Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Tyranny: Bastard’s Wound – Új kalandok Kyros birodalmában

  • Dátum | 2017.09.22 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

1994 nyarán Richard Garriotték Origin Systems nevű stúdiója befejezte a munkálatokat az Ultima VIII kiegészítőjén. A címe The Lost Vale lett volna, középpontjában pedig egy olyan csoport állt, akik teljesen elzártan éltek a névadó Elveszett Völgyben, és egyáltalán nem érdekelte őket, mi folyik a körülöttük lévő világban. A kiegészítő dobozolásra készen állt, a boltokba kerülhetett volna, de az Elecrtonic Arts akkori vezetői, akik 1992-ben megvették az Origint, úgy döntöttek, végül mégsem adják ki, mert az Ultima VIII eladásai elmaradtak a várttól, így a kiegészítőt üzletileg kockázatosnak ítélték. Mára már semmi sem maradt a The Lost Vale-ből néhány képen, esetleg videón kívül, az Origin is rég eltűnt a süllyesztőben, nevét csak az Electronic Arts digitális platformja és az alkalmanként feltűnő, ingyenes Wing Commandert osztogató GOG-, vagy Humble-akciók idézik fel, saját emlékeink mellett.


Évek teltek el azóta, emberek, karakterek jöttek és mentek, virtuális civilizációk virágoztak fel és tűntek el a homokban… 2016 novemberében aztán az Obsidian megjelentette a Tyranny-t. Idén júniusban kaptunk hozzá egy apró, néhány eurós frissítést Tales from the Tiers címmel, mely főleg új mellékküldetéseket tartalmazott, ami – tekintve, hogy az alapjáték nem bővelkedett ezekben – pont jól jött, kicsit jobban megismerhettük velük Kyros birodalmát. Most itt az új kiegészítő, a Bastard’s Wound, melyben – ismerős? – egy, a külvilágtól gyakorlatilag teljesen elzárt csoport áll a középpontban, akik lényegében háborítatlanul élnek egy külön régióban. No lám, nincs új a nap alatt! További hasonlóság a jobb létre szenderült Ultima-kiegészítővel, hogy a Tyranny-t kiadó Paradox reményei nem igazán váltak valóra a problémái ellenére nagyszerű, okos játékkal és az eladások elmaradtak a várakozásoktól. Ezt a kiegészítőt viszont legalább nem lőtték le...


Érdekes lenne nagyobb léptékekben is összehasonlítani a két stúdió, az Origin és az Obsidian közti hasonlóságokat és eltéréseket, azt, hogy miért szárnyal az egyik és miért bukott el a másik, de a szükséges kutatómunka és időráfordítás híján most maradjunk a Bastard’s Woundnál.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.