Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Vindictus – online kaszabolás a Half-Life 2 motorjával

  • Dátum | 2011.12.20 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Ó, azok a koreai MMORPG-k! Miért van az, hogy újra és újra ugyanazt a sablont hozzák? A sablont, miszerint vesznek pár igazán eredeti, újító húzást, amivel tényleg jól fel lehet(ne) dobni az MMORPG-k, vagy inkább online RPG-k műfaját, majd pedig a tényleges kivitelezésen csúnyán elvéreznek. Néha már magát az alapötletet is hibásan valósítják meg (vagy mondjuk azt, hogy ami papíron jól hangzik, az élőben nem mindig), de ha ezt még sikerül is jól végigvinni, a játékfejlesztés azon részében, ahol már nem elég a jó ötlet, hanem erőforrás kell, sok-sok ráfordított energia, ott szinte kivétel nélkül elbuknak. A játék tartalmi feltöltésén, a változatos pályákon, alaposan kidolgozott világon, amitől a nyugati nagy nevek igazán nagyok lesznek, legyen az WoW, Everquest 2 vagy Lord of the Rings Online. És hogy miért nyitottam ilyen hosszasan egy Vindictusról szóló cikkben? Azért, mert a leírtak 100%-osan állnak a devCAT (a koreai Nexon belsős stúdiója) fejlesztésére is.

Hajó a kezdet, rossz már nem jöhet?
Hajó a kezdet, rossz már nem jöhet?


Pedig ezúttal is ígéretesen indul a játék: kapunk egy olyan jó kis bevezetőt, ami egy offline játékban is megállná helyét. Látványos, a játék motorjával (Source engine, erre még visszatérek) készült bevezetőben ismerjük meg az alapokat, majd egy scriptelt csőpályán sajátítjuk el a kezelés sajátosságait.

A kezelését, ami a játék leginkább forradalmi eleme: az irányítás, a harc ugyanis jobban hasonlít egy hack & slashre, mint egy MMORPG-re. Inkább Devil May Cry, mint EverQuest: kombózunk, valós időben támadunk, kitérünk, területre sebzünk és halomra kaszabolunk egyszerre több ellenfelet is. Nincsen kijelölt célpont, meg számnyomogatás, a harc javát az egérrel célozva, valós időben oldjuk meg, ami rendkívül intenzív csatákat eredményez. Karakterünk eleinte csak 1-2 alap támadást ismer, később azonban újabb és újabb képességek nyílnak meg, amiket eleinte az oktatótól kapunk, de később nekünk kell megvásárolni a küldetések után kapott harci pontokból. Minden megnyitott képességet ezután fejleszthetünk, ha elég pontot áldozunk rájuk, a rangot számok helyett betűk jelölik (F-E-D-C…)

A választható karakterek
A választható karakterek


Induláskor 3 kaszt közül választhatunk. A kasztok elnevezésére a mindenféle foglalkozásnév helyett keresztneveket használnak: Evie az aranyos mágus-lány, elemi varázslatok mestere, közepes hatótávval. Lann ezzel szemben igazi közelharcos, dupla fegyverrel aprítja a népet gyors, halálos mozdulatokkal. Fiona (nem összekeverendő Shrek barátnőjével) a helyi tank: alapból pajzzsal és karddal indul, strapabíró, nehéz páncélos harcoslány (persze annyira azért nincs bepáncélozva, hogy ne lássuk formás, aprólékosan animált melleit). A játék koreai és amerikai változatában választhatjuk továbbá Karokot, a kétkezes fegyvert suhogtató, óriási izomagyat, aki nagyobb tárgyakat is könnyedén fel tud emelni és az ellenfelekhez tud vágni. Előzetes információkat kaptunk már Kai-ról, aki valószínűleg a játék íjásza lesz, ő azonban jelenleg még Koreában sem elérhető.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2011. 12. 27. 14:46
    Akkor ez nekem nagyon új. Abból gondolkoztam hogy láttam már FPS játék csináló progit amiben ugye van egy alap motor, én lerakom a dobozokat a földre meg az ajtókat a falakra, de a falakat is én tervezem meg, meg mindent ugye. És hát egy FPS motorból mást nem lehetett szerintem csinálni. De ha ez ennyire univerzális dolog akkor a játék készítőknek már tényleg nincs akkora dolguk mint a c64en vagy dos-nál.
  • 9.
    2011. 12. 27. 12:53
    Az, hogy a grafikus motor eredetileg mihez készült, még nem feltétlenül határozza meg, hogy mihez is lehet még használni. Az Unreal Engine (FPS) például egy csomó TPS-hez is fel volt már használva (például Gears of War, ugyebár), sőt a Mass Effecthez és a Mortal Kombathoz is, de ugyanígy a Quake 3 motorjával készült anno az Alice, szintén TPS, vagy most készül MMORPG a CryEngine-nel, ami meg ugye a Far Cry/Crysis motorja. De például a Codemaster autós játékainak motorja (Dirt, Grid, F1) dolgozik az Operation Flashpoint újabb része alatt is. Szóval simán lehet átjárás kategóriák között.
  • 8.
    2011. 12. 26. 19:32
    Azt értem de egy fps játék motorral hogy lehet rpg játékot csinálni?
  • 7.
    2011. 12. 26. 18:08
    Mondjuk az amit a címbe is olvasol. Csak a motor.
  • 6.
    2011. 12. 26. 11:47
    És mi köze van ennek a Half-Life 2-höz? Mert az egy 3D FPS lődözős játék, ez meg egy külső nézetes wow szerű mmorpg.
  • 5.
    2011. 12. 22. 06:39
    A játék első 15-16 szintje a gyakorlás, később nem jelenik meg a boss feje fölött a DANGER felirat támadás előtt.
    Ha a csapatban valakinek szar a nete, tényleg lagol, de ez más játékban is ugyanígy van, mint a farmolás is, ami sokkal kevésbé unalmas, mint a wowban. Szerintem.
    Persze tényleg nem sok mindent lehet a küldiken kívül csinálni de legalabb 10 perc alatt megvannak. Azonkívül megnézem, hogy ki szólózza le hero módba akármelyik bosst mondjuk season of matcha módban!
    Nem a wow-hoz kell hasonlítani, hanem inkább a fable-hoz igen, vagy még inkább a mortal kombathoz történettel megspékelve, úgy nem jelent csalódás. Jó kis játék ez.
  • 4.
    2011. 12. 20. 13:54
    Én még próbáltam amikor még csak USA-ban volt elérhető.
    Nekem nagyon bejött annó a játék, a lagg miatt (egyedül élvezetes, de társakkal a játék lehetetlen volt) és a sok ismétléses dungeon után hagytam abba. Ha ezt az egészet átültetnék egy open world stílusba, biztos vagyok benne, hogy újrakezdeném amíg kijön a GW2. A fizika elég jó, a boss harcok is kemények, a ruhák szépek, a mozgások is kidolgozottak. Lehetne több kaszt, több spell, de ami tényleg valós hibája a játéknak repetitiv játékmenet.
  • 3.
    2011. 12. 20. 12:09
    Jo jatek...
    volt, de mar meguntam (30 perc jatek utan termeszetesen)
  • 2.
    2011. 12. 20. 11:46
    Részvétem, hogy ezzel játszanod kellett. ^^''
  • 1.
    2011. 12. 20. 08:55
    Aki szeretne vele játszani innen leszedheti európai szerverek is vannak már.
    http://vindictus.nexoneu.com/