. 15. 09:30
    Már majdnem jo kedvem lett, de amit a cikk végén olvastam, kiábrándito