Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Űrkadétok akcióban - Interjú a Kupolaváros fejlesztőivel

  • Dátum | 2015.11.18 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Egyre több magyar stúdió játékáról vagy játék-tervezetéről számolhatunk be nektek. Legutóbb a Kickstarter-kampányukat sikerrel záró Zadbox Entertainment tagjaival készítettünk interjút, most pedig az idén nyáron beharangozott Kupolaváros fejlesztői válaszoltak a kérdéseinkre.

Az iPon olvasóinak és szerkesztőségének nevében köszönöm, hogy időt szántatok az interjúra. Kezdjük talán az alapítóval. Mit lehet rólad tudni, honnan jött az ötlet, hogy stúdiót alapíts, és miért pont Nemere István a nyolcvanas években megjelent regényének, a Kupolavárosnak az átültetése mellett döntöttél?

Csaba: Királyházi Csabának hívnak. Korábban szabadúszó reklámszakemberként és különböző informatikai projektek vezetőjeként dolgoztam és szerencsémre úgy alakultak a dolgaim, hogy elgondolkozhattam azon, mi legyen a következő lépés. Írtam egy listát arról, hogy mit is lenne kedvem csinálni, aztán végül gyermekkori álmomra, a játékfejlesztésre esett a választásom és létrehoztam az Overon Station Studiost. Ami a Kupolavárost illeti, a döntést több tényező is befolyásolta. Egyfelől nyilván van egy érzelmi indíttatás, gyerekkoromban nagyon szerettem a könyvet és úgy vettem észre, hogy ha nem is mondhatjuk, hogy teljesen kikopott a köztudatból, de a fiatalabbak körében jóformán ismeretlen. De természetesen ennél racionálisabb ok is akad, ugyanis szerintem a Kupolaváros titka jóformán tálcán kínálja magát a feldolgozásra, a három eltérő személyiségű karakter és az érdekes és csavaros történet, illetve a kalandos alaphelyzet miatt. Így nem is volt kérdéses, hogy mi lesz az első játékunk.


Megkérném a csapat törzsgárdájának tagjait, hogy mondjanak egy pár szót magukról.

Renáta: Kiss Renátának hívnak, az én felelősségem a marketing és PR. Mindig is imádtam a játékokat és az informatikát, dolgoztam már IT cégnél is. Mielőtt ide kerültem, a turizmus területére tettem egy kitérőt utazásszervezőként, de nem volt az igazi, így ahogy lehetőségem nyílott rá, váltottam. Apró érdekesség, hogy Csabával évek óta ismerjük egymást, de nem tudtam, hogy ő a cég igazgatója, amikor jelentkeztem.

Ákos: Halász Ákos vagyok. A látványvilágért és a pályatervezésért felelek, de természetesen ha kell, akkor más területeken is besegítek. Egészen fiatal koromtól kezdve játékfejlesztéssel akartam foglalkozni, így a Skóciában lévő Abertay egyetemre iratkoztam be, ahol játékdesigneri és produceri végzettséget szereztem. Az utolsó tanév során a Sony európai részlegének pár szakembere is hasznos tanácsokkal látott el és mentorált minket, ráadásul maga a képzés is az egyik legjobb a kontinensen, így örülök, hogy beiratkoztam hozzájuk.

Béla: Szabó Bélának hívnak, Ákoshoz hasonlóan a pályatervezést felügyelem, de az animációk is hozzám tartoznak. Az én utam göröngyösebb volt, mint a többieké. A család nem támogatta, hogy programozónak tanuljak, így pénzügy-számvitel szakirányon kezdtem meg az egyetemet.Másfél év után viszont végül otthagytam és szabadúszóként kezdtem dolgozni, nagyrészt Unity és Unreal alapú programokon, aztán csatlakoztam az Overon csapatához.

Dániel: Giltán Dániel vagyok, általános modellezőként dolgozok. Szabadjon megjegyeznem, hogy én jelenleg még külsős vagyok, de ha minden jól megy, úgy néz ki, hogy belsős tag leszek. Szobrászként dolgozok, de a klasszikus értelemben vett képzőművészetet nem igazán gyakorlom, mert az utóbbi pár évben szinte kizárólag digitális szobrászattal foglalkoztam. Egyebek mellett részt vettem egy anatómiai oktatóprogram elkészítésében és egy kis időre az Invoker Studio csapatát is erősítettem, mielőtt a Kupolavároson kezdtem dolgozni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2015. 11. 24. 15:03
    Ez engem is érdekelne.
  • 12.
    2015. 11. 20. 22:02
    Miért?
  • 11.
    2015. 11. 20. 12:48
    "Több magyar sci-fi író is dolgozik a könyv átültetésén, a történeten és a dialógusokon. Közülük talán a legismertebb az Anthony Sheenard írói álnevet használó Szélesi Sándor, akit 2007-ben a European Science Fiction Society Európa legjobb sci-fi írójának választott és jelenleg az Ad Astra kiadó irodalmi szerkesztője"

    A projektről kb itt mondtam le...
  • 10.
    2015. 11. 20. 09:06
    Én még emléxem az Imperium Galaktikára, szóval ez a szinkron egyáltalán nem rossz
  • 9.
    2015. 11. 20. 01:40
    Nagyon örvendetes, hogy jön egy magyar fejlesztésű játék már várom, hogy kipróbáljam, bár engem ez a szinkron kijezetten idegesít inkább olyan mint valami rajzfilm hangja, nagyon műies, de biztos csak velem van baj.
  • 8.
    2015. 11. 19. 16:31
    Mariska ( XB-8 ) mér' lett TC-8?
    Kölyökkorom egyik nagy kedvence volt a sorozat, szóval erősen kiváncsi leszek a végeredményre.
  • 7.
    2015. 11. 18. 20:43
    Hajrá fiúk, lányok! Szurkolok nektek és tuti az elsők között veszem meg a Kupolavárost!
  • 6.
    2015. 11. 18. 14:42
    Hű jól hangzik
  • 5.
    2015. 11. 18. 12:23
    Egyetértek harjá gyerekek a kickstarter meg hadd menjen.
  • 4.
    2015. 11. 18. 12:08
    Drukkolok nektek.
    Sőt, akár az Ipon lehetne annyira nagyvonalú, hogy kidolgoz egy hazai kickstarter programot, kezdve ezzel. Ismerjük a hátrányokat-előnyöket már, így könnyebben lehetne belőni az anyagiakat és a minőségbiztosítást is.
  • 3.
    2015. 11. 18. 11:01
    Rendkívül szimpatikus a hozzáállásotok, nagyon örülök neki, hogy ennyire hazai lesz! Azért pedig külön köszönet, hogy még magyar szinkronnal is készültök!

    Dolgozzatok keményen, és meglesz az eredménye! Sok sikert, kitartást, és egészséget kívánok hozzá!

    Én biztos az elsők közt leszek aki megveszi!

  • 2.
    2015. 11. 18. 10:35
    És a magyar hang is tök jó lett
  • 1.
    2015. 11. 18. 10:02
    Hajrá! A Haegemonia óta várom,hogy legyen egy hasonló kaliberű,profin kidolgozott,magyar fejlesztésű játék.Talán majd most.