Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Transistor - egy lány és egy kard dala

  • Dátum | 2014.05.31 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Végre megjelent a Bastion fejlesztőinek új játéka, a Transistor. A Supergiant Games 2011-ben rengeteg díjat és elismerést begyűjtött, így nagy reményekkel vártuk a szintén digitális terjesztésű „folytatást”. A csapat ráadásul most független úton viszi piacra az anyagot (és nem a Warner Bros. segítségével), ami jellemzően több kreatív szabadságot biztosít a készítőknek. A Transistorral bemutatják „világuk mérlegének” másik oldalát is: a Bastion fantasy-díszletei között egy fiú volt a főhős, ezúttal egy lány, akit egy cyberpunk világban irányítunk.


Red, a hangját vesztett énekesnő kalandja kezdetén egy kardot húz ki egy férfi testéből – a kard pedig beszél hozzá. Nem is sokat fogunk ezután filozofálni, hogy mi is történik, egyből megtámad minket a tutorial, hogy úgy mondjam. Még ha kicsit zavaros is első ránézésre az új játékosoknak, hogy miről is van szó, hamar eligazítanak. A játékmenet majdhogynem egy az egyben olyan, mint amilyen a Bastion esetében volt. A festett háttéren izometrikus nézetben szaladgálunk, de az animáció immár jóval folyamatosabb, szebb – mind a főhősé, mind az ellenfeleké.

A játékmenet és a történet is, mondhatni, a kard körül forog. A hátunkba szánt, de ehelyett kezünkbe került karddal minden nekünk rontó robotikai rémálmot elegánsan felapríthatunk. Alapjáraton a kard támadása amolyan erőgyűjtés-lövés stílusban távolról is használható, de ha úgy érezzük, túl sokan vannak és túl nagy a nyüzsgés, némi pontgyűjtés után beléphetünk a "tervező mód" stratégiailag hasznos „álló” idejébe.


Ilyenkor egy egész utasítás láncolatot adhatunk ki a főhősnek, mit lőjön, hova szaladjon, és megint mit lőjön. Visszalépve a valósidejű részbe ezeket automatikusan, a klikkelés kapkodását megkerülve el is végzi. Ilyenkor nem tudunk mozogni, az akciót megszakítani, de ez talán nem is baj, igencsak látványos és gyors lesz a támadás. Ellenfeleink a Camerata nevű szervezet robotjai lesznek, amelyek azonban nem pusztulnak el egyből, amint lecsapjuk őket: felszedhető tojásokat hagynak maguk után, amelyekből újra feltámadhatnak ha otthagyjuk őket.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2014. 06. 01. 10:59
    Igazad van, a zene kimondottan adja a hangulatot, csak mintha monotonná válna a loopok miatt, ahogy a látvány is elvarázsol az elején, de nem lesz változatosabb.
  • 3.
    2014. 05. 31. 17:37
    Ja és a zenéről! Nem lehetett egyáltalán olvasni

    https://www.youtube.com/watch?v=-zA1jRmAYfU
  • 2.
    2014. 05. 31. 16:29
    Ezt a cikket nagyon furcsállom. Egyrészt maga a játékmenet egyedi. Hol máshol látunk ilyen egybegyúrását a realtime és körökre osztott játékoknak? Nem gyakori.
    Maga a látványvilág számomra pont kiváltja az eredetiséget, persze a Bastion már hasonló úton volt, de mutasson már valaki fel nekem szintén egy másik játékot ami van legalább ennyire kreatív? Se nem túl rajzfilmes, se nem totál realisztikusra hajazó, se nem darkfantasy. A cyberpunk is inkább csak a világban magában keresendő, de nem látványban... Deviantarton van jópár ilyen stílusú kép, nem tagadom, de játékokban ez eredeti.
    Aztán amit igazán furcsálltam a cikkben, máshol úgy mutatják be, hogy akibe beleszállt a pendrive kard, az a testőrünk volt, és úgy mond a kardban él tovább a testőrünk, ő tölti be a játék során a narrátor szerepét, azért is, mert Rose elvesztette a hangját.

    Összességében nem azt mondom hogy nem értek egyet a cikkel, de más Ipon cikkekhez képest elég hamar kiolvastam (rövidnek éreztem) és így még inkább feltűntek számomra ezek a furcsaságok.

    Persze amíg nem próbáltam a játékot (ami sajnos nem most lesz) addig keveset érhet a szavam, de mikor az ember több helyről is informálódik, elgondolkozik hogy most vajon melyik lehet objektívebb vagy ha szubjektívebb írásokról van szó, akkor melyik áll közelebb az emberhez, melyik hasonlíthat a saját gondolatmenetéhez.
  • 1.
    2014. 05. 31. 09:44
    Költői volt ez cikk, tetszett.