Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Unrest - Kiforratlan forradalom

  • Dátum | 2014.08.18 09:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Független fejlesztők által készített, egzotikus fantasy RPG-kalandjáték, amelyben a karakterek és a párbeszédek állnak a középpontban és morális döntéseink alakítják a történetet és a végkifejletet? RPG-rajongó vagyok, szeretem a különleges, intelligens játékokat, ezért az első gondolatom az volt: ide vele! Sajnos csalódnom kellett, mert a darab, annak ellenére hogy nem kevés értékkel rendelkezik, végül több frusztrációt okozott mint örömöt.

Az Unrest a Pyrodactyl nevű, nem túl nagy tapasztalattal rendelkező nemzetközi független csapat (az író amerikai, a grafikus észt, a zeneszerzők és a projekt vezetője indiai) munkája. A nagyon kis költségvetésből készült, Kickstarteres támogatók segítségével összehozott játék inkább emlékeztet egy lapozgatós könyvre, vagy interaktív novellára, mint kalandjátékra, RPG-nek pedig technikai értelemben nem nevezhető. Karaktereinknek van pár jellemzője, amit a Traits képernyőn megnézhetünk (pl. "naiv", vagy "férj"), és játék közben újakat is szerezhetnek, de ezek csak egy-két soros rövid leírások, melyeknek nincs semmilyen kihatása a játékra. A tárgylista ugyanúgy csak kozmetikai szerepet tölt be, csupán arra szolgál, hogy lássuk, mi van nálunk; a tárgyak legtöbbje csak a karaktereket színesíti, ami használható közülük, azokat a párbeszédablakban meghozott döntéseinkkel aktiválhatjuk. A darabban létezik ugyan egy nagyon kezdetleges harc-kezdemény, de ez nem igazán arra készült, hogy használjuk, jobban járunk, ha az esetleges konfliktusokat inkább párbeszédes formában oldjuk meg, ahogy a játékban mindent.

Mindez önmagában nem lenne probléma (leszámítva persze, hogy akik valódi RPG-t keresnek, azok félrevezetve érezhetik magukat), de a játék még sok hasonlóan kiforratlan ill. kihasználatlan elemet tartalmaz. Ilyen például az a három érték (barátság, tisztelet, félelem), amely az NPC-kel való viszonyunkat hivatott megmutatni, melyek beszélgetés közben színes csíkok formájában láthatóak is, de hogy ezen kívül mi a szerepük, ha van egyáltalán, az számomra mindvégig rejtély maradt. A legtöbb NPC-vel (a történet rövidségéhez képest rengeteg van belőlük) egyébként is csak egyszer beszélhetünk, aztán soha többé nem látjuk őket.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.