Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Unmechanical: Robotikus kalandok

  • Dátum | 2012.08.25 20:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Újabb indie gyöngyszemre bukkantunk, ezúttal a gondolkodtatóbb fajtából. Az Unmechanical egy svéd játékversenyen kezdte életét, mint egy alig tízperces minijáték. Az ott aratott sikert végül egy teljes értékű program koronázta meg, mely bár azért tovább tart tíz percnél, tény, hogy még így is nagyon-nagyon rövid: a végigjátszás felülről karcolja a három órát, ami még egy független fejlesztés esetében sem túl rózsás eredmény. Szerencsére ezt a nyúlfarknyi időt azért kellemes szórakozással töltjük, mely elsősorban a jópofa feladványoknak és a jó hangulatnak köszönhető.

A történetben nincs szöveg, a képek magukért beszélnek
A történetben nincs szöveg, a képek magukért beszélnek

Géptelenség

Persze a rövidség csak az érem egyik oldala, mely túl sok mással nem is igen osztozik. Történet mondjuk nem igazán van, csak minimális, vizuális narratíva, mely szerint egy szerelőrobotot irányítva kell megjavítanunk hatalmas berendezéseket. Hogy kicsoda ez a szorgos kis masina, sajnos nem derül ki, noha jobban belegondolva ez nem is baj, mert a legtöbb logikai játék története alatt úgyis kilóg a lóláb. Elég annyit tudni, hogy őgépessége tündéri teremtés, és minden vele töltött pillanatért áldhatjuk az eget.

Még úgy is, hogy képességeket tekintve nincs eleresztve. A fejére szerelt propeller segítségével tud repülni, apró lábaival pedig mindenféle tárgyakat, objektumokat emelhet a magasba (legtöbbször köveket). A játék célja, hogy az adott pálya logikai feladványait leküzdve továbbjussunk, azaz minden berendezést működésbe hozzunk és befejezzük a játékot.

Ráadásul a stílus rokon játékaival ellentétben az Unmechanicalban nem lehet meghalni. Maximum elakadni tudunk, ahogy egy klasszikus kalandjátékban szokás. Mivel a feladványok között akad egy-egy nehezebb, ezért előfordulhat, hogy hosszasan egy rossz megoldással kísérletezünk, ám olyannyira elszúrni sosem sikerült a dolgot a teszt alatt, hogy a játék remek tervezése lehetetlenné tette volna a továbbjutást - nekünk legalábbis minden szorult helyzetből volt kiút, és nagyon úgy festett, hogy a puzzle-öknek egynél több opcionális megoldása van.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.