Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Uncharted 4 – A Thief’s End

  • Dátum | 2016.05.18 09:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Az Uncharted 4 minden kétséget kizáróan az idei év egyik legjobban várt játéka volt, amelyben még egyszer, utoljára Nathan Drake bőrébe bújhatunk, hogy elkísérjük élete talán legfontosabb kincsvadászatára. Évtizedeken és a fél világon átívelő történet ez, melyben a helyére kerülnek a kirakós utolsó darabjai, még ha nem is illeszkednek néha pontosan. Már a harmadik rész is visszanyúlt a múltba, ott a fiatal Drake Sully-val való találkozásának lehettünk szemtanúi, most azonban még régebbről indítunk majd, hogy megismerhessük az egyik legfontosabb személyt az életében, a bátyját.

Ennél többet nem is szeretnék elárulni magáról a történetről, mert az az egyik legfontosabb alappillére az Uncharted 4-nek, aki pedig spoilerezni akar magának, két kattintással úgyis megtalálja, amit keres. Mindössze annyit mondanék, hogy a tematika most kalózok körül forog, így akit egy kicsit is érdekel a tengerek csúcsragadozóinak világa, biztos megtalálja a számítását. Főleg, hogy mint mondtam, az írás az egyik erőssége a lezáró résznek, az egész egy érzelmi hullámvasút, amire érdemes felülni. A karakterek sosem voltak még ennyire kidolgozottak, és kapcsolatot is ritkán mutatnak be ilyen jól egy játékban, mindössze az fájt egy kicsit, hogy a játékmenet oltárán azért ezt-azt fel kellett áldozni. Különös például, hogy már mindenki Drake-szerűen tud ugrálni, ha a cél ezt kívánja, pedig Sully már az első részben is ódzkodott ettől, és hát azóta nem lett fiatalabb.


Aztán kicsit talán furcsa ilyet mondani a „miért ilyen rövid a játék?” kérdés korában, de szerintem talán túl is húzták a játék hosszát. A történetben egy-két csavar érezhetően csak azért van, hogy a játékidőt növelhessék, és ennek meg is lett az eredménye. Ha kincskeresőset is játszunk, akkor simán benne lehet húsz óránk az első végigvitelben, ami másfél-két átlagos Uncharted hosszot jelent. A tartalmon viszont egy pillanatig sem érződik az, hogy csalni szerettek volna vele. Nagyon változatos helyszíneken mászkálhatunk, nincsenek visszatérő elemek, és látszik, hogy még az utolsó bokrot is kézzel helyezték el. Ráadásul a sztori végig olyan, hogy vannak pillanatok, amikor az ember még sajnálja is, hogy még egy „felesleges” tűzharcba keveredik, mert inkább haladna tovább az események sodrásával.

A lezáró epizódot egyébként igyekeztek úgy alakítani, hogy azoknak is érthető legyen, akik nem játszottak a PlayStation 3-as részekkel, és ennek köszönhetően viszonylag kevés az utalgatás rájuk, de az emberi kapcsolatok, és főleg a súlyuk ismerete ettől még fontos maradt, ezért aki teheti, és van kedve hozzá, pótolja a lemaradását.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2016. 05. 21. 22:42
    Nem lehet benne hallani a poénokat?
  • 13.
    2016. 05. 19. 20:05
    A Firefly csupa hallhatatlan poénból áll. Főleg a Jayne-s részek
  • 12.
    2016. 05. 19. 08:07
    A női kalapos Nathan nem kissé juttatta eszembe Nathan Filliont a Firefly egyik epizódjából... "Pazarul eléldegélhetsz egy szép börtöncellában... de a a kezed a vashoz ér, a csinos virágos főkötőmre mondom elintézlek."
  • 11.
    2016. 05. 18. 21:25
    Mondjuk az Until Dawn pont olyan, hogy videón nézve vagy 20 félét kellene megnézned, annyi lehetőség van benne.
  • 10.
    2016. 05. 18. 21:10
    12-én kaptam meg a játékot, azóta tolom vele amennyi időm van. 14. chapternél járok.
    Az az igazság, hogy cikkeken és képeken szépnek tűnik de amúgy semmi. Látni és tapasztalni kell élőben a játékot, mert konkrétan nincs rá szó

    Sokszor kiakadok, honnan de tényleg honnan találnak ekkora erőt abból a kis szutyok fekete dobozból hogy ilyen minőségre képes. Bámulatos.
  • 9.
    2016. 05. 18. 20:45
    Until Dawn Hogy is hagyhattam ki!!! A kedvencem!

    Mondjuk nincs PS4-em, ellenben van egy erős PC-m és youtubon kell ezeknek a játékoknak a végigjátszását végig néznem. De még így is elég élvezetes.
    A ész nélküli lövöldözésből kinőttem inkább a furfangosan megírt történet jobban izgat engem.

    Főleg ha lenne PS4-em és az arra megjelenő játékokat tudjam finanszírozni. De csak állom marad, és maradnak a youtube videósok.
  • 8.
    2016. 05. 18. 17:17
    Nyilván aki nem találkozott még PS3-mal, az újnak fogja fel.
  • 7.
    2016. 05. 18. 15:43
    Szerintem akinek nem volt előtte PS3-ja, annak ezek is fontosak. De azért kiegészíteném a listát még pár példával (ami szerintem gyengébb volt, mint pl. a Killzone az nem került fel rá).
    Bloodborne, Infamous: Second son, Knack, Ratchet and Clank, Until Dawn.

    Plusz hát rengeteg van bejelentve, amik közül az egyik legérdekesebbnek a Horizon tűnik.

    A női kalapos Nate pedig tényleg komoly, egyszerűen mikor a random láda ezt dobta, kellett, hogy csináljak róla egy shotot. Szokás szerint elég sok kozmetikai dolog van, úgyhogy van köztük néhány állatság.
  • 6.
    2016. 05. 18. 15:14
    Az a baj, hogy más értelmes nem nagyon van.

    Én felsoroltam a számomra értelmes exkluzív játékokat.
  • 5.
    2016. 05. 18. 15:05
    Ebből 1 jelent meg PS4-re: Az Order. A remastered játékokat légyszi ne tekintsük már PS4 játéknak... Az Order egy techdemó, semmi más. Emellett egy csőshooter pár órás játékidővel. Persze ha valaki arra vágyik, oké.
  • 4.
    2016. 05. 18. 14:55
    The Last Of Us, Beyond: Two Souls, Heavy Rain, The Order Számomra ezek nagy húzó címek.
  • 3.
    2016. 05. 18. 14:44
    Az a baj, hogy más értelmes nem nagyon van. Viszont ebbe beleadnak mindent, ami a többi exkluzív címből hiányzik. A játékfejlesztők 99%-a mehetne hozzájuk tanulni.

    ui: Az a női kalapos Nathan kép epic.
  • 2.
    2016. 05. 18. 12:06
    Elégé irigyelem a PS4 tulajokat. Mert eszméletlen jó a PS4 exkluzív játékuk!


    Akik meg azt mondják hogy PS4 gyenge Hardverrel adták ki, annak ez a játék a példa hogy van benne erő, csak ki kellene aknázni ahogy a Naughty Dog teszi.
  • 1.
    2016. 05. 18. 11:50
    Mint negatívum: "olyan hihetetlen pillanatok vannak a játékban, amik kicsit aláássák a történet komolyságát"

    Másvélemény: "bárcsak az összes komolynak szánt pillanatot kicserélték volna hihetetlen pillanatokkal".